ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Teodorescu, managing partner la Donna Medical Center din Bucureşti: „Am deschis un centru de oncologie pentru femei, investiţia s-a ridicat la 250.000 de euro“

13.10.2023, 00:05 Autor: Mirabela Tiron

♦ Compania a fost înfiinţată în 2011 de către Elena Claudia Teodorescu, medic radiolog specializat în imagistica sânului ♦ Există o tendinţă de nişare în medicină, orice clinică sau spital care îşi alege o nişă pe care să o aprofundeze va fi de succes.

Donna Medical Center din Bucureşti, un business înfiinţat în 2011 de către Elena Claudia Teodorescu, medic radiolog specializat în imagistica sâ­nului, a deschis o nouă clinică în Ca­pitală, un centru de oncologie pentru femei, o investiţie de 250.000 de euro.

„Am lansat un centru de onco­logie dedicat cancerelor femeilor, investiţia s-a ridicat la 250.000 de euro, cheltuieli pe dotările specifice, echi­pamente medicale, fotolii electrice, amenajarea spaţiului“, a declarat Vlad Teodorescu, managing partner al clinicilor Donna Medical Center în cadrul ZF Private Health.

Centrul oncologic are o componentă de ambulatoriu şi una de spitalizare de zi. În ambulatoriu vin paciente pentru diagnostic, care primesc un plan de tratament personalizat, consultaţiile se oferă contra cost dar şi cu bilet de trimitere dat fiind contractele cu Casa.

„Diagnosticăm 30 de cancere mamare pe lună şi cinci cancere genitale pe lună, am considerat un pas natural în dezvoltarea noastră această implementare a unui centru oncologic. Lucrăm cu 4 medici, dintre care doi medici oncologi“. În cadrul acestui centru se oferă tratament oncologic, chimioterapie sau hormonoterapie, fără chirurgie sau radioterapie.  Compania s-a dezvoltat organic pe  piaţa din Capitală, mizând pe nişa serviciilor pentru femei.

„Avem planuri de investiţii proprii. Credem că putem dezvolta cu forţe proprii propriile proiecte. Există o tendinţă de nişare în medicină, orice clinică sau spital care îşi alege o nişă pe care să o aprofundeze va fi de succes. Au trecut vremurile când medicii puteau efectua o gamă largă de servicii. Pacienţii caută acum medici specializaţi“.

România este pe ultimul loc în UE la screeningul prin mamografie, o investigaţie de bază, deşi cancerul de sân reprezintă principala cauză de mortalitate de cancer la femei. Mai mult, suntem pe primul loc în UE la mortalitatea pe cancerul de ol uterin, dar doar 3,4% din femeile cu vârsta între 25 şi 64 de ani au beneficiat de screening în cadrul programului naţional în 2020, potrivit datelor de la Statistică.

„Când vorbim de soluţii la nivel naţional trebuie să vorbim de programe naţionale de screening, care nu există pe cancerul de sân, se discută dar nu există la acest moment. În orice ţară din Vest au programe naţionale de screening, toate pacientele de peste 40 de ani sunt invitate la doi ani să vină la mamografie. De la structurile guvernamentale ar trebui să pornească această prevenţie. Acum pacientele trebuie să îşi  ia sănătatea în propriile mâini, să făcă un control anual ginecologic, al sânilor, este important de la 40 de ani în sus să facă aceste controale“.

Bazele Donna Medical au fost puse în 2011 de  medicul radiolog Elena Claudia Teodorescu. În 2019 a fost inaugurată a doua clinică, Donna Medical Center din Pipera, unde s-a dezvoltat un centru de imagistică.

Compania a  semnat recent un contract pentru achiziţionarea unui nou RMN în cadrul centrului de imagistică avansată, unde are un RMN 3 Tesla, un CT. „Am atins o capacitate maximă de încărcare pe RMN şi atunci am luat decizia de-a achiziţiona un RMN 1,5 TESLA, îl vom amplasa în aceiaşi clinică, în câteva luni vom creşte capacitatea de locuri pentru investigaţii de RMN. Durează câteva zile pentru investigaţii cu plată şi cel puţin o lună pentru investigaţia pe bilet de trimitere în prezent“.

Pentru acest an, el estimează o creştere cu 20% a cifrei de afaceri pe Donna Medical Center faţă de anul 2022, dacă se va menţine acest avans până la final de an compania va atinge afaceri de 5,5 milioane de euro.

„Ne uităm la cum creştem numărul de pacienţi şi cum îi fidelizăm. Jumătate din creştere a venit prin atragerea de pacienţi noi şi jumătate de la pacienţii existenţi prin accesarea de noi servicii. Pentru anul viitor sperăm să rămânem în linie cu această creştere, pe care o putem susţine cu noul centru de oncologie. Să ajungem 6 milioane de euro“.

Anul trecut, compania a deschis şi o clinică de recuperare medicală, care se numeşte Recondition. „Există cerere, clinica funcţionează bine, avem o echipă medicală completă, medici de recuperare, ortopezi, imagistici, avem toate categoriile de pacienţi, atât pacienţi sportivi, ortopedici, ne ocupăm de toate categoriile de pacienţi, în primul an am încheiat pe plus“.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria