ZF Transilvania

Francezii de la Auchan continuă cu extinderea reţelei de supermarketuri şi deschid o nouă unitate la Turda, judeţul Cluj

Francezii de la Auchan continuă cu extinderea reţelei...

Autor: Laurentiu Cotu

23.07.2020, 17:15 639

Retailerul francez Auchan, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul local, cu afaceri de aproximativ 5,5 mld. lei anul trecut, a deschis la Turda cel de-al cincilea magazin pe format supermarket din reţea şi a patra unitate de vânzare din judeţul Cluj. Noul magazin dispune de o suprafaţă de vânzare de 1.900 mp. Prin deschiderea Auchan Turda, reţeaua magazinelor sub marca Auchan ajunge la 38 de puncte de vânzare, din care 33 hipermarketuri şi 5 supermarketuri. Aceasta este completată de cele 26 de magazine de proximitate MyAuchan, din care 17 în staţiile Petrom prin intermediul parteneriatului cu OMV Petrom şi 9 stand alone.

’’Deschiderea Auchan Turda are o semnificaţie aparte pentru noi, pentru că aducem pentru prima dată în Transilvania formatul nostru de supermarket, mai precis cel de mari dimensiuni. (...), a declarat Ioana Toşa, Director Regional Auchan România.

Retailerul francez Auchan şi-a majorat cifra de afaceri anul trecut cu 1,3%, până la puţin sub 5,5 mld. lei. Avansul a fost susţinut de proiectele interne ale companiei printre care se află lansarea operaţiunilor online, extinderea pe formatul mic şi adaptarea ofertei de produse, spuneau la începutul anului oficialii companiei. Pentru francezi acesta este cel mai lent ritm de creştere de la intrarea pe piaţă. Mai mult, vine într-un an în care consumul privat a crescut cu circa 7% potrivit datelor INS.

După nivelul businessului, Auchan este unul dintre cei mai mari jucători din comerţul local, după Kaufland, Carrefour şi Lidl, şi foarte aproape de Metro Cash&Carry. Auchan a intrat pe piaţa locală acum circa 15 ani cu formatul de hipermarket. Până acum câţiva ani acesta a fost singurul format cu care retailerul francez activa local. În 2016, francezii au deschis primele magazine de proximitate sub brandul My Auchan, iar apoi au inaugurat şi primele supermarketuri.

După modelul Carrefour, şi co-naţionalii de la Auchan au început în ultimii ani să îşi dezvolte portofoliu cu mai multe formate de magazine, dat fiind că şi românii caută tot mai des magazine apropiate de casă sau birou. Acestea sunt de regulă pe format mic. În acest context, ultima deschidere de hipermarket datează din 2015 şi potrivit datelor ZF nici nu sunt în plan alte inaugurări. Planurile viitoare vizează magazine mici şi în special deschiderea de unităţi în cadrul staţiilor Petrom. Cele două companii au anunţat anul trecut că vor să dezvolte parteneriatul la nivelul întregii reţele de benzinării Petrom, ceea ce înseamnă circa 400 de staţii. Un alt pariu este online-ul, spuneau anterior oficialii companiei.

Auchan România a obţinut anul trecut un profit net de 28 mil. lei, în scădere de la 35 mil. lei în anul anterior. Totodată, francezii mai au doar 8.763 de salariaţi, cu aproape 1.500 mai puţini ca în 2018.  Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, 5 supermarketuri Auchan şi o reţea de 26 magazine de proximitate MyAuchan. Auchan România are peste 280.000 mp suprafaţa netă de vânzare, aproximativ 10.000 de angajaţi, şi o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO