Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Bogdan Colea a trecut de la statutul de angajat la cel de antreprenor în 2020 şi a creionat un brand de produse alimentare pentru românii din străinătate

22.09.2022, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Ploo-n gură s-a listat până acum pe platforma Freshful, în reţeaua de magazine Profi, în magazinele Plai din Braşov, La Cocoş din Bucureşti şi din Ploieşti şi a ajuns în mai multe ţări europene, aceasta fiind de fapt şi ţinta pe care antreprenorul a urmărit-o de la început.

După mai mulţi ani petrecuţi în cadrul unor companii din industria alimentară ca angajat, Bogdan Colea a ales să schimbe macazul şi să folosească expe­rienţa acumulată într-un business propriu. Ploo-n gură, afacerea pe care a pornit-o pe cont propriu, este un brand sub care vinde, ţintind românii din străinătate, produse lactate şi din carne fabricate de companii locale, ca marcă proprie.

„Avem în portofoliu şorici, borş, lactate. Co­la­borez cu mai mulţi producători care creează sub marcă privată pentru noi. Lucrez cu Policalita din Focşani pentru produsele din carne, cu Acri­şorul din Iaşi pentru borş, cu Coopera­tiva Agrolact Moldova pentru lactate. Producă­torii fac ceea ce ştiu ei mai bine, iar eu mă ocup de toate celelalte aspecte de business“, a povestit Bogdan Colea la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Pe lângă lactate şi carne, Ploo-n gură mai are în portofoliu şi făină, produsă de fabrica Panimon din Oneşti.

Pornit în noiembrie 2020, Ploo-n gură s-a listat până acum pe platforma Freshful, în reţeaua de magazine Profi, în magazinele Plai din Braşov, La Cocoş din Bucureşti şi din Ploieşti şi a ajuns în mai multe ţări europene, aceasta fiind de fapt şi ţinta pe care antreprenorul a urmărit-o de la început.

„Am creat brandul pentru românii din străinătate, am vrut să le ofer accesul la produse româneşti, făcute după reţete tradiţionale. Primul parteneriat a fost în Spania, iar până acum, brandul Ploo-n gură a mai ajuns şi în Italia, Anglia, Belgia, Olanda, Luxemburg, Franţa, Elveţia. Vindem acolo prin distribuitori. Mă gândesc şi la America, doar că acolo va trebui să trimitem produse într-un format diferit, pentru că vorbim despre o marfă perisabilă, iar distanţa este mare.”

Produsul-vedetă din portofoliul Ploo-n gură este şoriciul, spune Bogdan Colea, care vrea să ducă gustul specialităţilor cu această etichetă şi în alte oraşe ale ţării. Printre cele pe care le are acum în vizor se numără Timişoara şi Iaşi.

„Până acum, cifra de afaceri pe care am obţinut-o cu Ploo-n gură a ajuns la circa 500.000 de euro, cu doi angajaţi.”

Bogdan Colea a început să lucreze în urmă cu mai bine de 20 de ani ca merchandiser pentru producătorul de iaurturi Danone. Pe atunci, lucra în magazinul Metro din Otopeni, unde aranja iniţial marfa la raft.

„Mi-am dat seama că îmi place să interacţionez cu oamenii şi să vând. Am tot urcat în carieră, până am ajuns la Cris-Tim, unde am lucrat aproape patru ani, timp în care am căpătat experienţă.”

În aprilie 2020 a luat decizia de a pleca de acolo, cu gândul de a-şi reîncărca bateriile timp de câteva luni. În iulie, a fondat compania BFC Highest Consulting, prin care oferea consultanţă în management şi era practic intermediar în procesul de vânzare a produselor alimentare la export. De aici până la propriul brand, Ploo-n gură, nu a mai fost decât un pas.

„Am vizat românii plecaţi peste hotare, dar pe parcurs am descoperit şi curiozitatea românilor din ţară şi nu am putut refuza această provocare, având în vedere competiţia internă. Până în acest moment, businessul este într-o creştere accelerată şi estimez depăşirea cifrei de un milion de euro până la sfârşitul anului 2022”, spune Bogdan Colea.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania