Ziarul de Duminică

Street Delivery – Capitala Capitalei pentru trei zile. GALERIE FOTO

Street Delivery – Capitala Capitalei pentru trei zile. GALERIE FOTO

Street Delivery

Autor: Lucian Vasilescu

22.06.2012, 00:08 413

Un alt fel de oraş este posibil. Aceasta este demonstraţia pe care a făcut-o, pentru a şaptea oară, întâmplarea fericită numită Street Delivery, între 15 şi 17 iunie a.c. În perioada amintită, strada Arthur Verona a fost închisă traficului auto (de la Magheru până la Parcul Grădina Icoanei) şi, în spaţiul astfel eliberat de nervi, fum, claxoane, înjurături şi de toate celelalte lucruri care generează şi întreţin demenţa urbană, s-a petrecut cu totul altceva.

Şi anume artă plastică, muzică, literatură, manifestări de atitudine civică, proteste vesele, "bătăi" cu pistoalele cu apă, copilării, în general, dar nu doar pentru copii.

Libertate, bucurie, respect, armonie, linişte creativă, Street Delivery este un proiect al Fundaţiei Cărtureşti şi al Ordinului Arhitecţilor din România, un proiect de evadare dintr-un cotidian imund (atât la propriu cât şi la figurat) într-o lume, iată, posibilă.

"Bucureştiul a fost declarat în 2011 drept cea mai poluată capitală europeană, fiind o victimă a dezvoltării, în detrimentul confortului şi a calităţii vieţii. În acelaşi timp, peisajul urban s-a deteriorat şi s-a înstrăinat de cetăţeni, devenind rezultatul exclusiv al unor proiecte oficiale şi al intervenţiei dezvoltatorilor imobiliari, derulate în absenţa unui dialog real şi al implicării entităţilor care pot negocia armonizarea ambientală şi dreptul comunităţii de a influenţa calitatea spaţiului public. În foarte multe zone, dar cu precădere în centrul oraşului, lipseşte coerenţa unor trasee pietonale, bucureştenii fiind astfel privaţi de bucuria simplă a contemplării şi a promenadei. Street Delivery a apărut ca o formă de rezistenţă. Street Delivery a reprezentat, începând cu 2006, un cadru în care societatea civilă, artişti, arhitecţi, muzicieni, locatari şi toţi cei care doresc să se facă văzuţi şi auziţi să poată oferi o alternativă la felul în care este percepută locuirea oraşului. În aceste trei zile, anual, se creează o proiecţie pozitivă asupra potenţialului pe care îl are Bucureştiul, dar şi alte oraşe din România care se confruntă cu situaţii similare." - spun organizatorii.

Deocamdată, autorităţile doar tolerează, de şapte ani, acest concept despre un alt fel de locuire, care nu este cu nimic mai puţin important pentru comunitate decât necesarele pasaje suspendate, subtraversări, extinderea reţelei de metrou etc. În fapt, cele două tipuri de abordare a dezvoltării oraşului sunt complementare. Dacă şi instituţiile Administraţiei locale vor pricepe acest lucru, atunci întâmplări de tipul Street Delivery ar putea deveni, din accidente fericite, o alternativă cotidiană. Ideea acestui tip de alternativă are deja, cum am spus, şapte ani şi, până când va ajunge să fie asimilată de Administraţie, mai avem de aşteptat. Oricum, numărătoarea continuă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO