ZF Transilvania

Lufthansa: In Europa de Est, Romania este a doua în ceea ce priveste traficul aerian

Lufthansa: In Europa de Est, Romania este a doua în ceea ce priveste traficul aerian

Stefan Versemann, director general de vanzari Lufthansa: Am optat pentru Cluj deoarece este un oras in plina dezvoltare economica. In acest context, exista o cerere crescuta pentru noi rute atat din partea romanilor, cat si din partea oamenilor de afaceri germani.

18.03.2009, 17:59 149

 

Conducerea companiei aeriene germane Lufthansa a anuntat ca îsi va dubla oferta de zboruri între Cluj-Napoca si München. Incepand din data de 28 martie a anului în curs, compania cu sediul central în Germania va opera de doua ori pe zi cursa Cluj-Napoca – München cu aeronave CRJ700, a caror capacitate este de 70 de locuri la clasele business si economic.
Odata cu lansarea celui de-al doilea zbor pe ruta Cluj-Napoca - München, prezenta Lufthansa în Romania va creste la 114 zboruri saptamanale care leaga Bucurestiul, Timisoara, Sibiu si Cluj-Napoca de Frankfurt, München, Düsseldorf, Zürich, Geneva si de cea mai recenta destinatie, Milano.
„Nou-înfiintata companie Lufthansa Italia, cu baza pe aeroportul milanez Malpensa, a inaugurat primul sau zbor direct de la Bucuresti catre Milano la începutul acestei luni si înregistram în prezent un succes cu aceasta cursa raportandu-ne la numarul ridicat de rezervari ale pasagerilor’’, spune Stefan Versemann.
Potrivit reprezentantilor Lufthansa, cu cele sapte conexiuni saptamanale între aeroporturile Henri Coanda si Malpensa, Bucurestiul face parte din cele opt destinatii Lufthansa Italia, alaturi de Barcelona, Paris, Bruxelles, Budapesta, Madrid, Londra si Lisabona.
Conform directorului general de vanzari Lufthansa pentru Romania si Moldova, în momentul de fata tara noastra a devenit a doua destinatie ca importanta din Europa Centrala si de Est, dupa Polonia, devansand Ungaria.
„In general, în Romania vad mai multe oportunitati pentru lansarea unor noi zboruri decat în Ungaria, fiindca exista multe orase care au investit în infrastructura aeroporturilor. In Ungaria nu prea exista orase care sa prezinte oportunitati de zbor, principalele curse fiind efectuate din Budapesta’’, spune Stefan Versemann.
Cluj-Napoca este cel de-al patrulea oras din Romania, dupa Bucuresti, Timisoara si Sibiu in care Lufhansa opereaza zboruri.
„Am optat pentru Cluj deoarece este un oras in plina dezvoltare economica. In acest context, exista o cerere crescuta pentru noi rute atat din partea romanilor, cat si din partea oamenilor de afaceri germani”, a declarat Stefan Versemann, general manager Passenger Sales Lufthansa pentru Romania si Moldova.
„Cu acest nou serviciu, oferta Lufthansa creste la 2.000 de locuri saptamanale între Cluj-Napoca si München. Zborurile suplimentare completeaza oferta existenta de servicii, asigurand totodata conditii de zbor mai avantajoase pasagerilor care calatoresc atat în scop de afaceri, cat si turistic’’, a spus Stefan Versemann, directorul general de vanzari Lufthansa pentru Romania si Moldova.
Compania germana efectueaza saptamanal din München peste 2.400 de zboruri directe catre 100 de destinatii din Germania, Europa si întreaga lume. Potrivit reprezentantilor Lufthansa, destinatiile asiatice precum Hong Kong, Shanghai si Singapore sunt în mod special favorizate de catre orarul de zbor al cursei suplimentare pe ruta Cluj-Napoca – München.
„Anul trecut cand am introdus primul zbor Cluj-Napoca – München, am fost întrebat de ce operam un singur zbor pe aceasta ruta si am raspuns ca Lufthansa urmareste politica pasilor marunti, am asteptat sa vedem cum vor evolua lucrurile. Suntem multumiti de succesul realizat cu prima ruta, astfel ca am decis sa introducem si a doua cursa zilnica Cluj-Napoca – München’’, spune Stefan Versemann.
Directorul general de vanzari Lufthansa pentru Romania si Moldova spune ca destinatia Cluj-Napoca – München, recent adaugata retelei Lufthansa din Romania, a fost foarte bine primita de catre pasageri, în special de comunitatea locala de business, aflata în plina crestere.
„Suntem bucurosi sa ne consolidam prezenta în Cluj si sa le oferim clientilor nostri un orar de zbor flexibil si o capacitate sporita de transport. Clientii Lufthansa vor putea alege de acum între zborul de pranz cu plecare din Cluj-Napoca München sau pot opta pentru cursa de seara în aceeasi directie’’, spune Stefan Versemann.
In 2008, Lufthansa a transportat cel mai mare numar de pasageri înregistrat de la venirea companiei pe piata romaneasca, ajungand la 550.000 de pasageri, în crestere cu 10% fata de anul precedent.
„Vom continua activitatea pe piata romaneasca si în urmatoarea perioada de timp, astfel ca de la începutul anului si pana în prezent, compania noastra si-a extins oferta de servicii în Romania, în ciuda contextului economic dificil’’, a declarat directorul general de vanzari Lufthansa pentru Romania si Moldova.
Potrivit reprezentantilor companiei germane, Europa de Est va ramane în atentia investitiilor Lufthansa în ciuda contextului economic actual, compania continuand sa-si extinda reteaua de rute în aceasta regiune.
Începand din luna aprilie, Lufthansa CityLine, filiala regionala a Lufthansa, va opera cinci zboruri saptamanale catre Rzeszów, localitate situata în sud-estul Poloniei, precum si zboruri între München si Poznan, în vestul Poloniei. O alta cursa va fi inaugurata la finalul lunii martie prin efectuarea zilnica a zborurilor de la München catre Lviv, Ucraina. Lufthansa va opera, de asemenea, în weekend-uri curse de la München catre doua orase din Croatia.
Lufthansa a obtinut în 2008 rezultate similare celor înregistrate în anul precedent, anuntand un profit operational de aproape 1,35 de miliarde de euro. Profitul net al operatorului german atingea 599 mil. euro.
Pentru 2008, Lufthansa a raportat venituri totalizand 24,9 miliarde de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 10.9% fata de anul trecut. Veniturile provenite din trafic au crescut cu 13.8%, atingand cifra de 20 de miliarde de euro. În afara de consolidarea totala a SWISS în prima jumatate a anului trecut, aceste rezultate se datoreaza în principal cresterii numarului de pasageri cu venituri medii stabile în segmentul de transport pasageri, clasa business. Lufthansa a anuntat pana în anul 2013 un program de investitii de 150 mil. euro în terminale, produse si servicii, în ultimele luni fiind finalizate 17 noi terminale.
Lufthansa a inceput sa opereze zboruri spre Romania in 1967, pe aeroportul din Bucuresti. In martie 2001, Lufthansa a extins oferta pentru Romania cu inca o destinatie, Timisoara, urmata de Sibiu, in septembrie 2007. In 2007, Lufthansa a deservit aproximativ 56,4 milioane de pasageri.
Reprezentantii Aeroportului Cluj estimau pentru 2008 un numar de 700.000 de pasageri, in crestere cu 80% fata de anul precedent. In 2007, traficul de pasageri a inregistrat o crestere de 60% fata de 2006, ca urmare a introducerii de noi zboruri regulate si charter.
 


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO