„Este un trend în piaţa de îngheţată artizanală, se deschid multe gelaterii, iar clienţii pot să facă diferenţa.“
După ce a locuit 20 de ani în Italia, Roxana Mihai, o antreprenoare din Bucureşti, s-a întors în România pentru a pune bazele gelateriei DolciConi în 2015, sub care produce îngheţată artizanală într-un laborator din Capitală şi are vânzări anuale de peste 280.000 de lei (60.000 de euro).
De afacere se ocupă membrii familiei, iar sub brandul DolciConi mai sunt încă două magazine în sistem de franciză, în Bucureşti şi Constanţa. Zilnic, din laboratorul DolciConi ies 200 kg de îngheţată, care ajung în toate cele trei magazine.
„DolciConi înseamnă cornet dulce în limba italiană. Venind în vacanţe în Bucureşti ne-am dat seama că nu aveam multe locuri unde se putea mânca îngheţată artizanală. Veneam din Italia unde am trăit vreo 20 de ani, de acolo am venit cu afacerea, conceptul“, a spus Roxana Mihai.
Magazinul a pornit în 2015 după o investiţie de circa 35.000 euro, recuperată în primii doi ani de funcţionare, şi se află pe strada Drobeta 19 în sectorul 2 din Bucureşti.
În piaţă, marii jucători din industria de îngheţată au pariat pe locaţiile din centrele oraşelor, cu trafic, acolo unde să îşi asigure un flux mare de clienţi.
„Am ales special o stradă liniştită, într-un cartier plăcut. Am preferat-o în faţa mall-urilor sau a străzilor cu vad mare pentru că am vrut să rămână un butic al îngheţatei, să ne cunoaştem clienţii. Acolo e o energie plăcută a locului pe care nu l-aş schimba“, a mai spus Roxana Mihai.
În gelaterie vin zilnic între 5 şi 100 de clienţi, în funcţie de perioadă, iar reţetele sunt create de antreprenoarea care a pus bazele businessului. Materiile prime precum fructele proaspete sunt aduse din România, iar laptele sau frişca sunt aduse din Italia.
„Încercăm să promovăm consumul îngheţatei iarna pentru că este un aliment uşor, sănătos, este recomandat pe timpul iernii de toţi pediatrii din Italia. Se poate consuma cu o plăcintă caldă în sezonul rece. Pentru ingrediente căutăm furnizori curaţi, produse netratate, încerc să fac ceva ce eu aş mânca cu plăcere“, a mai spus Roxana Mihai.
Cele mai căutate sortimente sunt îngheţata de fistic şi cea de ciocolată, iar o cupă de îngheţată costă 6 lei.
„Am propus un model de franciză şi mă gândesc dacă aş vrea să ne extindem, nu este uşor. Aş vrea să rămână o afacere de familie. Mi-e teamă să nu se piardă calitatea când s-ar face extinderea la o scară mai mare“, a mai spus antreprenoarea.
Sub brandul DolciConi sunt în prezent două magazine în Bucureşti, dintre care unu în franciză, dar şi în Constanţa, tot un magazin în franciză.
Provocările din business vin din faptul că în România îngheţata este un produs sezonier, dar şi din partea birocratică şi din perspectiva lipsei personalului din piaţa muncii.
„Este un trend în piaţa de îngheţată artizanală, se deschid multe gelaterii, am văzut şi închizându-se. Este mult spaţiu pe piaţa de la noi. Mă bucur că se deschid mai multe şi oamenii pot face diferenţa“, a mai spus Roxana Mihai.
Planurile antreprenoarei pentru anul viitor sunt de a deschide încă un laborator în Constanţa, acolo unde a văzut o cerere mai mare, iar sezonul estival şi fluxul mare de turişti influenţează decizia de investiţie.
Cele mai bune luni din an pentru vânzarea de îngheţată sunt aprilie şi mai, după o iarnă mai grea.
Românii cheltuie anual 200 de mil. euro pe îngheţată, piaţa fiind controlată de marii jucători. Primii trei jucători - gigantul anglo-olandez Unilever, mărcile private şi elveţienii de la Nestlé - au peste 60% din vânzări.
Piaţa de îngheţată din România este fragmentată şi subdezvoltată, consumul local fiind concentrat în proporţie de circa 90% pe perioada verii.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE