ZF.ro Grampet Group
ZF Transporturi

Grampet: Pierderile provocate de pandemie din prima parte a anului au fost recuperate. Grupul îşi creşte afacerile în 2020 la 285 milioane de euro, după investiţii de 23 milioane euro

20.01.2021, 08:30
Grampet: Pierderile provocate de pandemie din prima parte a anului au fost recuperate. Grupul îşi creşte afacerile în 2020 la 285 milioane de euro, după investiţii de 23 milioane euro

@Grupul Grampet are aproximativ 7.000 de angajaţi şi este prezent pe 10 pieţe europene.

Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa de Sud-Est, şi-a recuperat pierderile din prima parte a anului 2020 şi anunţă o creştere a cifrei de afaceri până la 285 mil. euro. Compania a investit 23 mil. euro în 2020, anunţă reprezentanţii Grampet.

„Pentru noi, 2020 a fost un an de testare şi confirmare a ceea ce am construit în ultimii 20 de ani – o companie multinaţională cu infrastructură strategică pentru întreaga economie”, a spus Gruia Stoica, preşedintele şi fondatorul Grampet.

Grupul Grampet are aproximativ 7.000 de angajaţi. A fost fondat în urmă cu mai bine de 20 de ani şi a devenit prima multinaţională din România odată ce s-a extins în Bulgaria în 2004. A urmat extinderea în Ungaria (2005), Republica Moldova şi Germania (2010), Austria şi Slovacia (2012), Croaţia (2016), Serbia (2018) şi Grecia (2019). În prezent analizează extinderea pe alte şase pieţe europene - Macedonia, Muntenegru, Slovacia, Cehia, Belgia şi Olanda, mai anunţă reprezentanţii companiei.

„Primim tot mai multe semnale că Grupul GRAMPET intră în atenţia marilor investitori şi grupurilor de interese din industria de profil globală, într-un moment în care piaţa se aliniază la noua paradigmă economică, iar tendinţa de consolidare din industriile de transport se accentuează”, a mai spus Gruia Stoica.

În 2020, Grampet a prezentat primul automotor construit de Electroputere VFU Paşcani, care se află în ultimele faze de testare şi va intra în prima parte din 2021 pe piaţa naţională şi internaţională. De asemenea, Roserv Oil, companie din grup, a preluat rafinăria Rafo Oneşti, pentru a crea un centru logistic care aduce 600 de locuri de muncă.

„Separat, echipa fabricii de medicamente Polisano Pharmaceuticals din Sibiu se apropie de lansarea primul său medicament oncologic solid – un pas foarte important pentru întreaga industrie farmaceutică românească”, mai transmit reprezentanţii Grampet.

Grupul a făcut mai multe donaţii de echipamente medicale, printre care aparate de testare, teste şi măşti. Prin fundaţia Toflea, dedicată învăţământului, a oferit 300 de burse de studii şi a participat la programe de reintegrare în învăţământ, iar prin fundaţia Grampet a derulat mai multe acţiuni de sprijin pentru angajaţii companiilor din grup, printre care susţinerea cazurilor sociale, medicale şi pentru susţinerea copiilor talentaţi care practică sporturi de performanţă, mai anunţă reprezentanţii Grampet, într-un bilanţ al anului 2020.

Grampet are în componenţa sa companii care acoperă întregul lanţ de soluţii şi produse de transport feroviar, o strategie care, potrivit reprezentanţilor companiei, a fost validată prin depăşirea crizei: servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, producţia de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum şi soluţii de IT pentru operatorii feroviari.

Compania Grup Feroviar Român (GFR), cea mai importantă companie a grupului, este cel mai mare operator privat feroviar din România. În prezent, peste 20% din traficul GFR este internaţional. Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet acoperă o parte importantă din piaţa reparatorie de material rulant din România.

 
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea ZF Transporturi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.