Ziarul de Duminică

Ce ne facem cu deştepţii?/ de Ziarul de Duminică

Ce ne facem cu deştepţii?/ de Ziarul de Duminică

Autor: Ziarul de Duminica

02.06.2011, 23:20 102

Rob Goffee, Gareth Jones

Clever

Cum să-i conduci pe cei mai creativi şi mai inteligenţidintre oamenii tăi

Editura Publica

Traducere din engleză de Constantin DumitruPalcus. Studiile dovedesc că, în cadrul organizaţiilor, omână de oameni talentaţi creează valoare într-o măsurădispropoţionat de mare în comparaţie cu ceilalţi membri. Aceştioameni nu sunt definiţi de coeficientul lor de inteligenţă sau dediplomele academice. Şi nu sunt genul de "independenţi" carecreează valoare pe cont propriu. Dimpotrivă, sunt oameni extrem devaloroşi, gânditori extraordinari care au nevoie de resurselecomerciale şi financiare ale organizaţiilor pentru a-şi atingepotenţialul maxim. Pe scurt, sunt "deştepţi", aşa cum îicataloghează Rob Goffee şi Gareth Jones. Ei pot să fie străluciţi,dificili - şi uneori chiar periculoşi. Competitivitateaorganizaţiei tale depinde de inteligenţa cu care îi conduci, cuprecizarea că strategiile tradiţionale de management nu vor fieficiente în cazul lor. În "Clever",Goffee şi Jones îţi prezintă un set de reguli neconvenţionale careîi pot înscrie pe oamenii deştepţi din organizaţia ta - şi întreagaorganizaţie - pe direcţia succesului: Spune-le ce să facă, nu şicum să facă; câştigă-le respectul prin expertiza de care daidovadă, nu prin funcţia pe care o ai; oferă-le acel"spaţiulorganizat" de care are nevoie creativitatea lor; intuieşte-lenevoile şi motivează-le constant; pune-i în legătură cu alţiconfraţi deştepţi; convinge-i că organizaţia ta îi poate ajuta săatingă succesul; protejează-i în faţa problemelor administrative şide politică organizaţională. Economia cunoaşterii nu se apropie -este deja prezentă. Afacerea şi cariera ta depind din ce în ce maimult de ideile inteligente ale oamenilor deştepţi din subordineata.

"O carte practică şi bogată în informaţii din interior, olectură obligatorie. Acest volum se adresează liderilor care,pentru a obţine rezultate extraordinare, sunt dispuşi să înţeleagăşi să utilizeze în întregime forţa oamenilor deştepţi şi aechipelor deştepte din cadrul companiilor pe care le conduc."(Paul Polman, CEO al companieiUnilever)

"Iubesc această carte originală şi importantă, care trebuie săse găsească în biblioteca oricui este interesat de modurile în careliderii şi oamenii lor deştepţi îşi pot face organizaţiile sătrepideze de entuziasm." (Warren Bennis,Universitatea South California, coautorul cărţii Judecă,Publica, 2011)

"E posibil ca eşecul de a-i conduce pe cei mai talentaţi şi maicreativi - sau deştepţi - oameni ai noştri să constituie cauzacrizei financiare globale? În această carte actuală şi accesibilă,Goffee şi Jones descriu provocările cu care se confruntă cei careau în subordine oameni deştepţi şi echipe deştepte, aspect carepoate să facă diferenţa dintre succesul şi eşecul unei corporaţii."(Laura Tyson şi Angela Chan, Catedra de ManagementGlobal, Şcoala Haas de Business a Universităţii California,Berkeley)

·Rob Goffee este profesor de comportamentorganizaţional la London Business School, unde predă în cadrulfaimosului Senior Executive Program, instituţie ale cărei cursurisunt urmate de directorii executivi ai unora dintre cele mai maricompanii din lume (Nestlé, LVMH, Roche şi Arup). Este, de asemenea,consultant în cadrul consiliilor de conducere ale mai multorcompanii din FTSE 100.

Gareth Jones este membru al Centrului pentruDezvoltarea Managementului din cadrul London Business School şiprofesor invitat la IE Business School, Madrid. Gareth a fostdirector de resurse umane şi comunicare internă la BBC şivice-preşedinte al departamentului de resurse umane globale laPolygram, în acel moment, una dintre cele mai mari case de discuridin lume. Gareth a lucrat mult în cadrul unor companii high-tech,în zona serviciilor profesionale, mai ales cuPricewaterhouseCoopers, în zona bunurilor de consum şi, în general,în industriile creative.

Rob Goffee şi Gareth Jones sunt autoriilucrărilor The Character of a Corporation (1998)şi Why Should Anyone Be Led by You? (2006). Deasemenea, sunt cofondatori ai firmei Creative ManagementAssociates, companie de consultanţă care se concentrează peorganizaţiile care văd în creativitate prinicipala sursă acompetitivităţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO