Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Două prietene au lansat Cutia cu Activităţi, un mic business care pariază pe activităţi creative pentru copii

15.12.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Pe viitor, cele două antreprenoare vor să lanseze un produs pe bază de abonament, astfel încât părinţii să poată avea o cutie cu activităţi diferite lunar.

Timpul petrecut cu copiii a fost sursă de inspiraţie pentru două mămici care în pandemie şi-au luat inima în dinţi şi au făcut pasul spre antreprenoriat, lansând Cutia cu Activităţi, un mic business care pariază pe activităţi creative pentru copii.

„Ideea a început încă din pandemie atunci când am fost în lockdown, iar copilul meu avea cam un an. Mi se părea că pierde din experienţe şi am vrut cumva să compensez faptul că nu îl puteam scoate afară să interacţioneze cu copiii, cu rudele etc. Şi atunci am început să creez activităţi pentru el. Apoi o bună prietenă mi-a zis de ce nu încercăm să monetizăm această idee. Şi am pornit împreună acest mic business”, povesteşte Oana Ghiţă, care îşi împarte timpul între meseria de graphic designer, un băieţel de aproape trei ani şi propriul business despre care spune că este mai mult o pasiune şi nu are „presiunea” targeturilor de vânzări.

La dezvoltarea businessului a pus umărul şi comunitatea de mame care urmăresc pe social media Cutia de Activităţi.

Cele două antreprenoare au început cu o cutie cu 12 activităţi, pe care au denumit-o Cutia de Primăvară, care includea materiale precum biluţe de pluş, foarfece, hârtie pentru decupat pentru activităţi specifice sezonului. „Ulterior, pentru că băieţelul meu era foarte interesat de activităţile de transfer - umplea diverse recipiente, folosea linguri- am vrut cumva să mă apropii foarte mult de metodologia Montessori şi Waldorf. Şi atunci am căutat nişte ustensile de lemn pe care le tot vedeam pe Pinterest şi pe diverse grupuri, dar în ţară nu le găseam”. Aşa că a luat decizia de a aduce în România aceste produse pe care nu le găsea şi a extins portofoliul de produse Cutia cu Activităţi.Deşi iniţial lucra doar cu furnizori externi, acum mica afacere are şi furnizori interni. „De exemplu aveam un butoiaş de lemn şi o găletuşă de lemn special concepute pentru mânuţe mici, nişte linguriţe de diverse dimensiuni cu care copiii pot umple, pot vărsa. Îşi pot exersa motricitatea, coordonarea mână-ochi. Noi ne bazăm foarte mult pe educaţia timpurie. Acestea au fost primele produse pe care le- am introdus. Apoi a urmat o cutie de iarnă cu foarte multe activităţi iar acum vrem să ne bazăm foarte mult şi pe fişe printabile, care sunt create de graphic designeri”.

Cutia cu Activităţi lucrează şi pe bază de precomandă pentru unele produse, dar ustensilele de lemn le are pe stoc.

Principalii clienţi ai Cutia cu Activităţi sunt părinţii cu copii foarte mici, care se ocupă activ de creşterea şi dezvoltarea micuţilor lor.

„Sunt părinţi care urmăresc conturi de activităţi şi se inspiră, care fac activităţi cu copiii şi care îi feresc cât se poate de mult de ecrane”.

Preţurile produselor Cutia cu Activităţi variază, de la 15 lei şi ajung la circa 200 de lei pentru o cutie de activităţi.

„Pe viitor am vrea cumva să reuşim să facem din Cutia cu Activităţi un concept pe bază de abonament. Asta ne dorim pentru că mămicile care cumpără de la noi vin şi spun ”ok, când veniţi cu o cutie nouă, mai vrem activităţi”, iar noi nu putem să ţinem cumva pasul cu ele. Şi atunci vrem să creăm un abonament pe an - 12 cutii, o cutie în fiecare lună şi cumva să repetăm procesul în fiecare an”.  Un astfel de abonament va costa 150 de lei.

De asemenea, antreprenoarele îşi doresc să aducă mai mult produse de lemn şi să aibă mai multe materiale printabile.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania