ZF Private health

ZF Private Health. Vlad Iştoan, fondatorul Centrului de Implantologie Transilvania: Comportamentul pacienţilor s-a schimbat, vor să reducă numărul de şedinţe la stomatolog

11.08.2023, 10:30 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Centrul de Implantologie Transilvania are patru clinici stomatologice în Deva, Cluj-Napoca, Zalău şi Bucureşti ♦ Cifra de afaceri a depăşit 8,3 mil. lei în 2022, plus 31%.

Centrul de Implantologie Transil­vania, apărut în 2018 de la profesia medicului care a pus bazele reţelei de clinici, Vlad Iştoan, a ajuns la patru unităţi, cel mai recent deschisă fiind cea din Capitală. Businessul a generat afaceri de 8,3 mil. lei în 2022, iar aşteptările pentru anul 2023 urmăresc o evoluţie de 35%.

„Dezvoltarea a venit organic, a început într-un mic cabinet. În urma ineracţiunii cu pacienţii au survenit nevoi mai mari de spaţiu, o echipă mai numeroasă, multidisciplinară, optimi­zarea interacţiunii cu pacienţii. Centrul de Implantologie Transilvania aşa cum este azi ca brand a luat naştere în 2020, când aveam deja trei puncte de lucru“, a povestit Vlad Iştoan, fondatorul Centrului de Implantologie Transilvania.

Extinderea în Bucureşti a venit ca o nouă etapă de creştere, fiind cea mai mare piaţă atât ca pacienţi, cât şi ca număr de cabinee şi clinici dentare. Investiţiile din cadrul celor patru clinici au ajuns la 750.000 de euro.

„În 2022 am avut o creştere de aproximativ 32% faţă de anul 2021, am consolidat echipa, am introdus servicii noi în lista noastră de proceduri medicale şi ne-am pregătit pentru venirea în Bucureşti. Avem o echipă formată din 13 medici şi 26 de angajaţi – asistente şi personal administrativ, plus suport - curăţenie şi întreţinere“, a mai adăugat antreprenorul.

El a precizat că majoritatea pacien­ţilor vin cu probleme serioase la nivelul dinţilor, după ce nu au fost tratate la timp, astfel că acum soluţia pentru ei este o intervenţie chirurgicală.

„Comportamentul pacienţilor s-a schimbat în ultimii trei ani. Dincolo de grija mai mare la sănătate, au nevoi mai mari legate de o mai bună organizare a tratamentului. Odată obişnuiţi cu munca de acasă, cu deplasări mai puţine la birou, în oraş şi inclusiv la clinică trebuie să scădem cât se poate numărul de şedinţe, timpul pe care îl alocăm în totalitate tratamentului“, mai explică Vlad Iştoan.

Referitor la piaţa din Bucureşti, medicul precizează că este una extrem de competitivă, cu multe clinici, ceea ce generează şi un nivel mare de informaţii în rândul pacienţilor.

„Piaţa este foarte dinamică şi, în ultimii doi-trei ani, viteza cu care se dezvoltă a crescut exponenţial. Dezvoltarea e clar mult mai uşoară alături de un partener, atât sub aspect al finanţării, cât şi sub aspectul know-how-ului legat de dezvoltare, administrare în echipă“, a mai spus fondatorul Centrului de Implantologie Transilvania.

El a adăugat că a creat o echipă managerială în cadrul businessului, astfel că presiunea antreprenoriatului s-a mai diminuat după ce a împărţit din sarcini. Medicul nu exclude posibilitatea unui parteneriat cu un alt brand din stomatologie, în contextul în care în ultimii ani jucătorii de la vârful pieţei stomatologice au mizat şi pe achiziţii. Şi alte companii au dezvoltat în zona de medicină dentară, de la fonduri de investiţii, la operatori medicali.

„Cred că este foarte important ca la începutul businessului, dezvoltatorul brandului să fie un practician, să fie prezent în cabinet, în clinici, să interacţioneze cu pacienţii, să vadă care sunt nevoile acestora“, concluzionează Vlad Iştoan.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria