Cristian-Robert Velescu
Rodin, Meunier, Brâncuşi şi cultura clasică
Institutul Cultural Român
Urmărind parcursul elenistului Mario Meunier din poziţia de secretar al lui Rodin până în atelierul lui Brâncuşi, lucrarea lui Cristian-Robert Velescu documentează influenţa platoniciană asupra operei marelui sculptor român şi construieşte totodată un tablou captivant al lumii artistice pariziene de început de secol XX.
Cristian-Robert Velescu, critic şi istoric de artă, scriitor, predă istoria artei la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti. A publicat lucrări dedicate modernităţii româneşti şi europene, dar şi avangardei istorice: Brâncuşi iniţiatul (Editura Editis, Bucureşti, 1994); Concepte ale poeticii lui Constantin Brâncuşi (Edit. Univers Enciclopedic, Bucureşti, 1999), Formă şi semnificaţie în arta românească modernă – exemplul lui Brâncuşi (Univers Enciclopedic, Bucureşti, 2002), Brâncuşi inedit – însemnări şi corespondenţă românească (coeditor cu Doina Lemny, Humanitas, Bucureşti, 2004 ); Victor Brauner d'après Duchamp sau drumul pictorului către un suprarealism „bine temperat” (Institutul Cultural Român, 2007), Avant-gardes et modernités – Brancusi, Duchamp, Brauner, Voronca, Tzara & comp. (Institutul Cultural Român, 2013). Este autor al unor cataloage de expoziţii, al căror curator a fost: Ion Ţuculescu (catalog al expoziţiei retrospective), Bucureşti, Muzeul Naţional de Artă / Muzeul Colecţiilor de Artă, 1999 ; Lili Pancu 1908-2006 - Pictură - grafică (catalog al expoziţiei retrospective), Bucureşti, Muzeul oraşului Bucureşti, 2010. Autor a numeroase studii şi texte critice, publicate în albume, reviste şi cataloage, din ţară şi din străinătate.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels