Ziarul de Duminică

Manele pe simeze/ de Ziarul de duminică

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Ziarul de Duminica

11.07.2014, 00:04 79

Expoziţia „Mărgăritare Brâncoveneşti”

La Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti” s-a deschis la 4 iulie, în sala „Gheorghe Focşa”, expoziţia „Mărgăritare Brâncoveneşti” de Elena Murariu.

Expoziţia de pictură şi grafică este închinată Sfinţilor Martiri Brâncoveni. Faptele lor ne apar, peste veacuri, ca adevărate mărgăritare culturale şi spirituale ale neamului românesc. În cadrul acesteia, sunt expuse peste 30 de lucrări de grafică realizate în culori de apă, cu accente de aur, pe hârtie patinată amintind de vechile manuscrise (foto 1). De asemenea, 10 lucrări pe lemn sculptat, pictate pe ambele feţe, sunt expuse într-o manieră inedită care accentuează mesajul lor artistic. Expoziţia „Mărgăritare Brâncoveneşti” poate fi vizitată până la 26 iulie 2014.

 

Retrospectivă Radu Maier

Muzeul de Artă Cluj-Napoca, în parteneriat cu Galeria Raduart din Fürstenfeldbruck, Germania, vă invită la vernisajul expoziţiei Radu Maier. Retrospectivă, în perioada 4 iulie - 3 august 2014. Pictor, grafician, desenator şi ilustrator, Radu Maier a absolvit la sfârşitul anilor ’50 Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu“, avându-i ca profesori pe Teodor Harşia, Petre Abrudan şi Alexandru Mohi. La scurtă vreme după absolvire, a devenit cadru universitar al institutului. În semn de protest faţă de interdicţiile regimului comunist din anii ’70, artistul s-a stabilit în München, devenind cunoscut la nivel internaţional mai ales prin participarea sa la expoziţii organizate în Germania, Austria şi Elveţia.

După reluarea legăturilor sale cu România în anii ’90, activitatea artistică a lui Radu Maier a fost recunoscută public inclusiv prin decernarea titlului de Cetăţean de Onoare al Municipiului Cluj-Napoca. Reprezentant semnificativ al generaţiei anilor ’60, la baza universului său artistic se află surprinzătoare laitmotive onirice, creaţia lui Radu Maier pendulând constant între universuri arhetipale, permanent conturbate de lumi vizionare, care generează adevărate metafore narative.
Expoziţia Radu Maier. Retrospectivă cuprinde o selecţie semnificativă a lucrărilor realizate în perioada 1998-2014, care sintetizează principalele direcţii stilistice pe care le-a cunoscut opera sa în ultimii 16 ani.

 

Expoziţia de fotografie „Labyrinth”

Prima ediţie a expoziţiei de fotografie „Labyrinth” se desfăşoară între 28 iunie şi 15 august 2014 în noul spatiu expoziţional aflat în centrul capitalei, în Str. D.I.Mendeleev nr. 7-15, Sector 1, etaj.E organizată de Education Point, care  doreşte să includă în circuitul educaţional şi să promoveze arta fotografică. Expoziţia include 181 lucrări, propuse de 81 de autori şi împărţite în cinci secţiuni.

Secţiunile sunt: urbanism şi arhitectură; fotografia de stradă; peisaj şi natură; portret; fine art (foto 2).

 

Manelişti pe pânză

La Muzeul Naţional al Ţăranului Român s-a deschis între 2 şi 8 iulie o expoziţie intitulată „Confluenţe influenţe – în artă?” în care pictorul George Vasilescu a prezentat o serie de portrete de manelişti. Curator – Pavel Şuşară. Care spune: „George Vasilescu este un pictor cu totul atipic faţă de ceea ce ne-am obişnuit să înţelegem, în mod curent, prin acest cuvânt. Fără a rămâne captiv în categoriile clasice ale picturii, dar şi fără a ieşi din materialele, din tehnicile şi din instrumentarul tabloului, el se desprinde hotărât de suficienţa genurilor şi de reflexivitatea pură de atelier, însă nu intră nici în retorica angajată şi nici în militantismul explicit al autointitulatului artist vizual.(...) George Vasilescu a devenit cronicarul plastic al acestei realităţi mult mai complexe decât pare ea la prima vedere, plasând în centrul interesului său atât chipurile, portretele şi atitudinile maneliştilor, cât şi aura eroico-spectaculară cu care ei se înconjoară.
Rezultatul artistic al acestui interes sunt câteva mari compoziţii şi portrete compoziţionale care sugerează nu doar, aşa cum ar fi de aşteptat, identitatea modelelor, ci şi coordonatele fenomenului, dinamica prezenţei sale în spaţiul public, aspiraţiile şi conştiinţa de sine ale personajelor implicate. O pictură la cald, vie, efervescentă. ” (foto 3, 4 – Lucian Muntean)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO