Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Doi tineri din judeţul Dâmboviţa au creat brandul de conserve şi uleiuri Grandma’s Delights cu care au intrat în mai multe magazine din zonă

11.10.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ „Am investit câteva sute de mii de euro şi am reuşit să luăm 40.000 de euro prin Start-Up Nation“.

Pentru Theodora şi Teodor Niculescu, fondatorii brandului Grandma’s Delights, producător artizanal de conserve din fructe şi legume bio, dar şi de uleiuri, aventura în domeniul antreprenoriatului a început cu un solar în grădină de unde „aprovizionau” familia şi prietenii. Pentru că la un moment dat cererea scăzuse, iar producţia era mai mare, s-au decis să facă preparate din legume care au prins foarte bine. Iar pentru că au sesizat o cerere importantă de conserve s-au decis să construiască şi o hală de procesare a fructelor şi legumelor şi a uleiurilor presate la rece, hală care a fost pusă în funcţiune la începutul anului 2020. 

„Aveam puţină experienţă însă în bucătărie pentru că am lucrat şi ca bucătar printre alte alte joburi pe care le-am avut, iar cu ajutorul acestor experienţe dobândite în bucătărie am reuşit să punem bazele acestei afacer şi am putut gestiona foarte bine producţia de conserve şi uleiuri”, a povestit Teodor. Astăzi, Grandma’s Delights are peste 40 de produse în portofoliu, care se găsesc inclusiv în cele trei magazine Profi din judeţul Dâmboviţa. 

„De asemenea, produsele Grandma’s Delights se găsesc în băcănii din Braşov, Râşnov, Constanţa. Am început o colaborare şi în Bucureşti, iar cine doreşte poate veni şi la noi la fabrică pentru a achiziţiona produsele”. Cei doi antreprenori au 1.300 de mp de solarii, dar cultivă legume precum roşii, ardei, castraveţi şi în spaţii libere, fiind certificaţi ecologic. „Tot ce nu putem cultiva noi achiziţionăm de la câţiva producători din Dâmboviţa tocmai pentru a susţine producţia locală”. De asemenea, în hala de producţie fondatorii Grandma’s Delights oferă şi servicii de producţie pentru fermierii care nu au reuşit să dezvolte o astfel de unitate. 

În acest business, cei doi antreprenori au investit câteva sute de mii de euro din fonduri proprii, împrumuturi şi au luat şi fonduri în valoare de 40.000 de euro prin intermediul programului Start-Up Nation. Theodora povesteşte că provocările cu care s-au confruntat au fost multiple, iar printre ele se află şi piaţa de desfacere mai ales că produsele companiei sunt ecologice, ceea ce implică un preţ mai mare.

„Cu siguranţă vrem să ne extindem piaţa de desfacere, să  găsim cât mai mulţi clienţi care să se bucure de produsele pe care noi le le facem. Vrem să le dezvoltăm pe partea aceasta şi vrem să ajungem pe mesele cât mai multor oameni şi pe rafturile cât mai multor băcănii”, au mai spus antreprenoii.

Produsele Grandma’s Delights se găsesc pe rafturile celor trei magazine Profi din Dâmboviţa, dar şi în magazine din Braşov, Bucureşti şi Constanţa.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania