ZF Transilvania

Dealerii auto locali estimeaza o scadere a vanzarilor cu 20-30%

Dealerii auto locali estimeaza o scadere a vanzarilor cu 20-30%

Compania Ecomax General Investments S.R.L. a fost infiintata in anul 1999 la Cluj-Napoca, initial ca dealer si unitate service a marcii Opel, iar incepand cu anul 2004 Ecomax a devenit dealer si pentru marca Chevrolet.

15.01.2009, 19:44 30

Statisticile APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) indica o scadere de 12% a vanzarilor pe piata auto autohtona a masinilor noi în 2008, la un nivel de 324.080 de autovehicule. Tot anul trecut, importurile de autoturisme s-au redus cu 7,7% fata de 2007, la nivelul de 189.050 de unitati, în timp ce vanzarile autoturismelor autohtone au înregistrat un declin de peste 26%, la 81.945 de masini.

Conducerea companiei clujene Autoworld, dealer regional al marcilor Volkswagen si Audi, estimeaza ca va realiza în acest an o cifra de afaceri de 27,5 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu peste 9% fata de anul trecut. Dealerul clujean a încheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de 30 de milioane de euro.
„Pentru acest an este greu de estimat cum va evolua piata auto, din cauza schimbarilor politice, a legilor si taxelor care apar si dispar. In acest context, clientii nostri amana decizia de a cumpara autoturisme si asteapta momentul ideal din punct de vedere al taxei auto, cursului valutar si al dobanzilor. In primele doua luni ale acestui an credem ca vanzarile vor fi în scadere, însa suntem optimisti ca spre finalul primului trimestru din 2009 lucrurile se vor îndrepta’’, a declarat pentru ZF Transilvania Diana Socaciu, director de marketing in cadrul companiei Autoworld.
Compania Autoworld a încheiat anul 2008 cu un numar total de 1.133 de unitati livrate, dintre care 885 de autoturisme au fost Volkswagen si 248 Audi. Targetul fixat de conducerea firmei clujene pentru anul în curs este cu 15% mai mic pentru autoturismele Volkswagen si cu 10% la Audi fata de numarul unitatilor comercializate în 2008. Compania a livrat în 2007 un numar total de 1.609 autoturisme, dintre care 240 de unitati Audi, 1.116 masini Volkswagen si 253 de unitati Volkswagen autovehicule comerciale.
„Criza financiara afecteaza direct industria auto la nivel mondial, cu cele mai mari scaderi pe piata americana si Europa de Vest, pietele emergente fiind afectate mai putin. Peisajul general surprinde restructurari reflectate si în pretul actiunilor celor mai mari jucatori, precum General Motors, Ford, Chrysler, BMW, Mercedes sau Peugeot’’, spune Diana Socaciu.
Potrivit reprezentantului Autoworld, efectele crizei financiare în domeniul auto sunt optiunile limitate si neavantajoase de leasing si creditare, valori de revanzare în depreciere, amanarea achizitiilor de autoturisme noi si orientarea clientilor catre masinile second.
„In ceea ce priveste piata auto la nivel national, cat si cea locala, necesitatea de a cumpara masini înca exista, iar ofertele pe care dealerii auto le au acum sunt fara precedent, în conditiile în care tot mai multi clienti se îndreapta spre masinile second-hand’’, a afirmat Socaciu.
Potrivit reprezentantilor dealerului clujean, anul trecut a fost primul an de declin dupa sapte ani de cresteri spectaculoase pe piata auto. Volkswagen detine o cota de piata de 10,38% la nivel national, fata de 11,23% pe piata locala, fiind totodata a doua marca de import dupa Skoda, care a realizat cele mai multe vanzari de masini noi pe piata. Gradul de motorizare în tara anul trecut era de 163 de masini la 1.000 de locuitori.
„Criza financiara antreneaza o restrangere a activitatii de creditare cu efecte asupra productiei si distributiei, puterea de cumparare a oamenilor fiind înca scazuta. Multi dintre clienti se orienteaza în prezent catre masini cu preturi mici, neluand în considerare costurile care intervin pe termen lung pentru întretinerea autoturismelor’’, a spus directorul de marketing al companiei Autoworld.
Autoworld a fost infiintata in anul 1999 ca societate comerciala cu capital integral romanesc, al carei asociat unic este omul de afaceri Ioan Mezei.
Conducerea companiei Top Car, dealer local al marcii Seat, estimeaza ca va realiza în acest an o cifra de afaceri de 3,45 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu aproximativ 17% fata de anul trecut, cand vanzarile firmei clujene au ajuns la 4,14 mil. euro.
„Am estimat pentru acest an un regres al vanzarilor fata de anul 2008, fiindca exista în prezent o tendinta de scadere a pietei masinilor noi favorizata de creditarea limitata, evolutia nefavorabila a cursului de schimb valutar, dar si de incertitudinile privind modul de taxare. Taxa auto amana în mod repetat decizia de cumparare a clientilor, însa exista si aspecte pozitive care sa justifice un optimism mult mai mare pentru acest an, fata de pesimismul ce se regaseste în acest moment în piata’’, a declarat pentru ZF Transilvania Sorin Niste, director executiv in cadrul companiei Topcar.
Potrivit reprezentantilor Topcar, vanzarile de masini noi din acest an ar putea fi sustinute de nivelul înca redus de motorizare din Romania, un nou sistem de taxare auto, dar si de programul de înnoire a parcului auto din Romania.
Compania clujeana a livrat anul trecut 307 autoturisme Seat, iar pentru acest an estimarile oficialilor Topcar prevad livrarea a 280 de masini, în scadere cu 9% fata de 2008. In luna decembrie a anului trecut au fost livrate 18 autoturisme Seat, fata de 31 de unitati livrate în aceeasi luna a anului 2007. Cele mai bine vandute modele anul trecut au fost Ibiza, Cordoba si Leon.
„Probabil ca în lipsa unor schimbari importante economice sau legislative piata auto va urma acelasi trend descendent din ultima perioada, însa ne asteptam totusi ca într-o perioada relativ scurta sa apara o echilibrare între vanzarile de masini noi si piata auto second-hand, a afirmat directorul executiv al companiei Topcar.
Topcar a livrat în 2007 un numar total de 373 de unitati, inregistrand o crestere de 25% fata de anul precedent, cele mai bine vandute autoturisme Seat fiind modelele Ibiza, masina comercializata in 2007 in 128 de unitati, modelul Cordoba, vandut in 123 de unitati, si modelul Seat Leon, care s-a livrat in 65 de unitati.
Cele mai noi modele aduse de compania Topcar pe piata auto clujeana sunt autoturismele Seat Ibiza, Altea XL si Altea Freetrack. Modelul Altea XL este dezvoltat pe platforma modelului Altea, avand cu 18,7 centimetri mai mult decat acesta, iar modelul Seat Altea Freetrack este primul autovehicul de teren al companiei si reprezinta debutul marcii pe acest segment. Topcar desfasoara activitati de comercializare a autoturismelor Seat prin intermediul showroom-ului din Cluj-Napoca.
Compania Topcar a fost infiintata in anul 2001, iar în urma incheierii unui parteneriat cu Porsche Romania devine dealer al marcii Seat in Cluj.
Conducerea companiei Merch Auto, dealer Honda si importator al autocarelor Yutong, estimeaza ca va realiza în acest an o cifra de afaceri de peste 8 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu 30% fata de anul trecut. Compania a încheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de aproximativ 11,7 mil. euro.
„Primele noua luni din 2008 au fost excelente pentru vanzarile noastre, însa începand din luna octombrie si pana la finele anului trecut vanzarile Merch Auto s-au redus cu aproximativ 50%. Vanzarile din acest an vor fi afectate pe langa criza mondiala si de marja de negociere pe care si-o va permite potentialul nostru client, aceasta tinand cont de discounturile mari facute de majoritatea importatorilor. Castigurile vor fi mult mai reduse fata de perioada de început a anului 2008’’, a declarat pentru ZF Transilvania Szatmári Szabolcs, managerul general al companiei Merch Auto.
Compania a comercializat în total anul trecut 81 de autoturisme Honda, 55 de autocare Yutong si 1.400 de ATV-uri si scutere, iar pentru acest an targetul de vanzari fixat de conducerea dealerului clujean este cu 30% mai mic fata de vanzarile din 2008. Cele mai bine vandute modele Honda în 2008 au fost Honda CR-V si Honda Accord. Cele mai recente modele Honda lansate pe piata clujeana sunt noul model Accord si modelul Honda Jazz.
Merch Auto a anuntat anul trecut ca intentioneaza sa demareze un proiect de investitii de peste 4 mil. euro, în vederea construirii unui parc auto in Cluj-Napoca avand o suprafata totala de 12.400 mp, proiect care în prezent este stopat.
Firma Merch Auto a fost infiintata in anul 1997 la Cluj-Napoca si este reprezentant zonal pentru marca de automobile Honda.
Conducerea companiei clujene Eurial Invest, dealerul local al marcii Peugeot, a încheiat anul 2008 cu vanzari totale de 694 de unitati, în scadere cu 37% fata de anul precedent, cand compania a vandut 950 de masini. Pe fondul crizei financiare, compania a comercializat în luna decembrie a anului trecut 31 de autoturisme, fata de 60 de unitati vandute în aceeasi luna din 2007.
„Privind în perspectiva anului 2009 si avand în vedere situatia economica cu care se confrunta majoritatea companiilor, mai ales cele din auto, este greu de definit o evolutie a pietei. La acest lucru contribuie negativ legile si taxele care sunt într-o continua schimbare si, nu în ultimul rand, situatia politica. Conjunctura nefavorabila influenteaza clientii, instaurandu-se reticenta în luarea deciziei de achizitie a autoturismelor noi, ceea ce duce la îngreunarea peste masura a actului de vanzare’’, a declarat pentru ZF Transilvania Mircea Dezmirean, director de vanzari in cadrul companiei Eurial Invest. Dealerul clujean a încheiat exercitiul financiar 2006-2007 cu o cifra de afaceri de peste 14,5 mil. euro. Marca Peugeot este prezenta in Romania din 1991 prin intermediul grupului Eurial.
Dealerul local al marcilor Opel si Chevrolet, Ecomax General Investments, a vandut anul trecut un numar total de 762 de unitati, dintre care 450 Opel si 312 Chevrolet, înregistrand o scadere a vanzarilor de 30% fata de anul precedent.
„Momentan nu se pune problema de restructurare în cadrul firmei, iar în conformitate cu realitatile de pe piata auto, încercam sa mentinem cat mai sus posibil numarul de autoturisme noi vandute, prin scaderea pretului acestor masini si prin anumite campanii promotionale. Deoarece numarul de autoturisme vandute în anii precedenti a fost suficient de mare, pentru 2009 ne vom concentra si asupra îmbunatatirii calitatii serviciilor de service, accesorii si piese de schimb’’, a declarat pentru ZF Transilvania Attila Katona, director executiv in cadrul companiei Ecomax General Investments.
Ecomax General Investments desfasoara activitati de comercializare a modelelor Opel Antara, Agila, Corsa, Astra Classic, Astra, Vectra, Zafira, Cargo, Vivaro, Movano si a modelelor Chevrolet Aveo, Lacetti, Epica, Spark si Captiva prin intermediul showroomului de tip 3S (sales, service, spare parts) din Cluj-Napoca.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO