ZF Transilvania

Divizia locală de transport a grupului spaniol SESE a trecut pe pierdere în 2020, la afaceri de 99,4 mil. lei

Divizia locală de transport a grupului spaniol SESE a...

Autor: Laurentiu Cotu

15.11.2021, 20:10 52

Transportatorul rutier de marfă Trans SESE, cu sediul în Cluj-Napoca, subsidiara locală a grupului spaniol SESE, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de apoximativ 99,4 mil. lei (20,7 mil. euro), în creştere cu 3,5% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a trecut anul trecut pe pierdere, având un rezultat negativ de 766.627 de lei (159.000 de euro), de la un profit net de 554.626 de lei (117.000 de lei), înregistrat în 2019, potrivit datelor publice. Transportatorul rutier de marfă a ajuns anul trecut la un număt mediu de 301 angajaţi, cu 17 oameni mai mult decât în anul anterior.

În România există circa 300.000-310.000 de şoferi cu atestate pro­fesionale, iar angajatorii din dome­niul transporturilor se confruntă cu un deficit acut de personal, potrivit unor informaţii primite anterior de la Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Un şofer care transportă în afara ţării poate câştiga într-o lună şi peste 2.000 de euro, în condiţiile în care primeşte pe lângă salariul minim şi o diurnă de 60 de euro pe zi.

Istoria grupului SESE a început în anul 1965, când Alfonso Sese Tena a pus bazele unei companii de transport în Spania. Compania oferă servicii în domeniul logisticii, pieţei de automotive şi industriei. În prezent, grupul SESE deţine o reţea extinsă în 18 ţări de pe patru continente, peste 9.500 de angajaţi şi aproximativ 3.000 de vehicule, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Pe piaţa din România, grupul SESE a intrat în anul 2007, prin înfiinţarea companiei Trans SESE, cu sediul la Cluj-Napoca.

În prezent, 90% din transportul rutier extern este realizat de firmele româneşti în spaţiul comunitar, în timp ce doar 10% este către spaţiul extracomunitar. Conform datelor Eurostat, transportul intracomunitar operat de transportatorii români (în tone) a fost în creştere începând cu anul 2008 şi s-a dublat în perioada 2012-2013. Reducerea activităţii din cauza pandemiei, scăderea tarifelor din cauza presiunii costurilor şi Pachetul Mobilitate al Comisiei Europene, care prevede ca un şofer de camion să revină la bază din patru în patru săptămâni, iar camionul din opt în opt, au determinat transportatorii români să restrângă activitatea pe care o au în Vest.

În Europa de Vest, în cel mai bun caz, un camion parcurge lunar peste 10.000 km, pentru care proprietarul poate încasa circa 8.500 de euro, sau spre 10.000 de euro dacă numărul kilometrilor este mai mare. Din această sumă, un transportator din România mai rămâne cu 2.500 de euro după ce scade toate cheltuielile, de la com­bus­tibil, taxă de drum şi salariile şoferilor, din care se mai scad 1.500 de euro, cât este în medie rata la leasingul pentru un camion nou Euro 6. Ulte­rior intervin cheltuieli su­pli­mentare pre­cum mentenanţa sau schim­bul anvelopelor.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO