Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandru Oproiu a deschis un atelier de aranjamente florale în Târgovişte în plină pandemie, iar anul trecut a avut venituri de 50.000 euro

06.03.2023, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Investiţia iniţială a fost de 30.000 euro, iar ulterior, antreprenorul a mai investit încă 20.000 euro pentru a face Manufacturier atât un business online, cât şi unul cu o prezenţă în offline.

Alexandru Oproiu a deschis un atelier de aran­ja­mente florale numit Manufacturier în Târgovişte în luna martie a anului 2020, când a izbucnit criza pandemică. Anul trecut, Manufacturier a ajuns la venituri de 50.000 euro. Businessul a fost deschis în urma unei investiţii de 30.000 euro, bani proveniţi din fonduri europene. Businessul a început în plină pandemie, însă antreprenorul spune că nu a avut de ales decât să deschidă pentru că trebuia să respecte planul de finanţare.

„Ne doream să facem panouri vegetale, cu licheni, aşa ne gândeam la momentul respectiv, doar că planurile s-au schimbat cu venirea pandemiei. Ne gândeam să activăm iniţial doar în online, dar ulterior am deschis şi un magazin fizic“, spune Alexandru Oproiu.

Antreprenorul a terminat facultatea de peisagistică şi ulterior a lucrat la două companii care se ocupau tot de aranjamente florale, experienţă care l-a ajutat să îşi deschidă businessul.

Manufacturier a început prima dată cu un magazin în Târgovişte, iar ulterior s-a extins şi cu un magazin online.

Creşterea costurilor din piaţă a fost resimtiţă şi de micul business, care a avut chiar dublări ale costurilor la anumite categorii de produse.

„Anul trecut, am avut o dublare a vânzărilor, însă nu am simţit acest lucru în buzunarele noastre. A fost o creştere a vânzărilor, dar şi cheltuielile au fost pe măsură.“

Creşterea vânzărilor din 2022 a venit şi ca o urmare a faptului că evenimentele au putut fi organizate după doi ani de restricţii, ceea ce a dus în sus cererea pentru serviciile conexe, inclusiv aranjamentele florale.

Anul 2023 va fi chiar mai aglomerat pe partea de evenimente, spune Alexandru Oproiu, având în vedere cererea mare de aranjamente pentru evenimentele ce vor avea lor în sezonul cald.

Anul acesta, antreprenorul îşi doreşte să îşi extindă businessul şi pe piaţa din Bucureşti, iar pentru acest pas are nevoie să investească circa 10.000 euro pentru deschiderea unui atelier. Alexandru Oproiu spune că înainte de a face acest pas, îşi doreşte să testeze piaţa din Bucureşti prin online, oferind livrare şi în Bucureşti.

„Avem oameni care deja ne comandă din Bucureşti, când putem, facem livrare şi în Bucureşti, noi venim deseori la depozitele din Capitală, de unde luăm materia primă.“

Pentru anul acesta, antreprenorul îşi doreşte să îşi duleze cifra de afaceri, însă totul va depinde de evoluţia situaţiei economice în plan local.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania