Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Adina Barbu a studiat în Anglia şi s-a întors acasă, la Tulcea, unde produce covoare sub brandul Fluff by Adina

31.01.2024, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Investiţia iniţială în această afacere nu a depăşit 3.000 de euro, Adina Barbu alegând o tehnică mai nouă de a realiza ţesături.

Adina Barbu a avut de când se ştie o înclinaţie către activităţi creative, aşa că a ales să studieze arta la un liceu din Anglia şi mai departe designul textil la facultate, însă pandemia a readus-o înapoi acasă, la Tulcea. Aici a venit şi ideea de a începe o afacere pe cont propriu, un atelier de covoare sub brandul Fluff by Adina.

„De la terminarea facultăţii mi-a luat cam un an să mă hotărăsc şi să-mi fac curaj, perioadă în care am tot experimentat. În iulie 2023 am depus actele să pornesc firma. Am ales tufting, o tehnică relativ nouă având în vedere că în cei trei ani de facultate nu am studiat-o. Am găsit-o întâmplător pe internet“, a povestit Adina Barbu în cadrul emisiunii Afaceri de la Zero. A ales tehnica de tufting pentru că investiţia iniţială nu implică o sumă mare, dar este şi o tehnică rapidă de a realiza ţesături. În plus, ea a considerat că trebuie să facă şi nişte produse cu un preţ accesibil.  De exemplu, preţurile unor covoraşe încep de la 50 de lei, iar în cazul covoarelor mai mari pot depăşi 350 de lei sau chiar 700 de lei.

Adina Barbu a investit iniţial mai puţin de 2.000-3.000 de euro în dezvoltarea acestei afaceri. Practic, tehnica de tufting implică folosirea unui aparat care arată ca un pistol -tufting gun - care împinge aţa (lână, acrilic) printr-o pânză, o taie, şi repetat de mai multe ori procesul se creează un strat gros de fire, ca un covor. În final, ţesătura este foarte densă. Covoarele Fluff by Adina se găsesc atât pe site-ul propriu fluffbyadina.com, cât şi pe alte platforme aşa cum este iarmaroc. Însă, majoritatea produselor realizate de Adina sunt realizate pe comandă. Ea spune însă că sufletul de artist a îndemnat-o să aibă şi câteva produse de prezentare, în stoc. Practic, clientul îi spune Adinei ce anume îşi doreşte, cum arată designul camerei, decid împreună culorile, iar ea creează schiţe digitale şi împreună aleg cum va arăta produsul final.

„ În anii de facultate am învăţat foarte multe tehnici de a scoate inspiraţie din orice, adică dintr-o poză poate să-mi vină 100 de idei proaste, dar şi câteva bune, e drept. Acum nu mai am timpul pe care îl aveam în facultate să dezvolt un concept de la zero, atât de amănunţit. De foarte multe ori mă inspiră chiar firele, mi s-a întâmplat să mă uit la o combinaţie de culori, să văd câteva fire unul lângă altul şi să îmi vină ideea de face ceva de culoarea aia cu combinaţia asta de texturi“, a mai povestit Adina.

Pentru viitor, ea îşi doreşte să meargă la cât mai multe târguri pentru a face produsele cunoscute. În plus, Adina vrea să acceseze şi fonduri europene pentru a se extinde pentru că crede că această industrie se va dezvolta.

„Mi-aş dori foarte mult să reuşesc să creez măcar câteva locuri de muncă, adică să ajung în punctul în care să-mi pot permite să angajez câţiva oameni care să producă. Nu e o tehnică extraordinar de greu de învăţat, adică sunt încrezătoare că aş putea să dezvolt afacerea şi să învăţ şi alţi oameni să folosească această tehnică“. În plus, îşi doreşte să realizeze workshop-uri.

Ce sfat ar da ea unui tânăr care ar dori să-şi deschidă o afacere după terminarea facultăţii?

„Sfatul meu este sfatul pe care mi l-au dat întotdeauna părinţii. Nu-ţi fie frică niciodată să încerci, dar să nu-ţi fie frică nici de eşec. Eu zic că oricine ar trebui să aibă curajul să-şi urmeze visele, dar în acelaşi timp este destul de greu, deci este destul de greu din punct de vedere financiar. E bine să fii cumva asigurat din punctul ăsta de vedere, adică să ai pe cineva care să te susţină, să ai nişte economii“.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania