ZF Profesii liberale

ZF/Libra Internet Bank Profesii liberale. Provocările unui notar în business: trebuie să fie un bun manager, să gestioneze eventualele conflicte sau orgolii. În România există 2.809 notari la nivel naţional, dintre care cei mai mulţi, o pătrime, în Capitală

09.04.2024, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Investiţiile într-un cabinet pornesc de la echipamentele necesare, imprimante, laptopuri, până la spaţiu şi salariile angajaţilor.

Profesia de notar presupune o responsabilitate publică, având în ve­dere că persoanele care urmează această carieră sunt agenţi ai statului, iar semnătura lor are valoare în faţa auto­rităţilor statului. În plus, ei me­dia­ză uneori conflicte care apar între dife­rite părţi, ceea ce înseamnă că trebuie să îşi păstreze calmul, să fie oneşti.

Carmen Dima, notar public, reprezentant al Uniunii Notarilor din România şi Oana Tănase, reprezentant al Libra Internet Bank, care susţine profesiile liberale, au vorbit în emisiunea ZF Profesii Liberale despre ce înseamnă profesia de notar şi cum colaborează notarii cu băncile, ce nevoi de investiţii au.

„Suntem colectori ai taxelor statului pe impozitul pe tranzacţiile imobiliare, pe transferul de proprietate, taxele de carte funciară, TVA care se adaugă la onorariile noastre. Mai avem încă un impozit care se percepe conform legii în cazul înstrăinării terenurilor extravilane, deci o serie de taxe şi impozite pe care noi le colectăm în numele statului, le strângem şi le virăm mai departe“, a spus Carmen Dima, notar public, reprezentant al Uniunii Notarilor din România.

Ea a precizat că în România sunt 2.809 notari în total, iar actele care poartă sigiliu şi semnătura sunt de autoritate publică.

„La noi vin clienţi cu nevoi de la actele mărunte procuri, declaraţii, declaraţia de plecare a copilului în străinătate, procurile pentru accesarea spaţiului privat virtual pe care le fac toate societăţile comerciale către contabili ca să li se depună situaţiile financiare, până la actele importante, contractele de vânzare de imobile, contractele de donaţie care au ca obiect imobilele, procedurile succesorale notariale, atunci când părţile se înţeleg“, a enumerat pe scurt Carmen Dima în ce constă munca de notar.

Oana Tănase, reprezentant Libra Internet Bank, a explicat că pentru a acoperi nevoia de finanţare, inclusiv pentru notari, banca a realizat servicii adaptate. Nevoile iniţiale ale notarilor când pornesc un cabinet pe cont propriu sunt de la echipamentele necesare, imprimante, laptopuri până la salariile pe care ei trebuie să le achite pentru angajaţii din subordine.

„Notarii au nevoie de curaj pentru a investi. Astăzi, pe lângă desfă­şurarea profesiei efective, trebuie să fie şi antreprenori. Trebuie să ştie şi pu­ţină contabilitate şi juridic, dar trebuie să acopere foarte multe do­me­nii pentru cunoştinţe şi atunci e nec­esar să ai lângă tine oameni care îţi pot acorda consultanţă“, a spus Oana Tănase.

Şi Carmen Dima a explicat că la începutul drumului în lumea de business, notarul are nevoie de sprijin, până reuşeşte să creeze un bazin de clienţi şi să fie cunoscut în piaţă. „Trebuie să fii întreprinzător şi să te descurci singur, să fii un bun manager“, a completat ea.

Clienţii aleg notarii pe baza unei relaţii de încredere, astfel că pentru a-şi construi un brand în domeniu, un notar trebuie să fie profesionist, imparţial, prudent.

„Notarul trebuie ştie că toată viaţa învaţă, în permanenţă trebuie să fie în contact cu legislaţia care se schimbă, să citim, să întrebăm dacă este nevoie, să ne consultăm şi să ne urmăm drumul cu onestitate. De multe ori ai nevoie şi de experienţă de viaţă, pentru că ajungi să mediezi conflicte, orgolii dintre oameni, să-ţi păstrezi calmul şi să ştii să-i canalizezi în direcţia cea bună“, a mai spus Carmen Dima.

Oana Tănase a adăugat că există o prudenţă în piaţă în ceea cep riveşte investiţiile, dar lucrurile încă stau bine.

„Există foarte mulţi clienţi care au deschidere spre partea de investiţii şi aici vorbim de spaţii comerciale, mai ales. Ne uităm la toate profesiile liberale şi ne vom adapta produsele şi serviciile în funcţie de necesităţile pe care ei le vor avea şi în viitor. Întotdeauna colectăm feedback din partea clienţilor şi încercăm să aducem plus valoare produselor noastre“, susţine Oana Tănase.

Carmen Dima, notar public, reprezentant al Uniunii Notarilor din România: Trebuie să fii întreprinzător şi să te descurci singur, să fii un bun manager.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
Libra