ZF Private health

ZF Private Health. ​ZF Private Health. Călin Ciubotaru, spitalul de oftalmologie Infosan: „Anul acesta vom deschide o clinică de oftalmopediatrie în zona Iancului din Capitală, o investiţie de un milion de euro“

19.01.2024, 11:00 Autor: Mirabela Tiron

♦ Anul trecut spitalul de oftalmologie Infosan a finalizat cu afaceri de 4,5 mil. euro.

Călin Ciubotaru, cofondatorul spitalului de oftalmologie Infosan din Capitală, are în plan să deschidă până la final de an o clinică de oftalmologie pentru copii, în zona Iancului-Vatra Luminoasă, o investiţie de un milion de euro. „Ne propunem în acest an să des­chidem o nouă clinică de oftalmo­pe­dia­trie în Bucureşti. Este un dome­niu de nişă, într-o expansiune mare şi cu un număr relativ mic de specialişti. Sunt foarte puţini medici oftalmologi care îmbrăţişează domeniul oftalmo-pediatriei, deşi din punctul meu de vedere este domeniul cel mai frumos al oftalmologiei, este ce-i drept şi cel mai greu“, a spus Călin Ciubotaru, me­dic primar în medicina de familie, cofon­datorul spitalului de oftalmolo­gie Infosan din Capitală.

El a pus ba­zele acestui business alături de fratele său Ion Ciubotaru şi soţia lui, medic oftalmolog. De la un simplu cabinet de oftalmologie cei doi medici au dezvoltat ulterior o clinică mică, iar în prezent un spital mo­nospe­cialitate de oftalmologie cu cabinete, săli de tratamente, camere obscure pentru investigaţii, rezerve cu paturi şi bloc operator.

„Până la sfârşitul anului sperăm să începem să dăm drumul la activitate, urmând ca partea de echipare să continue şi în perioada viitoare, în anul următor. La început vom da dru­mul parţial, cu o echipare pe doar două niveluri, urmând ca ulterior să mai dezvoltăm pe măsură ce activita­tea creşte. Deocamdată pentru prima fază finanţarea va fi asigurată din fonduri proprii“.

El spune că segmentul cel mai com­plex al activităţii este pregătirea personalului medical, pe lângă achi­ziţia de aparatură ultramodernă.

„Pe oftalmopediatrie nu poţi să îţi desfăşori activitatea dacă nu te menţii permanent cu aparatura în top, însă partea de personal este cu atât mai importantă, este prioritară“.

El spune că în prezent partea de spitalizare este suficient de bine dezvoltată, iar acum focusul este pe dezvoltarea ambulatoriului. Spitalul are 20 de paturi pe spitalizarea de zi.

„Numărul sau raportul cazurilor care au nevoie de intervenţie chirur­gicală este net în favoarea cazurilor care au nevoie de consultaţii. Diag­nos­ticăm mii de cazuri pentru a trata chirurgical câteva dintre ele. Impor­tant în domeniul oftalmopediatriei este în primul rând diagnosticul efec­tuat la timp, pentru că marea majori­tate a cazurilor diagnosticate la timp pot fi tratate fără a fi nevoie de inter­venţie chirurgicală“.

În cadrul spitalului se fac operaţii pentru strabism, pentru afecţiunile pleoapelor, tumori ale pleoapelor, globului ocular, chirugia căilor lacrimale

El spune că trebuie dezvoltată partea de educaţie a publicului pentru a şti să se adreseze medicului oftalmopediatru, dat fiind că sunt situaţii când primul consult oftalmologic este făcut la vârsta de 7 ani, când se duce copilul la şcoală, dar când o serie întreagă de probleme oftalmologice sunt depistate mult prea târziu.

„Avem relaţie contractuală cu Casa de Asigurări de Sănătate dar aceasta reprezintă un procent destul de mic din activitatea noastră totală. Avem patru medici în contract cu Casa de Asigurări pe linia de ambulatoriu şi doi medici pe linia de spitalizare. Efectuăm aceste consultaţii şi investigaţii în contract cu Casa de Asigurări în măsura limitelor impuse de contractul cu Casa“.

Spitalul de oftalmologie Infosan din Capitală, înfiinţat în anul 2002, a finalizat anul trecut cu afaceri de 19 milioane de lei şi un profit de 2,8 mil. lei, faţă de 16 mil. de lei şi un profit de 3,8 mil. lei anul anterior, potrivit mfinante.ro.

„Anul trecut l-am finalizat cu cifra de afaceri de 22 de milioane de lei, deci undeva 4,5 milioane de euro, în creştere aţă de anul precedent. A fost un an în care ne-am concentrat foarte mult pe partea de organizare internă, de creşterea calităţii serviciilor, pe partea de sistematizare a activităţii pe care o desfăşurăm, este şi anul în care am încheiat procesul de acreditare“.

Piaţa serviciilor medicale private este într-o continuă creştere de la un an la altul, tot mai mulţi jucători de talie mică sau medie au pariat pe servicii de nişă, fie că este vorba de oftalmologie, ginecologie, ortopedie sau recuperare medicală.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria