ZF Transilvania

Iulian Dascalu: Clujul va ramane pe primul loc in topul vanzarilor Iulius Group

Iulian Dascalu: Clujul va ramane pe primul loc in topul vanzarilor Iulius Group

Iulian Dascalu, presedinte Iulius Group: In acest an estimam ca numarul de vizitatori Iulius Mall Cluj-Napoca va ajunge la 15 milioane de persoane, in crestere fata de anul trecut. In medie, prognozam un trafic de 25 de vizitatori lunar pe metru patrat.

06.04.2009, 17:25 105

Volumul vanzarilor realizate in toate cele patru centre comerciale detinute de omul de afaceri iesean Iulian Dascalu in Iasi, Timisoara, Cluj si Suceava a depasit anul trecut 300 de milioane de euro, in conditiile in care mall-urile Iulius au fost tranzitate in 2008 de un numar total de 30 de milioane de persoane.

Conform reprezentantilor companiei, anul trecut, Iulius Mall Cluj-Napoca a realizat cel mai mare trafic dintre toate cele patru centre comerciale Iulius, aproximativ 11,5 milioane de vizitatori, care reprezinta 39% din totalul oamenilor care au vizitat in 2008 centrele comerciale Iulius.
De la deschiderea Iulius Mall Cluj-Napoca, in luna noiembrie a anului 2007, si pana luna trecuta centrul comercial din Cluj a fost vizitat de 12,7 milioane de persoane, reprezentantii Iulius Mall declarand ca nu se asteptau la un numar atat de mare de vizitatori. Daca in luna martie a anului trecut reprezentantii Iulius Mall spuneau ca traficul zilnic de persoane era de 30.000 de vizitatori, in prezent numarul acestora a crescut cu aproximativ 30%.
„In acest an estimam ca numarul de vizitatori Iulius Mall Cluj-Napoca va ajunge la 15 milioane de persoane, in crestere fata de anul trecut. In medie, prognozam un trafic de 25 de vizitatori lunar pe metru patrat. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, traficul zilnic de clienti este cu 8.000 sau chiar 10.000 de persoane mai mare. Efectele crizei financiare nu sunt resimtite de centrele noastre comerciale datorita in mare parte campaniilor promotionale cu care au fost sustinute vanzarile, dar si datorita evenimentelor organizate aici’’, a declarat pentru ZF Transilvania Iulian Dascalu, presedintele Iulius Group, din care face parte si Iulius Mall Cluj.
Cifra de afaceri in 2008 pe intreaga retea nationala Iulius a fost de 35 de milioane de euro, iar la un volum total al vanzarilor de 300 mil. euro, vizitatorii au cheltuit in medie anul trecut 10 euro de persoana. Conducerea Iulius Group spune ca mall-ul din Cluj-Napoca a influentat in mod pozitiv piata fortei de munca din zona.
„Deschiderea centrului comercial Iulius la Cluj-Napoca a favorizat crearea a peste 1.000 de locuri de munca. Retailul ofera nenumarate posibilitati la nivel de personal, iar pentru urmatorii ani se prefigureaza o conturare a unui segment aparte pe piata romaneasca. Managerii Iulius Group au fost selectionati din randul salariatilor, iar in procesul de formare profesionala pregatim angajatii pentru a deveni manageri de mall", a spus presedintele Iulius Group.
Reprezentantii Iulius Mall spuneau anul trecut ca Romania se afla pe locul noua in Europa la numarul de metri patrati de centre comerciale disponibili pe cap de locuitor. In tara noastra, media de metri patrati pe cap de locuitor este de sapte ori mai mica decat media in Uniunea Europeana, unde stocul este de aproape 190 de metri patrati pentru fiecare locuitor.
Investitia totala a Iulius Group in mall-ul din Cluj-Napoca a fost de 75 de milioane de euro, acestea cuprinzand un centru comercial cu o suprafata construita de 155.000 mp, iar suprafata inchiriabila fiind de 41.000 de mp spatii comerciale, plus o cladire de birouri de clasa A, cu 7.500 mp inchiriabili.
Constructia Iulius Mall din Cluj-Napoca a fost demarata in luna ianuarie a anului 2006. Deschiderea Iulius Mall Cluj a insemnat totodata intrarea pe piata clujeana a retailerului francez Auchan, care detine in complexul comercial o suprafata de 10.000 de metri patrati si un numar de 450 de angajati in 2008. Auchan Romania a investit 40 de milioane de euro in hypermarketul din Cluj-Napoca. De asemenea, operatorul de cinematografe Cinema City International, care detine 58 de cinematografe cu 466 de ecrane, a intrat pe piata locala prin deschiderea a 10 sali de cinema in cadrul centrului comercial Iulius Mall, din Cluj. Mall-ul de la Cluj este cel de-al treilea construit de Iulius Group in Romania, dupa cele de la Iasi si Timisoara.
Printre chiriasii Iulius Mall Cluj se numara si cafeneaua Starbucks care are o suprafata de 320 de metri patrati si trei niveluri, doua interioare si o terasa. Cafeneaua Starbucks de la Cluj este cea mai mare din tara si poate servi 300 de oameni odata. Printre brandurile nou sosite in Romania, odata cu deschiderea Iulius Mall Cluj, se numara Mango Touch, linia de bijuterii a brandului de imbracaminte Mango, Bossini, Tiffi, Taylors si Energiers, o marca greceasca de haine pentru copii. De asemenea, deschiderea Iulius Mall Cluj a insemnat si intrarea pe piata locala a unor branduri precum Sprider, Starbucks, Lush, Carturesti, Bata, Stefanel, You&Me, Sara Blue, Bamboo, Jack Wolfskin sau World Class.
Primul complex realizat de Iulius Group a fost Iulius Center Iasi. Investitia in valoare de 7 mil. dolari a fost inaugurata in luna aprilie a anului 2000, suprafata totala a complexului fiind de 19.632 de metri patrati, distribuiti pe patru niveluri, care gazduiesc 130 de magazine. Iulius Mall Timisoara, cu o suprafata inchiriabila de 34.000 de metri patrati, reprezinta o investitie de tip greenfield in valoare de 45 milioane de euro si este al doilea mall construit de Iulius Group. Compania mai detine si Terra Center Timisoara, cu o suprafata inchiriabila de 8.000 mp. In iunie 2007, compania a demarat constructia Iulius Mall Suceava, centru comercial care a fost inaugurat anul trecut.
Iulius Group mai dezvolta in Iasi proiectul Palas, care presupune o investitie de peste 250 de milioane de euro, fiind desfasurat pe o suprafata de 120.000 mp. Proiectul propune reconfigurarea zonei din centrul Iasiului, marcat de Palatul Culturii, prin construirea unui ansamblu mixt ce va include constructii rezidentiale, comerciale, spatii de birouri clasa A, cea mai mare parcare subterana din Romania, cu aproximativ 3.000 de locuri, hoteluri si spatii de agrement si relaxare. Compania anunta anul trecut ca finalizarea ansamblului Palas este programata pentru anul 2010. Omul de afaceri Iulian Dascalu a obtinut un credit de 124,8 mil. euro de la UniCredit tiriac Bank pentru dezvoltarea acestui proiect.
Iulius Mall din Timisoara a demarat anul trecut un proiect de extindere a spatiilor disponibile, care va include, incepand din acest an, un complex rezidential de blocuri. In valoare de 90 mil. euro, investitia va duce la dublarea spatiilor comerciale.
Grupul de companii Iulius, detinut de omul de afaceri Iulian Dascalu, este unul dintre cei mai importanti dezvoltatori de centre comerciale din Romania. SC Iulius Group SRL a fost infiintat in 1991 de omul de afaceri iesean Iulian Dascalu si este membru activ al Internation Council of Shopping Centers din New York.
Valoarea totala a Iulius Group a fost evaluata anul trecut la 350 de milioane de euro, suma care ar putea creste cu 400 de milioane de euro, in urma finalizarii investitiei Palas si cu inca 100 de milioane de euro, dupa realizarea extinderii Iulius Mall Timisoara.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO