Ziarul de Duminică

Gala „Bun de Tipar" 2015/ de Mădălina Cerban

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Madalina Cerban

07.05.2015, 23:53 163

Anunţarea câştigătorilor Galei Industriei de Carte din România „Bun de Tipar” 2015va avea loc pe 14 mai, de la ora 18.00, în Aula Bibliotecii Naţionale a României, iar accesul la gală se va face pe bază de invitaţie.

La categoria „cea mai frumoasă carte”, subcategoria „carte ilustrată” au fost nominalizate: „Rescrierea Secvenţei/ Overrinding Sequence” (Asociaţia pentru Artă Ilfoveanu), fotografii de Mihai Barabancea, introducere de Bogdan Ghiu – design: Nicoleta Radu, Mihai Barabancea,  Nicu Ilfoveanu; „Domnişoara Poimîine şi joaca de-a Timpul” de Adina Rosetti, Cristiana Radu (Curtea Veche Publishing); „Odiseea muzicală. 1864-2014 - Musical Odyssey. 1864-2014”, coordonator: Dan Dediu, comentată de Antigona Rădulescu (Editura Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti); „Portul bănăţean” de Marius Matei (Editura Martor); „În faţa blocului. O colecţie de 55 de jocuri şi «faze» ale generaţiei cu cheia la gît” de Vlad Tomei, Mihai Gheorghe (Supersomething Studio).

La categoria „cea mai frumoasă carte”, subcategoria „concepţie grafică” au fost nominalizate: „Entropie, volatilitate/ Entropy, Volatility” de Andreea-Livia Ivanovici (Fundaţia Arhitext design) – concepţie grafică: Faber Studio; „Să creştem mici: carte pentru cei mici care trebuie neapărat citită de cei mari de Laura Grünberg” (Editura Arthur) – concepţie grafică: Ana-Maria Nica şi Alexandru Ciubotariu; „Past, Present, Future” – concept, publicaţie şi editor: Alina  Şerban (Asociaţia pepluspatru) – concepţie grafică: Radu Manelici; „Dear Money” - concept editorial: Alexandra Croitoru, Magda Radu (Asociaţia Salonul de Proiecte şi MNAC) – concepţie grafică: Radu Manelici (Faber Studio); „Proiectul 5060: Universitatea de Vest Timişoara” de Vlad Gaivoronschi, Rudolf Graf, Otilia Hedeşan, Marius Miclăuş, Ramona Novicov, Claudiu Toma (Editura Universităţii de Vest) – concepţie grafică: Ştefan Lucuţ; „Inside, Outside/ In-Between I/II” de Thomas Gronegger, Marina Cionca, Marius Marcu-Lapadat, Alin M. Olărescu (Editura Universităţii „Transilvania” Braşov, Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”) – concepţie grafică: Alexandru Şchiopu, Cristina Sabău.

La categoria „cea mai bună carte a anului” – beletristică au fost nominalizate: „Şi cuvintele sînt o provincie” de Adela Greceanu (Editura Cartea Românească); „Scrisori către Mihai” de Răzvan Petrescu (Curtea Veche Publishing); „Cum continuă povestea” de Ioana Pârvulescu (Editura Humanitas); „Sfîrşit de sezon” de Marius Chivu (Editura Polirom); „Boddah speriat” de Ionuţ Chiva (Editura Polirom); „Asta nu e viaţa mea” de Marta Petreu (Editura Polirom); „1989” de Adrian Buz (Editura Polirom); „O dimineaţă la vînătoare” de Ligia Ruscu (Editura Polirom).

La categoria „cea mai bună carte a anului” – nonficţiune au fost nominalizate: „În dialog cu anticii” de Alexandra Ciocârlie (Editura Cartea Românească); „Camera obscură. Vis, imaginaţie şi bandă desenată” de Ioan Stanomir (Editura Cartea Românească); „Caragiale după Caragiale. Arcanele interpretării: exagerări, deformări, excese” de Angelo Mitchievici (Editura Cartea Românească); „Leonid Dimov. Un oniric în Turnul Babel” de Luminiţa Corneanu (Editura Cartea Românească); „Dumnezeu a trântit telecomanda” de Cristian Preda (Curtea Veche Publishing); „Balcic. Micul paradis al României mari” de Lucian Boia (Editura Humanitas); „Anii romantici” de Gabriela Adameşteanu (Editura Polirom); „Istoria lui Corto Maltese: pirat, anarhist şi visător” de Mircea Mihăieş (Editura Polirom); „Nevoia de miracol. Fenomenul pelerinajelor în România contemporană2 de Mirel Bănică (Editura Polirom); „Dependenţă şi dezvoltare. Economia politică a capitalismului românesc” de Cornel Ban (Editura Tact).

La categoria „cea mai bună carte a anului” – carte pentru copii şi tineret au fost nominalizate:  „Domnişoara Poimîine şi joaca de-a Timpul” de Adina Rosetti şi Cristiana Radu (Curtea Veche Publishing); „În căutarea Sufletului Crăciunului” de R. D. Mottok/ ilustraţii de Anda Cofaru (Editura Trei); „Istoria lui Răzvan” de Horia Corcheş (Editura Arthur); 2Şi v-am spus povestea aşa” de Florin Bican (Editura Arthur); „În faţa blocului. O colecţie de 55 de jocuri şi «faze» ale generaţiei cu cheia la gît” de Vlad Tomei, Mihai Gheorghe (Supersomething Studio).

La categoria „cea mai bună carte a anului” – carte de ştiinţă au fost nominalizate: „Codul penal. Comentariu pe articole (art. 1-446)” de G. Bodoroncea, V. Cioclei, I. Kuglay, L.V. Lefterache, T. Manea, I. Nedelcu, F.-M. Vasile (Editura C.H. Beck); „Dicţionar al greşelilor de limbă” de Valentin Guţu (Editura Cartier); „Fizica povestită” de Cristian Presură (Editura Humanitas); „Proiectul feroviar românesc (1842-1916)” de Toader Popescu (Editura Simetria); „Mănăstirile Olteniei. Artă şi spiritualitate” – texte de Elisabeta Negrăuşi Vlad Bedros, ediţie coordonată şi postfaţă de părintele Iustin Marchiş (Editura Institutului Cultural Român).

La categoria „cea mai bună carte a anului” – carte de popularizare au fost nominalizate: „Ştirbey: reşedinţe, moşii, ctitorii” de Oana Marinache (Editura ACS); „Patrimoniul cultural al Republicii Moldova” de Tudor Stavilă, Constantin Ion Ciobanu (Editura ARC); „Basarabia. Coloniştii germani de la Marea Neagră” de Ute Schmidt (Editura Cartier) – traducere de Cristina Grossu- Chiriac; „Louis Pierre Blanc - O planşetă elveţiană în serviciul României” de Oana Marinache, Cristian Gache (Editura Istoria Artei); „Portul bănăţean” de Marius Matei (Editura Martor).

La secţiunea „cea mai bună carte netipărită” – audiobook au fost nominalizate Mariana Marin,  pentru „Scrisoare deschisă sau Nu mă mai aşteptaţi la ore mici”; „Poezii” de Mihai Eminescu – selectate şi citite de Andrei Pleşu; Ion Barbu, „După melci”; Seria Seneca („Rămîi cu bine”, „M-ai întrebat de ce”) lectura: Victor Rebengiuc (Editura Seneca).

La secţiunea „cea mai bună carte netipărită” – eBook au fost nominalizate: „Ţesut viu. 10X10” de Emilian Galaicu-Păun (Editura Cartier); „Casele vieţilor noastre” (Humanitas Multimedia); „Iepurele mizantrop – BreakingtheNews. Mic atlas de realităţi” de Mădălina Răileanu, Adrian Răileanu (Humanitas Multimedia).

La categoria „cea mai bună traducere2 au fost nominalizate: „Preaiubita” de Toni Morrison – traducere din limba engleză de Virgil Stanciu (Editura Art); „Secolul meu. Confesiunile unui intelectual European. Convorbiri cu Czesław Miłosz” de Aleksander Wat, Czeslaw Milosz – traducere din limba polonă de Constantin Geambaşu (Editura Humanitas); „Laur” de Evgheni Vodolazkin – traducere din limba rusă de Adriana Liciu (Editura Humanitas Fiction); „Broaşte” de Mo Yan – traducere din limba chineză de Florentina Vişan (Editura Humanitas Fiction); „Ani de cîine” de Günter Grass – traducere din limba germană de Mariana Bărbulescu (Editura Polirom); „Casa tăcerii” de Orhan Pamuk – traducere din limba turcă de Luminiţa Munteanu (Editura Polirom); „Foc palid” de Vladimir Nabokov – traducere din limba engleză de Veronica D. Niculescu (Editura Polirom); „Operaţiunea Sweet Tooth” de Ian McEwan – traducere din limba engleză de Dan Croitoru (Editura Polirom); „Niveluri de viaţă” de Julian Barnes – traducere din limba engleză de Radu Paraschivescu (Editura Nemira); „Aproape de inima vijelioasă a lumii” de Clarice Lispector – traducere din limba portugheză de Dan Munteanu Colan (Editura Univers).

La categoria „cea mai bună librărie” au fost nominalizate Librăria Bizantină, Book Corner Librarium (Cluj-Napoca) şi Humanitas de la Cişmigiu.

Nominalizările pentru celelalte categorii „cea mai bună colecţie”, „cea mai bună bibliotecă”, „best new entry” (edituri şi librării)  – pot fi consultate pe site-ul evenimentului – galabundetipar.ro.

De asemenea, vor fi acordate premii speciale la categoria „cel mai bun redactor/ îngrijitor de ediţie” şi la categoria „cea mai bună campanie de marketing/ PR/ CSR”.

Totodată, premiul la categoria „bestseller românesc” va fi anunţat la gală.

Premiul la categoria „cea mai bună tipografie” nu se acordă.

Gala Industriei de Carte din România „Bun de Tipar” este un eveniment organizat de Headsome Communication şi Asociaţia Editorilor din România (AER).

Juriul ediţiei din acest an a Galei Industriei de Carte din România, format din Mircea Vasilescu (preşedinte) – eseist, critic, istoric literar, jurnalist, profesor dr. al Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii din Bucureşti, redactor-şef al săptămânalului Dilema Veche; Simona Kessler – agent literar, „Simona Kessler Copyright International Agency”; Cosmin Ciotloş – critic literar (România literară), asistent dr. al Facultăţii de Litere a Universităţii din Bucureşti; Luca  Niculescu – jurnalist, redactor-şef al RFI România; Oana-Valentina Suciu – lector dr. Facultatea   de Ştiinţe Politice, Universitatea din Bucureşti; Victoria Pătraşcu – autoare de cărţi pentru copii,  foarte activă în promovarea lecturii în rândul şcolarilor, preocupată să susţină ilustraţia de carte românească; Carmen Apetrei – lector univ.dr, director Departament Grafică al Facultăţii de Arte  Plastice din cadrul Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti; Cristina Foarfă – editor  coordonator Bookaholic, specialistă în comunicare digitală; Tudor Creţu – directorul Bibliotecii  Judeţene Timiş, scriitor, şi Daniel Voinea – Brand Manager Cărtureşti, a selectat finaliştii celei de-a IV-a ediţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO