Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Familia Grosu a investit peste 100.000 de euro într-un atelier de jucării în Neamţ şi a trimis produsele chiar şi în SUA, Australia şi Japonia

21.02.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Vulp's Toys a început să vândă la târguri de profil şi online, pe site-ul propriu şi prin intermediul reţelelor de socializare în august 2017, atunci când a început producţia.

Maria şi Matei Grosu au decis să îşi folosească experienţa în consultanţă financiară pentru atragerea de fonduri europene, dar şi cea de părinţi, pentru a dezvolta propriul business în domeniul jucăriilor din lemn realizate manual. A fost un pariu câştigător având în vedere că atelierul din judeţul Neamţ a trimis jucării în toată lumea.

„Am început această afacere de la zero. Adevărul este că niciunul dintre noi nu avea habar ce înseamnă să realizezi un produs. Ne-am documentat aproximativ un an, ne-am sfătuit cu nişte tâmplari cu experienţă în legătură cu echipamentele pe care să le folosim, ce tip de lemn să folosim, vopsea, adezivi etc.", a povestit Matei Grosu, cofondator al Vulp's Toys.

El adaugă că după acest pas de documentare privind produsul efectiv au început să cerceteze aspectele legale pe care trebuie să le respecte în desfăşurarea activităţii, ce avize sau acorduri au nevoie, toate acestea au durat cam trei luni. „Între timp definisem câteva modele de jucării cu care să începem, pe care le-am prototipat şi ulterior au devenit primele jucării produse. Era vorba de un set de cuburi de construit, două modele de puzzle, câteva figurine şi o jucărie pentru antrenarea îndemânării pentru copii de peste 18 luni, în formă de arici (copiii trebuia să pună ţepii pe arici). Ariciul este singura jucărie pe care o producem încă de la început.“

Cei doi soţi, care înainte de a avea acest business au lucrat în Bucureşti, în consultanţă financiară pentru atragerea de fonduri europene, au identificat în 2015 o măsură de finanţare în valoare de 70.000 de euro, 100% nerambursabili prin intermediul PNDR, şi cum doreau să facă un business propriu, au făcut planul de afaceri şi documentele necesare şi ai depus dosarul în sesiunea 2016. Proiectul a fost câştigător şi au semnat contractul de finanţare la începutul anului 2017.

"Am asigurat astfel o parte din investiţia iniţială, ulterior am mai obţinut şi nişte împrumuturi de la bancă. Am început să vindem concomitent la târguri de profil cât şi online, pe site-ul nostru finanţat prin proiect şi pe Facebook în august 2017, luna în care am început producţia".  În total, investiţia iniţială s-a ridicat la circa 100.000 de euro, familia Grosu investind ulterior anual o parte de profit în atelierul de jucării.

"Business-ul nostru este "handmade", aşadar în atelier avem maşini unelte clasice, necontrolate pe calculator. Avem toate utilajele necesare de la fierăstrău circular şi fierastrău cu bandă, strung, la maşini de rindeluit, găurit, maşini de şlefuit, etc.

Însă toate operaţiunile realizate ţin de priceperea colegilor care lucrează în linia de producţie". În atelier, lucrează şapte oameni care se ocupă efectiv de producţia jucăriilor. La început, participa şi Matei Grosu la activităţile productive, dar acum se ocupă de activităţile de vânzare, marketing şi promovare, relaţii cu clienţii şi furnizorii. Designul şi crearea de noi produse le facem în special la începutul fiecărui an".

Produsele se găsesc online pe site-ul Vulps, precum şi în magazinele paginilor de Facebook şi Instagram. De asemenea, jucăriile se găsesc şi pe rafturile librăriilor Cărtureşti. Totodată, jucăriilor au ajuns în toate colţurile lumii. Pe lângă România, Vulp's Toys vinde activ în SUA, Canada, Marea Britanie, în Uniunea Europeană, dar a primit comenzi sporadice şi din locuri mai îndepărtate precum Australia, Noua Zeelandă sau Japonia. 

"Cele mai vândute produse diferă destul de mult de la o ţară la alta. Spre exemplu în SUA şi Canada vindem foarte multe figurine de animale şi păpuşele din lemn, împreună cu căsuţe pentru păpuşi (care stimulează imaginaţia), în timp ce la noi în ţară sunt la mare căutare jucăriile care promovează dezvoltarea motricităţii şi a coordonării, jucării precum triunghiul Pikler", a mai povestit Matei Grosu.

Antreprenorii speră să depăşească în acest an pragul de 1 milion de lei cifră de afaceri, o creştere de 25% faţă de 2022.

Dar cum a reuşit un producător de jucării handmade să crească pe o piaţă atât de concurenţială, cu mulţi producători locali, dar şi cu multe produse "made in China"?

 "Am ţinut tot timpul ca jucăriile noastre să aiba un design original. Motiv pentru care, deşi într-adevăr concurenţa este mare, pentru că suntem în competiţie şi cu antreprenori nu numai din România, sunt de părere că avem loc să creştem şi putem câştiga tot timpul clienţi noi. Mi se pare că muncim mai mult de când am deschis atelierul, dar chiar şi aşa încercăm să ţinem în balanţă afacerea cu viaţa de familie".

Produsele Vulp's Toys, afacere care ţinteşte afaceri de peste 1 mil. lei anul acesta, se găsesc pe site-ul propriu, pe paginile proprii de Facebook şi Instagram, dar şi în librăriile Cărtureşti.


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania