Ziarul de Duminică

Mos Craciun ajunge cu renii pe Internet

15.12.2000, 00:00 22



Daca exista vre/o afacere care poate fi facuta pe Internet, atunci trebuie sa fie una condusa de Mos Craciun, care va avea grija de afacerile sale din Laponia sau de la Polul Nord (in functie de basmul pe care l-ati ascultat copil fiind).

Mos Craciun va primi scrisori de la orice copil din lumea crestina, 24 de ore din 24, va darui cadouri tuturor acelora care indeplinesc un barem de varsta si care au fost cuminti in ultimele 12 luni.

Iar Mos Craciun, care va beneficia din plin de dezvoltarea extraordinara a telecomunicatiilor in ultimii ani, va beneficia de o si mai mare eficienta in logistica si livrare, cladind prin "puterea Internetului" un sistem care sa ii permita sa raspunda la toate cererile din aceasta extrem de agitata perioada a anului.

Un numar tot mai mare de site-uri au aparut in ultimii ani, majoritatea dintre acestea cu denumiri care include cuvinte precum Mos Craciun, Santa Claus, Sarbatori si Mos Ajun pentru a raspunde nevoilor crescande ale acestei piete.

Un astfel de site este Santa-Claus.com ("unde Craciunul face click") care anul asta implineste anul acesta trei ani de activitate. In perioada noiembrie - decembrie 1998 site-ul a atras circa 250.000 de utilizatori distincti, si aproape dublu in perioada similara a anului 1999.

In acest an Mos Craciun-ul de la Santa-Claus.com, sprijint si de Stephen Bottomley, directorul firmei, a pregatit celor "cuminti", estimati la circa 1,5 milioane, aproape 300 de tipuri de produse.

Iar acesta nu este decat inceputul. "Noi ne adresam pentru moment clientilor din Marea Britanie, insa avem foarte multe accesari din Statele Unite, astfel incat de anul viitor ne vom deschide un birou in California", spune Bottomley. Pentru aceasta, compania a cumparat drepturile de autor pentru "Santa Claus" si "Father Cristmans" in domeniul comertului electronic.

Ideea de baza a strategiei firmei consta tocmai in numele Santa Claus pe care firma il detine in prezent. "Diferenta dintre noi si alte start-up-uri este ca ei trebuie sa isi consolideze in timp un nume, lucru destul de dificil de facut", a mai spus Bottomley, adaugand ca firma sa detine una din cele mai cunoscute marci din lume.

Un alt site care poate castiga avantaje din asocierea cu sarbatorile de iarna este Santa.Com, care este detinut de Australian Media, cu sediul in Sydney. "Judecand dupa e-mailurile care sunt trimise catre Santa, putem spune ca are o credibilitate foarte mare printre clientii nostri", spune Andrew Mollony, directorul firmei.



Spre deosebire de Santa-Claus.com care vinde diverse produse din propriul sau stoc, majoritatea cadouri specifice acestei perioade, Santa.com vinde si produsele unor firme afiliate precum Amazon, Disney sau Warner Brothers.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO