Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adrian Ciulacu a deschis două magazine de cafea sub brandul New Spot în Capitală şi estimează afaceri de 300.000 de lei

06.10.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„În principiu, mi-aş dori să am 4-5 locaţii în Bucureşti, dar nu-mi doresc să continuu cu paşi repezi dezvoltarea, ci să aleg bine locaţia şi să am o echipă pe care mă pot baza. Mi-ar plăcea să deschid o locaţie nouă tot într-o piaţă“.

Primul magazin sub brandul New Spot Cafe a fost deschis în oc­tom­brie 2019, în Piaţa Iancului din Capitală în urma unei in­ves­ti­ţii de 15.000 de euro, însă Adrian Ciulacu, fondatorul micului business, spune că pasiunea sa pentru cafeaua de spe­cia­litate şi dorinţa de a avea propriul magazin de cafea s-au născut în urmă cu 6-7 ani, când a experimentat o cafea proaspăt prăjită.

„Mi s-a părut interesant că în fiecare ca­fea de origine sau reţetă găseai altceva şi de atunci a încolţit ideea de a-mi face magazin de cafea, unde oamenii să deguste cafea de spe­cialitate. (...) Primul magazin l-am deschis cu o investiţie de aproximativ 15.000 de euro, din surse proprii, în Piaţa Iancului“, poves­teş­te Adrian Ciulacu, care adaugă că locaţia este foarte importantă pentru un astfel de busi­ness. Acesta menţionează că a ales o zonă cu trafic pietonal intens şi rezultatul se simte în numărul crescut de clienţi.

Criza coronavirusului a afectat însă afa­ce­rea, pentru că părinţii care îşi duceau copiii la grădiniţă sau şcoală, clienţi ai magazinului de cafea, au rămas mai mult în casă, dar partea bună a fost că micul magazin de cartier a fost descoperit de clienţi care locu­iesc în zonă şi care mai ieşeau în timpul stării de urgenţă la alergat sau mergeau cu bicicle­ta. „Eu am rămas deschis to go.“

Totodată, criza a venit şi cu oportuni­ta­tea extinderii, iar antreprenorul a mai deschis o locaţie la Piaţa Sudului şi a lărgit echipa, acum fiind implicate trei persoane în business.

„Luna trecută am deschis a doua locaţie. (...) Investiţia în al doilea magazin s-a ridicat la 15.000 de euro şi dacă finanţarea pentru pri­mul magazin a fost din sur­se proprii, pentru al doilea am colaborat cu Banca Tran­sil­­vania, care ne-a dat un credit prin BT Mic. A fost foarte rapid şi de mare ajutor. Într-o săptămână aveam banii în cont“.

Portofoliul de produse al New Spot in­clu­­de pe lângă cafea şi ceai, fresh-uri şi crois­sante, dar şi cafea proaspăt prăjită de specia­li­­tate, premium. „În medie ajungem şi la 100 de cli­enţi care îşi beau zilnic cafeaua la noi, în ambele locaţii.“

Un espresso costă 4 lei, iar un cappuccino costă 5 lei şi cel mai scump preparat ajunge la 11 lei. Adrian Ciulacu spune că a vrut să dea posibilitatea tuturor persoanelor care-şi doresc să guste o cafea de specialitate să o facă. El mai spune că la 100 de cafele şi câteva punguţe de cafea boabe vândute zilnic, afacerea este rentabilă. „În general, clienţii cer cafea cu lapte.“

„În 2019 cifra de afaceri a fost de 22.000 de lei (New Spot s-a deschis în octombrie  - n. red.), iar până la finalul anului acestuia sper să ajung la 300.000 de lei. (...)  În principiu mi-aş dori să am

4-5 locaţii în Bucureşti, dar nu-mi doresc să continuu cu paşi repezi dezvoltarea, ci să aleg bine locaţia şi să am o echipă pe care mă pot baza. Mă gândesc să deschid o locaţie pe an în primă fază, pentru că am finanţare lângă mine şi este un confort. Mi-ar plăcea să deschid tot într-o piaţă“.

Fondatorul New Spot crede că piaţa cafelei s-a extins foarte mult în ultimii ani şi nu a fost prea mult afectată de pandemia de COVID-19. De altfel, el vrea să atragă un segment larg de clienţi, printre care şi pensionari.  „În scurta mea experienţă de antreprenor, nu vreau să spun ?ce mă fac?, ci să spun ?ce să fac? ca experienţa clientului să fie bună. (...) Cred în viziunea mea şi în produsele pe care le ofer.“

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania