Ziarul de Duminică

Importanţa deontologiei pentru reuşită/ de Any Hariga

Importanţa deontologiei pentru reuşită/ de Any Hariga

Autor: Any Hariga

18.06.2015, 23:49 123

Raluca-Nicoleta Radu

(coordonator)

Deontologia comunicării publice

Editura Polirom

 

Colecţia „Collegium. Media” a Editurii Polirom, disponibil şi în format digital.

 „Mulţi cred că o carte dedicată deontologiei profesiilor din câmpul comunicării este un proiect utopic. Realitatea din jurul nostru arată totala indiferenţă a celor mai mulţi dintre specialişti faţă de etica profesională. Dar în urmă cu ceva ani era utopic să te lupţi împotriva efectelor nocive ale încălzirii globale, ale E-urilor din alimente sau ale risipirii resurselor naturale. Iar astăzi toate acestea şi multe altele sunt preocupări majore ale liderilor politici şi ale oamenilor obişnuiţi.

Cartea de faţă ne arată cât de importantă este deontologia pentru reuşita în afaceri, pentru prestigiul instituţiilor, pentru legitimitatea profesioniştilor. Iar ce poate părea astăzi utopic va fi în curând adevărul trăit şi modelul de comportament asumat al celor care vor să rostească cu mândrie numele profesiei lor.” (Mihai Coman)

 

Din cuprins:

Norme şi valori în comunicarea publică • Un model în trei paşi pentru deciziile etice • Deontologia mass-mediei din perspectiva economiei (comportamentale) • Libertatea de exprimare şi de informare. Limitele libertăţii • Prezentarea adevărului • Protejarea vieţii private • Libertatea de exprimare a jurnalistului vs dreptul la reputaţie al magistratului • Avertizorii de integritate. Cazul statului X în documentele furnizate de Snowden • Cazul „Roşia Montană” – interesul public vs interesul comercial • Modificarea electronică a imaginilor.

Raluca‑Nicoleta Radu este conferenţiar la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din Bucureşti, şi editor al Revistei Române de Jurnalism şi Comunicare. Are o licenţă în jurnalism şi un doctorat în Ştiinţele Comunicării, obţinute la Universitatea din Bucureşti. A urmat stagii de cercetare în deontologia comunicării publice şi comunicare comercială la Aarhus School of Business, în Danemarca, şi la Università della Svizzera italiana, în Lugano (Elveţia). La Editura Polirom a mai publicat: Economia mass‑media (în colaborare cu Manuela Preoteasa, 2012).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO