Ziarul de Duminică

Noua generaţie în ştiinţa politică din România/ de Ziarul de duminică

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Ziarul de Duminica

30.05.2014, 00:16 248

La Editura Adenium din Iaşi, păstorită de Liviu Antonesei, se lansează Colecţia Colloquium, cu o serie de volume care reprezintă spiritul unei noi generaţii în ştiinţa politică din România contemporană. O generaţie care, cum spune coordonatorul colecţiei, prof. univ. dr. Daniel Şandru, de la Universitatea „Petre Andrei” din Iaşi, recunoaşte şi respectă individualităţile şi „pune cărţile pe masă”. Este un proiect de elită, adresat tuturor celor interesaţi de înţelegerea conceptelor şi mecanismelor ce asigură funcţionarea politicii şi în special specialiştilor şi studenţilor din această arie ştiinţifică. Totodată, colecţia îşi propune deschideri spre zonele teoretice aflate în conexiune cu spaţiul politic, aşa cum sunt sociologia, antropologia, relaţiile internaţionale, studiile europene, studiile de securitate, jurnalismul şi ştiinţele comunicării.

Volumele sunt girate de un colegiu ştiinţific format din personalităţi academice ale sferei ştiinţelor politice din ţară şi străinătate: Aurelian Crăiuţu, Sorin Bocancea, Sabin Drăgulin, Sergiu Gherghina, Ruxandra Ivan, Sergiu Mişcoiu.

Primele titluri aduse în atenţia publicului sunt următoarele:

 

Antonio Momoc, Comunicarea 2.0. New media, participare şi populism

Colecţia Colloquium. Esenţial

„Ce-l deosebeşte pe Beppe Grillo de Silvio Berlusconi în spaţiul public modern? Dar pe Remus Cernea de Gigi Becali? Populiştii de rit vechi se promovează în special prin TV, în timp ce neopopuliştii se mişcă natural în mediul digital”, explică Antonio Momoc.

Cartea sa abordează comunicarea prin prisma noilor tehnologii şi a importanţei lor în raporturile de putere. „Comunicarea 2.0 va fi o lectură obligatorie pentru specialiştii şi studenţii în comunicare şi ştiinţe politice, precum şi pentru toţi cei care-şi doresc să găsească un studiu cuprinzător al modului în care politicienii (strategii lor) şi publicul se pot folosi de instrumentele pe care le oferă new media.” (Alexandru-Brăduţ Ulmanu)

 

CorinaBarbaros, Marketingul politic. Repere teoretice şi strategii de acţiune

Colecţia Colloquium. Esenţial

„Pe parcurusul celor opt capitole ale volumului, cititorul descoperă o interesantă trecere în revistă a principalelor teorii referitoare la marketingul politic, precum şi o descriere amănunţită a etapelor existente în conceperea şi livrarea unui produs de marketing politic. Autoarea realizează cu succes un studiu comparativ al principalelor abordări ale marketingului politic, aducând un plus de claritate sintetică în peisajul publicistic din domeniu.” (Sergiu Mişcoiu)

 

Matei Demetrescu, Codrin Tăut, Guvernamentalitatea. Forme şi tehnici ale puterii în Occident, Colecţia Colloquium. Esenţial

„Fragilizarea şi infantilizarea individului, tehnicizarea politicului şi obiectificarea omului şi a vieţii: iată doar câteva dintre efectele tehnicilor de guvernare specifice societăţilor moderne care fac obiectul principal al investigaţiei desfăşurate în acest volum. Cei doi autori propun o lectură rafinată, pe paliere multiple, a mecanismelor de putere exercitată sub forma tehnicilor de gestionare a societăţilor.” (Ruxandra Ivan)

 

Dorina Ţicu,Politicile publice. Raţionalitate şi decizie în spaţiul administrativ, Colecţia Colloquium. Esenţial

Volumul reprezintă o foarte utilă introducere normativă în sfera de interes circumscrisă acestui concept. Printr-un demers ce se adresează şi specialiştilor, dar şi decidenţilor, cartea reflectă problemele actuale ale câmpului politicilor publice, propunând modele decizionale şi indicând principalele provocări la adresa paradigmelor clasice”. (Sabin Drăgulin)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO