Afaceri de la zero

Afaceri de la zero: Andreea şi Diana Negoiţă şi-au transformat pasiunea într-o mică afacere cu produse cosmetice. Ce planuri au pentru Borcănelul cu Dichis?

17.04.2023, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Andreea Negoiţă este pasionată de chimie dintotdeauna, ba chiar a şi urmat o facultate în domeniu. Nu s-a gândit să-şi încerce abilităţile şi cunoştinţele de chimist pentru a crea produse cosmetice până când sora ei, Diana, a adus acasă câteva săpunuri făcute de-o prietenă de-ale ei.

„Am făcut prima dată bombe de baie, dar asta cu mult înainte de a avea o afacere. Când ne-am gândit că am putea să facem o afacere din acest lucru, am zis să încep cu săpun, pentru că mi s-a părut greu de găsit o reţetă perfectă. Şi am zis că până nu sunt eu mulţumită de reţetă şi până nu îmi place mie şi familiei mele, prietenilor apropiaţi, nu voi scoate pe piaţă un produs. Am testat timp de un an tot felul de reţete până când am găsit-o pe cea pe care o folosesc şi acum şi de care sunt mulţumită”, a povestit Andreea Negoiţă, cofondatoarea Borcănelul cu Dichis.

Ideea afacerii a venit în 2019, dar firma a fost înfiinţată în 2021. Practic, în 2021 şi 2022 cele două antreprenoare au investit aproximativ 36.000 de lei în echipamente, ambalaje, chirie, dar şi în materiile prime.

Andreea, „chimista” Borcănelul cu Dichis, s-a mutat din Bucureşti în Haţeg unde se află şi laboratorul. De altfel, ea se ocupă de tot ce ţine de laborator şi de comunicarea cu partenerii şi de site, iar Diana este „omul cu actele”, cea care se ocupă de postările pe reţelele sociale, de descrierile produselor pe site, dar şi de crearea e-mailurilor care sunt trimise către potenţiali parteneri de afaceri. 

În prezent, Borcănelul cu Dichis are în portofoliu săpunuri, săruri de baie, dar şi uleiuri de faţă. Produsele se găsesc atât pe site-ul propriu, dar şi în alte magazine online precum Cărtureşti, Motum, ALTRNTV , dar şi în Less Waste din Timişoara.

De altfel, cele două tinere acordă o atenţie importantă reciclării astfel că produsele Borcănelul cu Dichis sunt împachetate în materiale reciclabile precum hârtia sau cartonul, iar sărurile de baie şi uleiurile de faţă vin în borcane şi sticle de sticlă, care pot fi şi ele refolosite sau reciclate sau chiar înapoiate.  „Sticlele şi borcanele le primim înapoi la târgurile la care participăm sau la magazinele fizice partenere”.

Momentant, de Borcănelul cu Dichis se ocupă cele două surori, dar ele vor să transforme afacerea într-o întreprindere socială de inserţie şi să angajeze persoane din medii defavorizate.

„Ne-am dori să avem cât mai multe alegeri ecologice, să cumpărăm un panou fotovoltaic. Ne dorim să avem cât mai multe ateliere şi variante de formare pentru tinerii la început de drum. Cei care urmează o facultate de chimie să poată să vină să facă practică în laboratorul nostru şi să afle mai multe despre produse cosmetice”.

Însă, cele două tinere speră şi la deschiderea de magazine proprii unde să vândă atât produsele cosmetice din laboratorul din Haţeg, cât şi produsele altor artizani.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.



 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania