Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. De la sportiv la artist tatuator: Nicolae Georgian Logofătu a deschis două saloane de tatuaje în Bucureşti şi vrea să se extindă

26.10.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Până acum, antreprenorul a investit 20.000 de euro în afacerea sa, ultima investiţie importantă fiind susţinută de BT Mic, parte a grupului Banca Transilvania.

Nicolae Georgian Logofătu sau Logo, cum îi zic prietenii, şi-a descoperit pasiunea pentru tatuaje în 2016, după ce anterior a făcut sport de performanţă şi a cochetat cu hairstylingul. După ce a fost ucenic într-un salon de profil, şi-a luat inima în dinţi şi a decis să meargă pe cont propriu. Astfel, în 2018 a devenit antreprenor şi şi-a deschis propriul salon de tatuaje într-o garsonieră în zona Unirii. Astăzi, 4U Tattoo, brandul creat de Logo, are două localuri.

„În 2018 am deschis prima unitate undeva în zona Unirii, într-o garsonieră micuţă. Acolo am intrat practic în lumea antreprenoriatului. Acolo am stat doi ani, iar apoi am simţit nevoia de o schimbare, astfel că am închiriat un spaţiu mai mare în sectorul 3, spaţiu care a fost amenajat la ultimele standarde. Acest spaţiu mi-a dat posibilitatea să mai colaborez cu un tatuator. Iar recent am deschis o nouă locaţie, în zona Aviaţiei, unde lucrez doar eu”, a spus antreprenorul.

În prezent, în cadrul salonului din sectorul 3 lucrează doi artişti tatuatori. Până acum, în cadrul celor două saloane, Logo a investit 20.000 de euro din surse proprii şi credit bancar.

„Salonul nou l-am deschis cu ajutorul celor de la BT Mic (parte a grupului Banca Transilvania – n. red.), care mi-au dat un credit cu ajutorul căruia mă pot dezvolta frumos şi mai uşor, să zic aşa”. Logo povesteşte că încrederea între client şi artistul tatuator este pe primul loc, iar aceasta se clădeşte încă de când clientul intră în salon. 

„Noi, ca artişti tatuatori, ne punem amprenta pe pielea clienţilor şi ei practic rămân cu acea semnătură toată viaţă. Ei trebuie să se simtă confortabil şi în siguranţă. Cred că asta e cel mai important”, a mai spus el. Antreprenorul a observat că sunt clienţi care revin la salon, cu diferite proiecte, mici sau mari, în funcţie de ce vor să-şi tatueze în funcţie de experienţele pe care le-au avut. 

Preţurile tatuajelor la 4U Tatoo diferă în funcţie de complexitatea lor, astfel că variază de la 300 la 1.500 de lei per şedinţă, iar în funcţie de mărimea tatuajelor este nevoie de mai multe şedinţe.

Următorul pas pe care Logo vrea să-l facă în dezvoltarea afacerii sale este ca în 5-10 ani să deschidă o nouă locaţie, cu un concept diferit faţă de locaţiile din prezent, prin care vrea să arate clienţilor mai mult din munca lui de până acum.

„Cred că acest domeniu este văzut bine în România, are un potenţial destul de mare de dezvoltare, iar românii sunt şi ei mai relaxaţi, iar concepţiile s-au schimbat. Adică de ce nu, de ce să nu îţi poţi pune amintirea pe piele sau ceea ce îţi place sau ce vezi?”

Cele mai cerute tatuaje sunt cele legate de familie, cu un impact emoţional puternic. Iar aici intervine viziunea de artist a tatuatorului, dar şi răbdarea în a crea ceva pe planul celui care îşi tatuează pielea.

 Logo povesteşte că întotdeauna vrea să afle povestea din spatele unei idei de tatuaj, astfel încât să deseneze cât mai bine ceea ce îşi doreşte clientul.

„Iniţial am nevoie de ideea de bază a clientului, cam ce şi-ar dori, după care proiectăm în Photoshop sau în alte două programe specializate de creare a desenului. Şi creăm desenul împreună cu clientul ziua respectivă. Astfel, obţinem împreună ceea ce îşi doreşte el. (...)Clienţii sunt foarte diferiţi. Dar, din punctul meu de vedere eu fiind o persoană răbdătoare şi empatică clienţii mei au avut de câştigat pe partea asta şi de asta cred că şi păşesc mulţi în salonul”.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania