Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Larisa Puşcaşu a ajuns la cinci unităţi de cazare sub brandul Wegloo în Azuga şi plănuieşte noi investiţii. „Oamenii caută experienţe, nu lucruri materiale“

23.06.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Wegloo înseamnă astăzi cinci unităţi de cazare de tip glamping, în formă de iglu, dar şi o zonă de spa şi ciubăr în staţiunea Azuga, chiar lângă pârtie Investiţia în dezvoltarea de până acum a ajuns la 140.000 de euro.

De la un singur cort în formă de iglu, cu tavan transparent, amplasat chiar lângă pârtia din Azuga, Larisa Puşcaşu a dezvoltat brandul Wegloo cu încă patru unităţi de cazare pentru turişti, dar şi o zonă de spa, ciubăr. Toată dezvoltarea ulterioară a însemnat o investiţie de 140.000 de euro, însă pe termen mediu antreprenoarea vrea să creeze un adevărat resort la Azuga, bazat pe diverse experienţe căutate de turiştii de azi.

„Ne axăm în continuare pe zona de experienţă pentru că, din ce am observat, oamenii caută ceva nou, divers, s-au săturat de hotelurile tipice, de aceleaşi camere trase la indigo. Cred că este o oportunitate enormă pentru noi că suntem încă mici, la început de drum, putem implementa mult mai uşor lucrurile care se schimbă în turism, să ne adresăm generaţiei de oameni mai tineri, care au început să călătorească, să îşi dorească experienţe, nu lucruri materiale”, a povestit Larisa Puşcaşu.

Ea a studiat în Marea Britanie, a fost consultant în management şi în IT şi s-a întors în ţară pentru a deschide propriul business, Wegloo, în 2019. Perioada pandemiei a fost, contrar tendinţelor, favorabilă conceptului de glamping – oamenii voiau să petreacă timp în mijlocul naturii, dar fără să ia contact cu alte persoane.

„Wegloo este o experienţă unică în care se pot reconecta cu natura, se pot bucura de pădure, noi fiind situaţi la marginea acesteia, au o zonă destul de încăpătoare, cu aproximativ 40 de metri pătraţi în care se pot bucura de tot confortul lucrurilor de acasă şi chiar mai mult. Avem un tavan transparent pentru a putea admira stelele noaptea”, enumeră Larisa Puşcaşu câteva dintre lucrurile apreciate de turişti.

De altfel, 90% dintre oamenii care vin la Wegloo sunt români, însă de anul trecut, din 2022, şi turiştii străini au început să facă rezervări. Gradul de ocupare ajunge în medie la 80%, iar perioada weekendurilor este cea mai aglomerată.

Wegloo este un joc de cuvinte în engleză, de la „we”, în traducere „noi” şi iglu. Afacerea se bazează pe conceptul de glamping – glamourous camping, iar turiştii au confortul dintr-o cameră de hotel în mijlocul naturii.

Cele mai mari provocări pentru tânăra antreprenoare au fost cele legate de găsirea materialelor potrivite pentru unităţile în formă de iglu, dar şi echipa care să se ocupe de turişti, pentru care a fost nevoie de traininguri astfel încât experienţa oamenilor să fie la standarde înalte. Wegloo a generat în 2022 o cifră de afaceri de peste 100.000 de euro. O noape de cazare costă 590 de lei, la fel ca la începutul businessului, în 2019.

„Pe termen mediu plănuim să dezvoltăm un resort bazat pe tot felul de experienţe, însemnând igluu-uri, căsuţe în copac, vile de mărimi şi aspect diferite, zone de grup în care se poate face yoga, o zonă spa cu piscină şi de asemenea o terasă într-un stil unic, cu o tematică mai aparte, care să funcţioneze pe tot parcursul anului şi în care oaspeţii noştri să poată servi cafea de specialitate, cocktailuri şi mâncare sănătoasă din diverse colţuri ale lumii”, a mai spus Larisa Puşcaşu.

Ea are un model de antreprenor în familie – tatăl său, de la care ia inspiraţie şi sfaturi în business.

„Lecţia de la tatăl meu este de a nu renunţa la ceea ce vrei să faci cu cu adevărat şi un alt sfat ar mai fi faptul să te înconjuri de oameni de calitate pentru că nu poţi să faci nimic singur”, a concluzionat fondatoarea Wegloo.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania