Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ana-Maria Pochişcan croieşte obiecte de decor şi aripi pe care copiii le poartă la serbări şi carnavaluri în atelierul amenajat la ea acasă, în Iaşi

02.02.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Înainte de a deveni mamă, a lucrat ca inginer proiectant în domeniul instalaţiilor, dar dintotdeauna i-a plăcut să coasă. Şi-a cumpărat la un moment dat o maşină de cusut de Black Friday, şi deşi iniţial nu ştia s-o folosească, a învăţat.

Într-un apartament din Iaşi, pe una din cele şapte coline ale oraşului, o cameră a luat forma atelierului în care lucrează Ana-Maria Pochişcan, o antreprenoare creativă din mâinile căreia ies obiecte de decor, jucării şi mai ales aripi croite pentru copii. Natura prin ac şi aţă, aşa cum şi-a denumit ea afacerea, se inspiră din natură şi din entuziasmul copilăriei.

„Folosesc materiale din natură şi produc în atelierul meu aripi pe care copiii le poartă în spate la serbări, carnavaluri. Am introdus în portofoliu şi obiecte precum pături, covoraşe de joacă, obiecte de decor, jucării. Totul a început odată cu naşterea copilului, când mi-am dat seama că nu mă mai pot întoarce la programul pe care îl aveam înainte“, a povestit Ana-Maria Pochişcan la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

La achiziţie, o pereche de aripi de zână costă 350 de lei, un obiect de decor porneşte de la 50 de lei, în timp ce o pătură sau un covor sub formă de frunză poate depăşi 150 de lei.


Înainte de a deveni mamă, a lucrat ca inginer proiectant în domeniul instalaţiilor, dar dintotdeauna i-a plăcut să coasă. Şi-a cumpărat la un moment dat o maşină de cusut de Black Friday, şi deşi iniţial nu ştia s-o folosească, a învăţat. A venit pandemia, a cumpărat tipare şi aşa a început să croiască. Investiţia iniţială a fost de 2.500 de euro.

„Oficial, din 2021 am pus bazele atelierului, dar abia în 2023 am început să ies mai mult pe piaţă, am participat la târguri cu produse pentru copii. Anul 2023 a fost un an bun pentru business. Totuşi, nu-mi doresc ca această afacere să crească atât de mult încât să nu mai am timp pentru mine şi pentru familie.“

În atelier, Ana-Maria taie materialele, împachetează colete, se ocupă de partea de logistică şi de facturi. Vânzările se fac online, dar în 2024 îşi doreşte să încheie o colaborare cu un magazin fizic, unde să amenajeze un colţ cu produsele sub brandul Natura prin ac şi aţă, astfel încât oamenii să le vadă înainte de a le cumpăra. „Vom introduce în curând şi serviciul de închiriere a aripilor pentru evenimente.“

La achiziţie, o pereche de aripi de zână costă 350 de lei, un obiect de decor porneşte de la 50 de lei, în timp ce o pătură sau un covor sub formă de frunză poate depăşi 150 de lei.

„Perseverenţa cred că este principalul meu atu în acest business, alături de organizare. De învăţat mai este loc în continuare să învăţ.“

Pe acest drum al antreprenoriatului, Ana-Maria Pochişcan îl are alături pe soţul ei, care o sprijină moral în gestionarea businessului.

„Încă mai pulsează spiritul ingineresc în mine când văd planşe de instalaţii, însă prefer să petrec nouă ore pe zi la birou cu aţa şi acul, decât să fac proiecte. Îmi place să cred că eu decid când cos şi când ingineresc. Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală necesită o planificare meticuloasă şi o prioritizare constantă.“

Anul 2023 i-a adus un profit de câteva sute de euro, fiind încă singura persoană care lucrează la Natura prin ac şi aţă.

„Un proiect deosebit al anului trecut a fost o comandă specială pentru aripi de înger, realizată pentru o serbare la grădiniţa fiicei mele. A fost o provocare, deoarece a trebuit să mă adaptez la o paletă de culori diferită de ceea ce eram obişnuită. Aripile de înger, în nuanţe de ivory, au ieşit delicate şi pure, evidenţiind frumuseţea şi gingăşia lor.“

Al doilea proiect a fost participarea la un târg al creatorilor locali, unde Ana-Maria a ieşit pentru prima dată în lumea fizică cu creaţiile ei. Cu un stand plin de produse realizate de propriile mâini, şi-a întâlnit publicul faţă în faţă.

„A fost nu doar o experienţă antreprenorială reuşită, ci şi un moment de conexiune cu oameni pasionaţi de frumos“, mărturiseşte ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania