După 15 ani petrecuţi în consultanţă financiară, Mihai Luca a creat în 2018 agenţia Travelsmartinfo, care anul trecut a intermediat vacanţe de 1,2 milioane de euro.
Mihai Luca a lucrat aproape 15 ani în corporaţii, în domeniul consultanţei financiare, însă în 2015 pasiunea pentru călătorii şi experienţa acumulată după ce a vizitat peste 50 de destinaţii externe l-au determinat să renunţe la viaţa de corporatist şi să pornească un blog de călătorii. Blogul s-a transformat în 2018 în agenţie de turism, care în 2019 a ajuns la încasări de 1,2 milioane de euro (valoarea vacanţelor intermediate – n. red.).
„În 2015, având un bagaj de călătorii din viaţa de corporatist, am decis să fac un blog unde să-mi scriu experienţele. Ulterior, în 2018, în vară, blogul s-a transformat într-o companie de turism, mai exact într-un turoperator“, spune Mihai Luca, fondatorul Travelsmartinfo.
El îşi aminteşte că investiţia în crearea blogului a fost una minimă, de până în 1.000 de euro, iar investiţia în înfiinţarea businessului a fost similară. Antreprenorul spune că procedurile de obţinere a avizelor şi a autorizaţilor nu sunt complicate.
Prima vacanţă a organizat-o la peste 10.000 de kilometri distanţă de România, în Columbia, iar experienţa, cazarea şi transportul i-au costat pe turişti circa 3.200 de euro. Au urmat excursii în Malaysia, Japonia, Pakistan, Alaska, Canada, Iordania, Ecuador sau în Insulele Galapagos. Serviciile Travelsmartinfo se adresează în special clienţilor cu venituri peste medie şi mari, însă Mihai Luca spune că a avut clienţi „de toate vârstele şi profesiile“.
„În 2019 am organizat vacanţe pentru 20 de grupuri, dintre care, eu am mers cu nouă. Sumarizând, am avut 650 de clienţi şi 120 de zboruri. Pentru 2020, avem şase grupuri deja planificate şi încă patru în proces de semnare a contractelor“, explică antreprenorul Mihai Luca şi spune că a vizitat până în prezent peste 90 de ţări. El colaborează şi cu alţi parteneri pentru organizarea excursiilor. „Trendul este crescător în industrie şi plănuiesc să angajez câteva persoane.“
În prezent, Travelsmartinfo nu organizează excursii în Europa, dar printre destinaţiile din 2020 s-ar putea număra Islanda, Danemarca şi Insulele Feroe. Destinaţiile sunt personalizate în funcţie de cerinţele clienţilor, spune Mihai Luca. El adaugă că ţine cont de părerea unui grup când alege viitoarele destinaţii şi se focusează pe clienţii „din partea de sus a pieţei“.
„Bugetul se încadrează în stadardele pieţei. De exemplu, în Iordania, cu cazare la un hotel de 5 stele, bugetul este de 1.500 euro. Restul vacanţelor sunt în medie de 3.000-3.500 euro, iar în Alaska şi Canada a fost de 6.000 de euro“.
Antreprenorul îşi doreşte o creştere organică a numărului de clienţi în acest an şi spune că experienţa anterioară din companii l-a ajutat în dezvoltarea acestui business, dar nu se gândeşte să se întoarcă în corporaţie. „Încasările în 2019 au fost în jur de 1,2 milioane de euro, o crestere substanţială faţă de 2018, când încasările au fost un sfert din cele din 2019.“
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE