Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Doi prieteni au lansat Turbo Cafe, o cafenea în Cluj-Napoca, în plină pandemie, iar de atunci au crescut încontinuu. „Banii nu sunt totul, experienţa contează“

31.10.2023, 00:06 Autor: Roxana Petrescu

Turbo Cafe reflectă pasiunea pentru cafeaua bună, dar şi pentru sporturile cu motor a celor doi prieteni şi antreprenori care se află în spatele cafenelei. Deschisă în plină pandemie, pe o piaţă hiperaglomerată a cafenelelor din Cluj-Napoca, Turbo Cafe a reuşit să reziste şi datorită experienţei cu care fondatorii săi au pornit la drum.

„A fost un ţel de-al meu să am o cafenea. Din 2013 m-am gândit la acest lucru, dar mi-am dat seama că nu ştiu nimic despre subiect. Din 2014 până în 2020 am asimilat informaţiile necesare”, a spus Mihai Matei, fondator al Turbo Cafe, invitat în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero.

Alături de el mai este un partener, Vlad Florian Andrei, un bun prieten.

„De la început am considerat că antreprenoriatul nu este un drum singuratic.”

Ideea de a avea o cafenea a venit însă după o acumulare semnificativă de experienţe în domeniul HoReCa, acesta fiind de fapt şi sfatul pe care Mihai îl dă oricui se gândeşte să înceapă o mică afacere.

„Banii nu sunt de ajuns, este foarte important să ai experienţă hands on legată de ce se întâmplă în acest domeniu. Chiar dacă ai suma necesară să deschizi businessul, du-te şi angajează-te undeva astfel încât să ai experienţa în ceea ce vrei tu să faci.”

În cazul său, deschiderea Turbo Cafe a venit după 8 ani de muncă în SUA, într-un local cu 2 stele Michelin (maximul fiind de 3) şi după absolvirea cursurilor de la International Barista & Coffee Academy (IBCA). „Mai întâi mi-am dorit să învăţ.” După această perioadă, Mihai revine în ţară mânat de încrederea că şi aici se pot întâmpla lucruri bune, astfel că în 2020 deschide alături de partenerul său Turbo Cafe, proiect care până acum a acumulat investiţii de 80.000 de euro, o parte din bani venind prin intermediul BT Mic.

„În plină pandemie am deschis cafeneaua. Am considerat că este un moment bun de a începe pentru că era linişte. Noi nu ne-am dorit un boom, ci să reuşim să stăm pe piaţă cât se poate de mult. Ceea ce ne-am dorit noi să facem cu acest concept a fost să aducem ceva nou. Toată tematica se învârte în jurul maşinilor.” Astfel, Turbo Cafe expune o întreagă colecţie de obiecte reciclate din sporturile cu motor, tavanul este plin de jante, inclusiv barul fiind construit în jurul a două maşini.  În total, cafeneaua are 50 de locuri la interior şi pe terasă. În cadrul Turbo Cafe nu este şi parte de prăjitorie.

„Ceea ce facem noi este să preparăm cafeaua şi o facem bine. Folosim un blend de Etiopia şi Brazilia.” Dincolo de cafeaua bună, comunitatea Turbo Cafe mai este “alimentată” cu 6 variante de sucuri presate la rece, smoothie-uri, oferta urmând a fi completată cât de curând.

„A contat faptul că suntem orientaţi mai mult spre client, decât spre cafea. Ne interesează să avem o relaţie de prietenie cu clienţii noştri. Un alt plus a fost şi designul. Ne place să facem bine ceea ce facem şi ne place să comunicăm cu clienţii.” Deşi în primă fază, Turbo Cafe i-a atras mai ales pe pasionaţii de sporturi cu motor şi de cafea, treptat comunitatea s-a completat cu oameni care vin pentru atmosfera locului.

„Creştem constant. Faţă de anul trecut ne-am triplat şi estimăm pentru anul viitor să fie mai bine. Sperăm ca anul acesta să trecem de pragul de 500.000 de lei. Creştem şi asta ne dă scânteia să mergem înainte”, a mai spus Mihai Matei.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania