ZF Produs în România

ZF Produs în România, un proiect ZF realizat în parteneriat cu MasterBuild. Mihai Filip, acţionar al Techtex: Targetul este să depăşim 200 de milioane de lei cifră de afaceri anul viitor. Implementăm divizia de mănuşi chirurgicale şi produse de igienă

16.12.2021, 00:00 Autor: Mirabela Tiron

♦ A investit 5 milioane de euro într-o fabrică nouă lângă Baia Mare ♦ Techtex intră pe producţia de mănuşi chirurgicale şi de examinare, iar anul viitor implementează divizia de produse igienice (şerveţele umede, scutece de adult şi produse de igienă intimă pentru femei) ♦ 90% din producţie merge la export. A deschis la Budapesta şi în Germania câte un birou şi va deschide un birou în SUA.

Techtex, companie specializată în producţia de textile tehnice, estimează că va finaliza anul acesta cu afaceri de 120 de milioane de lei, plus 15-20% faţă de anul anterior, iar pentru anul viitor ţinteşte afaceri de 200 de milioane de lei pe fondul diversificării portofoliului de produse.

„Investiţiile pe care le-am iniţiat în pandemie se ridică la 30 de milioane de euro, sunt pe mai multe divizii. Prima divizie pe care am implementat-o în Techtex este divizia echipamentelor de protecţie personală şi medicală şi aici amintim de produse ca măşti chirurgicale, halate, combinezoane. Toate echipamen­tele se produc integrat pornind de la materie primă“, a declarat Mihai Filip, acţionar la Techtex, în cadrul emisiunii Produs în România, un proiect ZF realizat în parteneriat cu MasterBuild.

Techtex face parte din grupul Taparo, unul dintre cei mai mari jucători din sectorul mobilierului tapiţat, deţinut de familia Filip. Mihai Filip este fiul fondatorului Ioan Filip.

„Suntem în momentul de faţă la implementarea unei noi linii de producţie, mănuşi chirurgicale şi de examinare, de nitril. Va fi probabil cea mai mare capacitate din Europa, aproximativ 600 de milioane de bucăţi pe an. Anul viitor implementăm a treia divizie, cea reprezentată de produse igienice, şerveţele umede, scutece pentru adult şi produse de igienă intimă pentru femei, totul integrat, pornind de la materie primă până la produsul finit“.

Targetul este ca firma să ajungă la o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de lei anul viitor, o creştere bazată pe implementarea diviziilor de mănuşi chirurgicale şi produse de igienă.

„Anul acesta finalizăm cu afaceri de 120 de milioane de lei, plus 15-20% faţă de anul trecut. Speram la o cifră de afaceri  mai mare, dar am avut întârzieri în lansarea liniei de mănuşi, fiind o linie unică în regiune, chiar în  Europa. Expertiza tehnică  a fost limitată, ceea ce a îngreunat procesul, dar evident anul viitor vom scala business-ul considerabil. Avem 180 de angajaţi, la maturitate vom ajunge la 300 de angajaţi. Pentru categoria de echipamente capacitatea este de 600-700 milioane de măşti pe an, la mănuşi chirurgicale capacitatea este de 600  de milioane de bucăţi pe an“.

 

A investit  5 milioane de euro într-o fabrică nouă

TechTex are în prezent trei puncte de lucru în ţară, după ce a deschis anul acesta o fabrică nouă. „Avem trei puncte de lucru, o fabrică nouă lângă Baia Mare, Cicârlău, investiţie care a pornit în 2020  şi s-a finalizat în iunie 2021. Valoarea investiţiei este de 5 mil. euro.

Un punct de lucru în Oradea, în Oşorhei, al doilea punct de lucru în Târgu-Lăpuş.

Va fi necesar în perioada următoare să ne extindem capacitatea de depozitare“.

A deschis birouri la Budapesta şi Germania, urmează şi în SUA

Techtex are un birou de vânzări la Bucureşti, Budapesta, în noiembrie a deschis în Germania, iar de anul viitor are în plan un birou în SUA. „Avem brandul Dr. Albert cu care vrem să creştem. În 2020 o mare parte din echipamente le-am vândut în ţară, din 2021 am început să exportăm masiv, acum peste 90% din capacitate merge către export.“

Techtex activează pe două segmente, materii prime pentru industrie, segment pe care funcţionează la aproape 100% din capacitate, iar al doilea segment, echipamentele de protecţie personală şi medicală, unde este implementată doar partea de  măşti, combinezoane, halate şi funcţionează la aproximativ 60% din capacitate, potrivit lui Mihai Filip.

„În 2020 a fost o nevoie foarte mare pentru echipamente de protecţie, ceea ce a catalizat creşterea business-ului dar în 2021 lucrurile s-au stabilizat din punct de vedere al nevoii pentru echipamente de protecţie. Evident şi costul echipamentelor de protecţie a coborât, am reuşit să securizăm această divizie şi să coborâm preţurile de la un nivel ridicat la un nivel accesibil în 2021“.

El mai spune că acum planul este  să diversifice gama de produse, să intre pe pieţe noi şi să securizeze costurile în amonte.  „Dorim să diversificăm portofoliul de produse şi să intrăm în parteneriate cu anumiţi distribuitori sau anumite lanţuri de magazine specializate în comericializarea acestor produse“.

Al treilea proiect investiţional al companiei va fi în zona filtrelor, filtre de aer, apă, gaz şi auto, ce ar folosi aceiaşi bază de materii prime.

„Datorită capacităţii mari de producţie dorim să mergem către Europa cu produsele, dorim în mod clar să trecem Oceanul să ajungem în SUA, care este cel mai mare consumator de aceste produse. Dorim să stabilizăm business-ul, să ne consolidăm“.

Mihai Filip mai precizează că industria producţiei de echipamente de protecţie medicală şi personală va fi o necesitate pe termen lung. „Este un domeniu strategic, orice se va întâmpla din punct de vedere sanitar va fi nevoie de echipamente. Business-ul are piaţă de desfacere pe termen mediu şi lung destul de sigură la nivel regional, mai ales că supply chain –ul între producătorii asiatici şI consumatorii europeni s-a modificat. Este important să securizăm această industrie, produse făcute în Europa pentru Europa“.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Masterbuild