Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ana Maria Ştedel a transformat fascinaţia pentru un curs din facultate în idee de business cu bijuterii: „Primul investitor a fost mama“

17.11.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦  Din portofoliu fac parte bijuterii botanice, cu flori încapsulate, bijuterii care au în interior mecanisme de ceas, precum şi bijuterii cu foiţă de aur sau argint.

EmilyRay – numele pe care Ana Maria Ştedel îl folosea ca poreclă în mediul online în timpul liceului – s-a transformat, în urmă cu câţiva ani, în brandul afacerii pe care a pornit-o, inspirată de cursurile pe care le urma la Facultatea de Arhitectură. Astăzi, EmilyRay este un brand de bijuterii şi accesorii din răşină epoxidică.

„Fac bijuterii de acum 14 ani, când eram încă în liceu. Ideea de business a luat naştere în timpul facultăţii, eu fiind pe atunci studentă la Arhitectură în Bucureşti. După ce am terminat facultatea, am continuat să explorez, am fost autodidactă şi mi-am format singură tehnicile de lucru. Nu am fost niciodată angajată, am fost de la început antreprenor”, a povestit Ana Maria Ştedel la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Printre examene şi nopţi nedormite desenând, Ana a învăţat să experimenteze tot mai mult în lucrul cu răşina. „Primul investitor a fost mama, care mi-a cumpărat primele mărgele în liceu. Investiţia iniţială în afacere însă a fost de 2.500-3.000 de lei, iar ulterior am mai investit mult – nu doar în bijuterii, ci şi în ambalaje, imagine, logo, site.”

Pandemia a fost declicul pentru o schimbare a modelului de business, deoarece, dacă până atunci făcea numai produse unicat şi nu avea stocuri, vânzând doar la evenimentele fizice, odată cu instalarea lockdownului şi-a dat seama că trebuie să mute întreaga afacere în online. Acum, bijuteriile EmilyRay se vând pe propriul site, dar şi pe platforma eMag. „Eu fac singură totul, de la culegerea, presarea şi uscarea florilor sau dezasamblarea ceasurilor vechi, până la ultimul polish pentru luciu şi aşezarea în cutie a bijuteriei finite. Cu siguranţă, pe viitor trebuie să-mi găsesc un ajutor mai ales pe partea administrativă. În atelierul meu, nicio zi nu este la fel cu alta. Producţia unei singure bijuterii poate dura până la două săptămâni.” Din portofoliu fac parte bijuterii botanice, cu flori încapsulate, bijuterii care au în interior mecanisme de ceas, precum şi bijuterii cu foiţă de aur sau argint.

„O dată, de două ori pe lună vânez ceasuri vechi şi le comand de pe site-uri precum Amazon sau eBay. Ele vin ruginite, stricate, iar eu le demontez şi le transform în bijuterii. Restul elementelor le iau de la furnizori din România.”

Atelierul de lucru este de fapt acasă, în Bucureşti, iar Ana spune că îi este comod astfel. Totuşi, pe viitor, ţinând cont că vrea să-şi dezvolte afacerea, spune că va avea nevoie şi de un atelier dedicat.

„O idee bună pentru viitor este să am un magazin al meu, un mic butic.”

Preţurile bijuteriilor EmilyRay sunt cuprinse între 50 şi 350 de lei, dar Ana lucrează şi produse personalizate, în cazul cărora preţul poate ajunge şi la 1.000 de lei.

„Anul trecut, am avut o creştere a afacerilor faţă de 2020 şi am terminat anul 2021 cu 115.000 de lei (23.000 de euro – n. red.), iar anul acesta, în septembrie, am depăşit rezultatul de anul trecut şi sper la o creştere de 50-70% faţă de 2021.

Comenzile pentru Crăciun sunt gata din august-septembrie.”

Statistic, clienţii EmilyRay sunt preponderent persoane cu vârste cuprinse între 28 şi 58 de ani. Brandul rezonează atât cu Millennials, cât şi cu generaţia X. De asemenea, spune Ana Maria Ştedel, clienţii corporate se îndreaptă şi ei către produsele lucrate manual şi personalizate.

 


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de

70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania