Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Dan Revici a deschis cofetăria Giumbo în Constanţa după ce a lucrat ani de zile în bucătăriile din Anglia şi pe vasele de croazieră de pe Dunăre

20.04.2021, 00:06 Autor: Alexandra Matei

„Ne-am întors în ţară în 2017, am cumpărat o casă şi am transformat-o într-un laborator.“

Dan Revici, un iubitor al gastronomiei care a păşit în această lume încă de la vârsta de 20 de ani şi care astăzi se califică drept bucătar şef, a dat naştere cofetăriei Giumbo din Constanţa, împreună cu soţia sa, care este de asemenea patiser şef. Cei doi au investit 30.000 de euro într-o casă, au transformat-o în laborator şi în 2018 au pornit afacerea. Experienţa acumulată de-a lungul anilor petrecuţi în bucătăriile din Anglia şi în cele ale vaselor de croazieră de pe Dunăre cântăreşte considerabil în businessul de familie al celor doi.

„Am început bucătăria şi cofetăria la 20 de ani. Am plecat nouă ani în Anglia, apoi am lucrat trei ani ca bucătar şef pe vasele de croazieră pe Dunăre, împreună cu soţia mea, care este patiser şef. Ne-am întors în ţară în 2017, am cumpărat o casă, am transformat-o în laborator şi am dat drumul afacerii un an mai târziu. Împreună cu echipa de bucătari, separat, am dezvoltat şi partea de bucătărie, iar cofetăria s-a axat foarte mult pe partea de evenimente şi prăjiturile la liber“, a povestit Dan Revici.

Cofetăria Giumbo a pornit la drum cu prăjiturile clasice, făcute după nişte reţete vechi, din anul 1963, care, spune fondatorul, au prins foarte bine, chiar dacă oamenii au fost puţin sceptici la început. În prezent, cofetăria de pe litoral numără 20-25 de produse – torturi şi prăjituri –, iar recent au fost introduse şi sandvişuri şi gofre, numite şi bubble waffle. O amandină marca Giumbo costă, spre exemplu, 4,5 lei. Cea mai vândută prăjitură este, după spusele lui Dan Revici, prăjitura Giumbo, un duo de ciocolată cu vişine, făcută cu un blat fără făină. Cofetăria are o locaţie fizică în Constanţa, unde clienţii pot veni şi pot degusta atât produsele din zona de candy bar, cât şi anumite torturi. Mai mult, spune fondatorul acesteia, businessul s-ar putea extinde cu încă o locaţie tot în Constanţa anul acesta. „Sperăm ca luna viitoare să mai putem deschide încă un punct de lucru. Aşteptăm să vedem dacă vor mai apărea noi restricţii“.

În 2020, de când a început pandemia de COVID-19, Dan Revici spune că, din fericire, a reuşit să menţină businessul pe linia de plutire, să achite toate dările la stat şi toate salariile angajaţilor.

Totuşi, vânzarea s-a redus la jumătate deoarece multe evenimente s-au anulat, iar oamenii şi-au cerut avansul înapoi. În perioada de lockdown, afacerea a funcţionat prin intermediul livrărilor, însă cu comenzi destul de mici. Tot anul trecut au existat contracte pentru prăjituri cu trei hoteluri de pe litoral. Alexandra Matei

Pentru anul acesta însă, aşteptările sunt limitate cu privire la mai multe astfel de colaborări, pe motivul că forţa de muncă nu este suficientă.

Echipa businessului este formată, în prezent, din trei cofetari, o vânzătoare şi un şofer.

Investiţiile nu s-au oprit anul trecut, chiar dacă afacerea nu a beneficiat de cel mai bun context, iar cele mai multe dintre ele au mers către partea de candy bar, echipamente sau ornamente. „Important este că nu am ieşit pe minus după 2020“.

Acesta susţine că a dezvoltat partea de bubble waffle pe timp de vară, având puncte de vânzare în Medgidia, Mamaia Nord şi Lumina.

Investiţiile sunt făcute atât din surse proprii, cât şi prin credite. Dan Revici susţine că a luat un credit de la Banca Transilvania, care va permite şi extinderea pentru cea de-a doua locaţie.

Zona de mâncare, pe care fondatorul cofetăriei Giumbo o va dezvolta în paralel anul acesta, va funcţiona mai mult prin delivery, crede el, iar investiţia se va ridica la aproximativ 10.000 de euro.

De când a pornit pe acest drum al bucătăriei, dar mai ales, al cofetăriei, Dan Revici spune că şi-a dorit să rămână pe piaţă şi să se facă din ce în ce mai cunoscut printre jucătorii din acest domeniu. Astăzi, el se declară mulţumit de ce a realizat şi pentru faptul că businessul s-a menţinut foarte bine, chiar peste aşteptări.

„Inventăm mereu câte un desert. Am obişnuit oamenii să venim cu ceva nou, cu alte prăjituri cu care am surprins lumea şi asta ne-a menţinut pe piaţă“

El spune că ar lua-o oricând de la capăt în domeniul antreprenoriatului, iar principalele calităţi pe care un antreprenor trebuie să le aibă sunt îndrăzneala, optimismul şi puterea de a nu ceda.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania