Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Eleonora Ţurcanaşu adună 500 de copii la cursuri în cele două şcoli de artă Ella Musica din Bucureşti şi Corbeanca

17.11.2023, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Cele mai căutate cursuri sunt cele de pian şi balet ♦ Echipa Ella Musica numără 34 de persoane, iar numărul de cursanţi din prezent este de 500 de copii ♦ Încă de la trei ani copiii pot participa la cursuri de balet sau dezvoltare personală prin tehnici de teatru.

Ella Musica, şcoala de artă deschisă de antreprenoarea Eleonora Andriescu în urmă cu aproape zece ani, are în prezent 500 de cursanţi în cele două sedii din Corbeanca şi Bucureşti (zona Apărătorii Patriei), iar până acum mii de copii au trecut pragul şcolii. Fondatoarea businessului spune că vrea să se extindă în viitor, dar şi să mizeze pe zona socială, printr-o fundaţie care să ajute copiii cu posibilităţi financiare limitate.

„Cea mai mare provocare în ultimii ani a fost pandemia, cred că ne-a dat tuturor planurile peste cap. A fost o perioadă foarte grea. Am muncit mai mult decât muncisem până atunci, dar cumva, pentru că încercam să conving oamenii ce înseamnă online, să aibă încredere, să încerce. Cred că nu am renunţat la business pentru că Ella Musica pentru mine a fost un vis, o dorinţă. Nu m-am gândit deloc la partea financiară, iar în acea perioadă nu-mi doream decât să-mi ţin echipa unită şi să putem să trecem peste acest hop împreună“, a povestit Eleonora Ţurcanaşu. După mutarea în Bucureşti, prin şcoala de la Apărătorii Patriei, obiectivele pentru Ella Musica au fost diversificarea portofoliului de cursuri, iar recent a introdus un curs de acro-dance, prin care copiii îmbină gimnastica şi dansul. Circa 34 de oameni sunt angajaţi constant în cadrul şcolilor Ella Musica.

„În continuare, cele mai căutate sunt cursurile de pian şi balet. Avem copii care vin de la trei ani, iar vârste aşa de mici putem să recomandăm doar cursul de balet şi cel de dezvoltare personală prin tehnici de teatru pentru. Apoi de la cinci ani putem uşor-uşor să încercăm un instrument, pianul, poate canto. Totul începe ca o joacă. Lucrăm foarte mult la încredere, auz. Mai târziu putem să vorbim despre chitară, pentru că ai nevoie de o anumită de forţă şi toate celelalte, street dance, tobe“, a mai spus fondatoarea Ella Musica.

Cu toate că activităţile extraşcolare îi ajută pe copii, părinţii trebuie să aleagă un program mai liber pentru copiii lor, crede Eleonora Ţurcanaşu.

Antreprenoarea spune că anul 2023 este unul bun, deşi criza economică îi pune câteva semne de întrebare şi o determină să fie mai precaută. Are însă în plan extinderea.

„Mă gândesc la un al treilea sediu, dar mai mult decât atât am o dorinţă să ajut oamenii. Mă impresionează foarte tare copiii talentaţi, dacă e un copil cu anumite neajunsuri şi aş vrea să pot să ajut mai mult şi pe partea asta. Îmi doresc să înfiinţez o fundaţie prin care să pot să ajut cât mai mulţi copii din medii defavorizate, dar nu numai“, a mai spus antreprenoarea.

Ea adaugă că să lucreze cu oamenii este cel mai dificil lucru la statutul de antreprenor, iar un lucru pe care l-a învăţat în anii de business a fost să devină mai fermă, atât cu părinţii copiilor, cât şi cu oamenii din echipa sa.

„Doar aşa poţi să susţii o astfel de afacere şi să susţii toată echipa, pentru că până la urmă profesorii vin şi fac asta din pasiune, dar trebuie să fie mulţumiţi şi financiar Trebuie să fii şi un bun pedagog, să ai răbdare, dar în primul rând să iubeşti copiii, să iubeşti ceea ce faci, pentru că altfel consider că nu ai ce căuta în acest domeniu“, a completat Eleonora Ţurcanaşu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania