ZF Real Estate

ZF Real Estate by Storia.ro. Mirela Cojocaru, director general, Hotel Cişmigiu: „Cred că oamenii de business vor înţelege avantajele şi profitabilitatea în timp pe care o pot avea investiţiile în clădiri simbol“

10.01.2024, 00:06 Autor: Ioana Matei

Anul 2023 a fost de succes pentru Hotelul Cişmigiu, care a depăşit performanţele din 2019 şi a atras turişti străini, obţinând un grad de ocupare de 78%.

„Anul 2023 a fost pentru noi cel mai bun an. Am depăşit anul 2019 care în­re­gistrase cele mai bune rezultate. Ne-a ajutat în primul rând traficul de tu­rişti pe România şi de la nivel inter­na­ţional, care au fost mari, dar în acelaşi timp ne-a ajutat şi proprietatea. Ne-a ajutat poziţia, ne-au ajutat ser­vi­ciile pe care le oferim“, a spus Mirela Cojocaru, director general al Hotelului Cişmigiu în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Real Estate by Storia.ro.

În cadrul interviului, Cojocaru a subliniat că anul­­ 2023 a fost cel mai bun an pentru Hotelul Cişmigiu, depăşindu-se nivelurile de perfor­manţă din 2019. Gradul de ocupare a atins nivelul de 78%, iar veniturile din cazare şi centrul de conferinţă au ajuns la 1,9 milioane de euro.

Hotel Cişmigiu include apartamente cu suprafeţe foarte mari, de 50 de metri pătraţi, aflate într-o locaţie centrală, care sunt foarte apreciate de de turişti, în mod special turiştii străini.

Unul dintre aspectele care au contribuit la aceste rezultate a fost atragerea turiştilor străini, în special cei de afaceri, care au apreciat poziţia centrală şi serviciile oferite de hotel. Totodată, există o creştere semnificativă a turiştilor de agrement care au venit să se bucure de centrul istoric al Bucureştiului, contribuind la umplerea capacităţii hotelului în zilele de weekend.

Peste 80% dintre turiştii care se cazează acolo sunt turişti străini. „În general sunt oameni de business, care au nevoie de o locaţie centrală, care să le faciliteze accesul la întâlnirile de business pe care le au aici. Dar în anul 2023, comparativ cu anii de dinainte de pandemie, am observat şi o creştere a numărului de turişti care vin în Bucureşti pentru a-şi petrece timpul liber şi nu pentru proiectele de business pe care le au aici. Evident, cel mai mare număr de turişti din această zonă sunt turiştii din Israel, care sunt sunt cunoscuţi ca turişti care preferă hotelurile din centrul Bucureştiului şi preferă să călătorească în Bucureşti pentru divertisment.“

Cu toate acestea, Cojocaru a evidenţiat şi provocările cu care s-au confruntat, cum ar fi creşterea costurilor operaţionale cu aproximativ 20%, iar adaptarea la aceste schimbări a fost un aspect cheie pentru menţinerea profitabilităţii.

În ceea ce priveşte perspectivele pentru anul 2024, Cojocaru a menţionat că se aşteaptă la o creştere mai mică din cauza scăderii traficului internaţional de turişti, dar îşi propun să menţină şi să îmbunătăţească performanţele din anul precedent.

Referindu-se la viitor, se explorează planuri pentru renovarea hotelului, păstrând în acelaşi timp importanţa istorică a clădirii, aceasta fiind o atracţie pentru turişti.

Hotelul Cişmigiu este deţinut de spaniolii de la Hercesa. Ei au achiziţionat clădirea în 2004 şi hotelul a fost deschis în 2012: „S-a lucrat foarte mult, investiţia a fost mare, clădirea a fost reconsolidată integral pentru că nu mai putea fi salvată. A fost păstrată faţada istorică şi practic este la bază o clădire nouă şi foarte solidă.“

În următoarea perioadă şi-au propus să înceapă un nou plan de investiţii: „Analizăm să ajungem la varianta finală a acestui plan. Intenţionăm să facem o renovare în hotel.“

Cât priveşte potenţialul pe care astfel de investiţii, în clădiri simbol ale Capitalei, le au, Mirela Cojocaru spune: „Este un efort greoi şi investiţiile sunt într-adevăr mari, dar eu cred că vor fi din ce în ce mai multe. Cred că oamenii de business vor înţelege avantajele şi profitabilitatea în timp pe care o pot avea. În genul acesta de proiecte, câştigurile nu apar de azi pe mâine. Într-adevăr, investiţiile sunt mari, dar sunt proiecte care trebuiesc privite în pe un timp foarte lung ca investiţie şi sunt într-adevăr profitabile. şi eu cred că se vor apărea din ce în ce mai multe astfel de investiţii în în Bucureşti şi îmi doresc să se întâmple acest lucru.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Storia