Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Daniela Oancea a dus pasiunea pentru pălării la rang de business cu un atelier deschis în Galaţi: „Dorinţa mea este să colaborez cu un atelier de costume bărbăteşti“

01.03.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Daniela Oancea îşi aminteşte că investiţia de pornire pentru atelierul Hart a fost de 33.000 de euro, bani din fonduri europene, iar de la început până acum tot profitul a fost reinvestit pentru dezvoltare.

Pasiunea Danielei Oancea pentru pălării nu este de dată recentă, ci are o poveste întinsă pe mulţi ani, însă abia din 2019 încoace este cu adevărat exploatată sub forma unei afaceri. Daniela urmărea pe internet pălărieri şi tehnici diverse doar din pasiune, până când, în noiembrie 2019, a devenit funcţional propriul atelier din Galaţi, sub brandul Hart. Lucrurile au mers bine pentru câteva luni, până când a venit pandemia şi a pus frână dezvoltării. Ulterior însă, activitatea s-a redresat.

„Numărul de comenzi diferă de la o lună la alta, de la un sezon la altul. Am cumpărători de la copii la persoane de peste 80 de ani, media clienţilor uzuali fiind între 25 şi 45 de ani. Cred că peste 90% dintre clienţi ajung la mine prin recomandări, nefiind foarte activă în promovarea prin Social Media. Văd un interes crescut pentru acest tip de accesoriu“, a povestit Daniela Oancea la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Pentru o singură pălărie confecţionată de la cap la coadă, ea lucrează cam patru zile, cel mai mult timp fiind necesar pentru uscarea materialului. Indiferent de model, toate pălăriile din fetru din lână costă 250 de lei, pentru că timpul petrecut şi materialele folosite sunt aceleaşi. La pălăriile din fetru din păr de iepure preţurile sunt diferite.

„Modelul Fedora este cel mai popular, iar tendinţa oamenilor este de a alege culori neutre, puţini sunt cei care preferă o culoare puternică. Lucrez singură, dar mi-ar plăcea să am o echipă.“ Daniela Oancea îşi aminteşte că investiţia de pornire pentru atelierul Hart a fost de 33.000 de euro, bani din fonduri europene, iar de la început până acum tot profitul a fost reinvestit pentru dezvoltare. Cifra de afaceri este de ordinul zecilor de mii de euro şi creşte de la un an la altul.

„Vând doar pe Facebook şi pe Instagram, atât în ţară, cât şi internaţional. Dorinţa mea este de a colabora cu un atelier de costume bărbăteşti şi de a lucra în continuare doar pe comandă.“

La bază, Daniela Oancea este cadru didactic, iar pasiunea pentru pălării nu a moştenit-o, ci a dobândit-o, studiind mult această nişă pe cont propriu. „Bunicul a fost singurul iubitor de pălării din familie, iar acum, pentru că el din păcate nu mai există, i-am adus toate pălăriile să le expun în atelier.“

Printre provocările cele mai mari pe care Daniela le resimte în activitatea ei se numără importurile de produse, care uneori fac concurenţă serioasă micilor ateliere. Mizează însă pe publicul care apreciază o pălărie personalizată, confecţionată după propriile preferinţe, care poate fi oricând modificată.

„În plus, când vine vorba de atelier pe bază de comandă, clientul are parte de consultanţă şi de o atenţie sporită, fiind astfel convins că la final se alege cu o pălărie care se potriveşte atât fizionomiei, cât şi stilului său vestimentar“, spune fondatoarea Hart.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania