Afaceri de la zero

Galerie foto

Afaceri de la zero. Antreprenorii locali fac mărţişoare în sistem artizanal. Noul trend: mărţişoarele din materiale reciclate

23.02.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Producători care în restul anului au în portofolii haine sau accesorii refolosesc acum ceea ce altfel ar fi considerat surplus pentru a da naştere unor colecţii noi de mărţişoare, ce poartă amprenta locală a sustenabilităţii.

Anul acesta, mai mult ca niciodată, în oferta de mărţişoare pentru ziua de 1 martie care se apropie îşi fac loc produsele confecţionate din materiale reciclate.

Astfel, producători care în restul anului au în portofolii haine sau accesorii refolosesc acum ceea ce altfel ar fi considerat surplus pentru a da naştere unor colecţii noi de mărţişoare, ce poartă amprenta locală a sustenabilităţii.

Ziarul Financiar a selectat zece afaceri de la zero care se înscriu în oferta de mărţişoare din piaţă, fiecare adaptându-şi oferta pentru publicul său obişnuit.

Varietatea de modele pe care o scot la rampă arată încă o dată cât de bogat este universul micilor afaceri creative.

 

Artscent. Deşi produsul principal din portofoliul ei sunt lumânările parfumate, Iulia Almaş, fondatoarea Artscent, are în această perioadă numeroase comenzi, după ce, spune ea, oamenii au început să aleagă mărţişoare diferite faţă de ceea ce se găsea până acum în piaţă. Ea are, de pildă, o colecţie de lumânări-mărţişor în borcane mai mici care au avut anul trecut mult succes la public.

 

Atelier Mădălina Klement. Dacă în restul anului Mădălina Klement creează, în atelierul ei de Braşov, obiecte vestimentare personalizate prin pictură, în această perioadă lucrează de zor la broşe din stofă reciclată, cercei din fermoare, inimi, pisici sau căţei din resturi de materiale, toate potrivite pentru a fi oferite ca mărţişoare.

 

Brăţara Succesului. Perioada Mărţişorului este una dintre cele mai aglomerate pentru Anda Constantin, care produce brăţări şi alte accesorii potrivite pentru a fi oferite la începutul primăverii, însoţite de clasicul fir alb-roşu.

 

Huna. „Natură-n piept“ se numeşte colecţia de mărţişoare pe care Ana Tărnăuceanu a pregătit-o în acest an, fiind prima astfel de colecţie făcută de ea. Este vorba despre cinci modele diferite de mărţişoare ilustrând peisaje din natură şi fiind confecţionate din materiale reciclate. De altfel, toate produsele Huna sunt realizate din piele reciclată sau piele vegană – de cocos şi de ananas.

 

Libelulle. Folosindu-se de broderie, cuplul Sarita şi Valentin Vasiliu din Timiş personalizează categorii vaste de obiecte, iar în această perioadă creează mărţişoare care ilustrează diverse simboluri.

 

Little Universe. Ina Rusu şi Paula Suzana Voinea, originare din Braşov, creează în această perioadă a anului mărţişoare potrivite pentru copii, lucrate manual, din fetru.

 

Mudly in love. Magda Huiculescu şi Dan Ghiţă, care produc tot anul accesorii şi obiecte de decor din ceramică, au lansat o colecţie de mărţişoare artizanale care vor fi disponibile pentru comandă până pe 24 februarie.

 

Peaches&Papers. Cu pregătire de web-developer la bază, Bianca Rad a migrat către universul creativităţii, din care, ajutată de ustensile şi culori, scoate obiecte de colecţie. Bianca face, în cea mai mare parte, broşe, adică tipul ideal de mărţişor. În acest an, printre modelele din portofoliul ei şi-au făcut loc lalele, inimi, vaze, toate din ceramică.

 

Zada. Oamenii neaoşi, îmbrăcaţi în haine înflorate cu alb şi roşu şi căciuli de astrahan, pictaţi pe lemn de fag în tuş şi acrilic, lăcuiţi în trei straturi, ce pot fi purtaţi ca broşă, sunt propunerea Alexandrei Tudose, fondatoarea Zada, pentru mărţişorul din acest an.

 

Zad Illustrations. Pasiunea Dianei Zadic pentru desen şi broderie a dat naştere, în această primăvară, unei colecţii de mărţişoare. „ZADişor este diminutivul pe care l-am inventat pentru micile accesorii pe care le poţi oferi de Mărtişor sau alte sărbători, dar care sunt nemuritoare, care nu ţin cont de trenduri sau tematici, ceva inspirat din natură şi creat cu mare drag", a scris Diana pe paginile de Facebook şi Instagram ale brandului ei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania