ZF Private health

ZF Private Health. Medicul Teodor Holhoş, fondatorul clinicilor de oftalmologie Dr. Holhoş: Nu este complicat să asigurăm aparate de screening în oraşe mici, dar lipsa de personal medical este cea mai mare problemă

07.07.2023, 10:00 Autor: Mirabela Tiron

Medicul chirurg oftalmolog a dezvoltat o reţea de cinci clinici de oftalmologie în Alba Iulia, Turda, Mediaş, Sibiu şi Cluj-Napoca.

Teodor Holhoş, chirurg  oftal­molog şi fondatorul clinicilor de oftalmologie Dr. Holhoş, reţea ce include cinci clinici şi are în construcţie un spital pe cinci  etaje în  Alba Iulia, spune că tendinţa pe care o observă este că pacienţii amână tot mai mult consultaţiile şi operaţiile, deşi sunt unele afecţiuni, precum dezlipirea de retină, care reprezintă urgenţe.

„Am observat o creştere a pacienţilor care se neglijează. Din păcate oamenii trec printr-o perioadă grea, o perioadă nesigură financiar, inflaţia afectează. Am observat că pacienţii amână controalele şi operaţiile, un pic le neglijează, fluctuaţiile sunt mari şi este o tendinţă ca pacienţii să amâne intervenţiile. Operaţiile de dezli­pire de retină de exemplu sunt urgenţe şi nu trebuie amânate“, a spus Teodor Holhoş, chirurg oftalmolog şi fondatorul clinicilor de oftalmologie Dr. Holhoş, în cadrul emisiunii ZF Private Health.

El a înfiinţat prima clinică de oftalmologie la Alba Iulia, pentru că îşi dorea să profeseze în România şi nu a fost primit în sistemul public de sănătate. A doua clinică a fost deschisă în Turda, apoi la Mediaş, Sibiu şi Cluj-Napoca.

Afecţiunea cea mai frecventă în rândul pacienţilor este cataracta, medicul face peste 3.000 de operaţii de cataractă. Clinicile au contracte cu Casa de Sănătate pe partea de screening, pentru operaţiile de chirurgie refractivă Casa nu decontează însă intervenţiile. „Cea mai mare investiţie este în aparatură, îmi place să am aparatură de top, nu doar la operaţii. Cu laserul şI tehnologia Smile Pro facem operaţii în 7 secunde pentru corecţia dioptriilor. Avem aparatură unică de investigaţii, fără investigaţii precise nici rezultatele nu pot fi bune. Aceste aparate depăşesc un milion de euro, efortul este mare“. Medicul are în construcţie la Alba Iulia şi un spital pe cinci etaje, care va oferi mai multe servicii medicale. Construcţia acestui spital a demarat în urmă cu cinci ani iar în prezent clădirea se află în stadiul de izolare şI de finisaje, interiorul este jumătate gata iar la anul ar putea începe aici activitatea pe oftalmologie. Investiţia a depăşit estimările iniţiale şi pe fondul creşterii preţurilor la materiale de construcţie va sări de 5 milioane de euro, potrivit lui.

„Dorim să avem specialităţI chirurgicale, acest spital va fi axat pe operaţii, avem 4 săli de operaţii dotate independent, avem un etaj cu saloane pentru internare continuă, ne axăm pe partea chirurgicală“. Anul trecut, clinicile Dr. Holhoş au ajuns la încasări de 6 milioane de euro, 80.000 de pacienţi consultaţi.

Dr. Holhoş are 12 medici oftalmologi cu care colaborează, care se ocupă de partea medicală, de investigaţii.

„Ne confruntăm mult cu lipsa medicilor, pleacă în străinătate. Ca să aibă un post în spitalele de stat condiţiile sunt grele. Lipsa de personal medical este cea mai mare problemă, nu e complicat să asigurăm aparate de screening în oraşe mici, dar medicii dispuşi să rămână în ţară în contract cu Casa sunt puţini“.

În România sunt 1.467  de medici oftalmologi, oftalmologia este pe locul 16 din top 60 de specializări. Circa 2,7% din totalul medicilor cu drept de liberă practică sunt oftalmologi. În total avem 53.681 de medici la nivel naţional pe toate specializările.

Piaţa serviciilor medicale private a crescut în fiecare an şi a ajuns in 2021 pe clinici şi spitale la peste 11 miliarde de lei,  potrivit datelor de la ONRC.


ZF Private Health. Un proiect realizat de Ziarul Financiar  cu sprijinul Băncii Transilvania şi al reţelei de sănătate Regina Maria, care include emisiuni săptămânale pe teme de sănătate. Emisiunile vor aduce la aceeaşi masă jucători din piaţa de sănătate privată de la nivel naţional.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria