Dana Agap, fondatoare Merinito: Antreprenorii trebuie să cunoască fiecare aspect al afacerii, să dezvolte un produs pe care l-ar cumpăra ei înşişi.
Producţia hainelor este externalizată, iar de designul produselor se ocupă echipa Merinito.
Merinito, un brand de îmbrăcăminte din lână merinos, a fost creat în 2014, când doi antreprenori cu experienţă în comerţ, construcţii sau imobiliare, au schimbat complet domeniul de activitate şi au pariat pe producţia de haine.
Astăzi, hainele Merinito, de la produse sport şi casual, la lenjerie, produse pentru copii şi accesorii, ajung la clienţii din România, dar şi într-un depozit din Graz, Austria, de unde pleacă spre clienţii din Europa.
„Lâna merinos este un produs natural, viu, cu calităţi de excepţie neegalate de niciun alt material „man made“. Este fină şi confortabilă, reglează temperatura corpului indiferent de condiţiile externe sau anotimp şi are calităţi antibacteriene, nu prinde miros neplăcut chiar şi după foarte multe purtări“, a povestit pentru ZF Dana Agap, fondatoarea Merinito. Ea a mai adăugat că hainele din lână merinos sunt biodegradabile, în contextual trendului urmat de clienţi de a fi atenţi la mediul înconjurător.
Producţia hainelor este externalizată, pentru a beneficia de experienţa jucătorilor din domeniul producţiei, de designul produselor ocupându-se însă echipa Merinito.
„Am încercat mereu o optimizare a producţiei astfel încât să fim eficienţi şi să venim pe piaţă cu un produs de calitate la un preţ bun“, a mai spus Dana Agap.
Lâna, materia primă pentru produse, vine de la oi din Australia şi Noua Zeelandă.
În România, clienţii pot să găsească produsele Merinito pe site-ul companiei, merino-shp.ro, dar şi prin magazinele partenere. „Clientul principal este pasionat de sport, cu venituri medii sau peste medie şi care caută o alternativă la îmbrăcămintea tehnică din material sintetic“, a mai spus Dana Agap.
Ea a mai povestit că investiţia a venit din resurse proprii şi din reinvestirea profitului, construcţia companiei fiind făcută pas cu pas, fără să atragă surse externe.
Un tricou Merinito costă circa 120 de lei, iar o bluză poate ajunge la 350 de lei, potrivit site-ului propriu.
„Ce am înţeles este că îndemnul „cumpără un produs românesc“ nu este suficient, produsul trebuie să fie şi competitiv, patriotismul nu este singurul element atunci când un client ia decizia de cumpărare.“
Dana Agap spune că pentru dezvoltarea companiei nu exclude atragerea unui investitor, dar nici un posibil exit din companie, primind oferte în acest sens.
Fondatoarea Merinito îi sfătuieşte pe antreprenorii la început de drum să fie flexibili, să se adapteze repede schimbărilor din piaţă.
„Antreprenorii trebuie să cunoască fiecare aspect al afacerii, să dezvolte un produs pe care l-ar cumpăra ei înşişi, să se oprească din când în când, să se dea doi paşi înapoi şi să încerce să privească lucrurile dintr-o perspectiveă mai înaltă, să fie deschişi şi să analizeze fiecare propunere sau oportunitate.“
Cifra de afaceri din 2018 a companiei Ago Group SRL , care operează brandul Merinito, a fost de jumătate de milion de euro, iar pentru anul 2019 antreprenorii vor să crească businessul cu 20-30%.
Industria textileă românească a fost marcată în ultimii ani de închiderea unor fabrici, pe fondul lipsei forţei de muncă, dar şi a creşterii salariilor din domeniu. Cifra de afaceri totală realizată de companiile din producţia de haine este de peste 10 mld. lei anual.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE