ZF Transilvania

Tinervis Group, operatorul lanţului de simigerii Luca, a făcut profit de peste 18 mil. lei în 2020, la afaceri de 124,5 mil. lei

Tinervis Group, operatorul lanţului de simigerii Luca, a...

Autor: Laurentiu Cotu

02.11.2021, 17:10 490

Tinervis Group, compania care operează lanţul de simigerii Luca, controlată de antreprenorii George Adragăi şi Mircea Cosmin Postole, a realizat în 2020 o cifră de afaceri de 124,5 mil. lei (25,8 mil. euro), în scădere cu aproximativ 7% faţă de anul anterior, când compania a avut afaceri totale de 133,8 mil. lei (28,2 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de 18,1 mil. lei (3,7 mil. euro), mai puţin cu 5% faţă de anul precedent, când Tinervis Group a raportat un câştig net de 19 mil. lei (4 mil. euro), conform datelor publice. Compania a ajuns în 2020 la un număr mediu de 980 de angajaţi, cu 29 de oameni mai mult decât în 2019.

Antreprenorii George Adragăi şi Mircea Cosmin Postole au lansat businessul în 2010, la scurtă vreme după venirea crizei financiare, care i-a determinat pe mulţi români să-şi raţionalizeze bugetele. Astfel, printre primele cheltuieli tăiate de pe listă au fost cele considerate ’’de răsfăţ’’, precum ieşitul la restaurant. În ultimul deceniu covrigăriile au devenit destinaţia zilnică pentru mic-dejun pentru tot mai mulţi români, motiv pentru care şi numărul acestor unităţi a crescut puternic. Chiar şi astăzi, covrigăriile nu duc lipsă de clienţi care cumpără fie o merdenea cu brânză sau un croissant.

Lanţul de simigerii Luca este prezent cu magazine în Alexandria, Bucureşti, Bacău, Brăila, Galaţi, Piteşti, Târgovişte, Braşov, Constanţa, Oneşti, Fălticeni, Rădăuţi, Suceava, Buzău, Botoşani, Giurgiu, Roman, conform datelor de pe site-ul companiei. Luca este unul dintre cele mai extinse şi cunoscute lanţuri de covrigării din România. Compania a depus în toamna anului 2019 un proiect de 2,8 mil. euro la Agenţia Naţională a Protecţiei Mediului Bacău, ce viza creşterea producţiei în fabrica din Bacău. Investiţia se realizează cu fonduri de la Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale şi include montarea mai multor utilaje de producţie.

Nu există date privind valoarea pieţei sau numărul de covrigării, însă se ştie că este puternic fragmentată, multe companii având o singură unitate pe care o operează. De alfel, explozia covrigăriilor se vede atât în Bucureşti, unde există o unitate la fiecare colţ de stradă, cât şi în provincie, unde şi oraşele mici de 15.000-20.000 de locuitori au cel puţin o covrigărie. Unii dintre mai mari producători de pe piaţa covrigilor din România - Luca, Petru, Matei şi Gigi - au împreună peste 200 de magazine, potrivit calcu­le­lor făcute de ZF pe baza datelor oferite de reprezentanţii companiilor. La nivel na­ţional, sunt înregistrate peste 4.000 de co­vrigării, potrivit celor mai recente date ale ZF.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO