ZF Private health

ZF Private Health. Medicul Ionuţ Leahu, fondatorul Clinicilor Dr. Leahu: Până la finalul lui 2023 ne concentrăm pe fuziuni şi achiziţii, ulterior dezvoltăm noi clinici greenfield

23.06.2023, 00:05 Autor: Georgiana Mihalache

♦ Un pachet de 51% din acţiunile Clinicilor Dr. Leahu a ajuns la reţeaua Regina Maria după o tranzacţie estimată la 10-16 mil. euro ♦ Medicul fondator Ionuţ Leahu a păstrat 49% din business ♦ Ce urmează în dezvoltarea reţelei stomatologice?

Planul de dezvoltare pentru Cli­nicile Dr. Leahu, intrate recent în portofoliul reţelei Regina Maria, care a preluat 51% din acţiuni, urmăreşte extinderea, atât prin achi­ziţia altor jucători, cât şi prin deschideri pro­prii, începând din anul 2024. Fondatorul cli­nicilor dentare, medicul Ionuţ Leahu, a rămas în businessul pe care l-a creat în urmă cu 12 ani şi ţinteşte o apropiere mai mare în­tre cele două ramuri ale medicinei – stoma­tologia şi medicina generală.

„De foarte mulţi ani nu mai vorbim doar despre stomatologie, ci despre sănătate ora­lă şi noi suntem deseori primul punct de contact cu medicina pentru pacienţii noştri.“

„Avem pacienţi care nu au mai fost la niciun fel de doctor poate de 10-20 de ani şi au ales, motivaţi de starea sănătăţii orale, să vină către noi. Descoperim foarte multe cazuri de diabet, cazuri de hipertensiune arterială şi noi avem ocazia să vedem la prima mână legătura foarte puternică între sănătatea orală şi sănătatea generală a pacienţilor“, a spus Ionuţ Leahu în cadrul emisiunii ZF Private Health.

El a menţionat că a început un business în stomatologie pentru a oferi servicii complete pacienţilor, iar de la o echipă de cinci oameni, a ajuns la peste 550 de persoane, doar în cadrul reţelei de clinici dentare.

De când am pornit în drumul antreprenorial am căutat să-mi fac o echipă. La început eram cinci oameni, iar până acum am fost 550 de oameni. Am decis să mergem la următorul nivel care să fie cel mai înalt posibil când vorbim de sănătatea umană în România.

„Strategia medicală este în continuare responsabilitatea mea, cu ajutorul noilor noştri parteneri putem face echipă. Mesajul tranzacţiei este că a venit momentul consolidării, să lăsăm tot ce ne a ţinut departe unii de ceilalţi până acum şi să înţelegem că această concurenţă nu aduce numai beneficia. Putem acum, alături de reţeaua Regina Maria, să mergem către mai mulţi antreprenori din domeniul stomatologic“, a precizat medicul.

Oraşele vizate pentru extindere sunt marile centre universitare în care reţeaua stomatologică nu este prezentă, printre ele fiind şi Târgu-mureş, Arad, dar şi oraşe din jurul Bucureştiului – Giurgiu, Alexandria, Călăraşi, Slobozia.

„Ne vom focusa în următoarea jumătate de an pe zona tranzacţii şi achiziţii, iar după ce am terminat integrarea tuturor proceselor, o să continuăm dezvoltarea de noi clinici greenfield“, a mai spus Ionuţ Leahu.

Pentru clinicile stomatologice urmează şi rebranding, mai ales în contextul integrării altor operatori prin tranzacţii. Medicul a adăugat însă că este un proces care va mai dura.

„Din punctul de vedere financiar, targetul nostru a rămas cu o creştere de 10%, dar noi vom face un salt deci de la 5.000 de pacienţi unici pe care îi vedem şi îi tratăm acum în fiecare lună, ne aşteptăm spre finalul anului să creştem cu 30-40% numărul de pacienţi“, a mai spus fondatorul Clinicilor Dr. Leahu.

Amprenta clinicilor dentare Dr. Leahu cuprinde 19 clinici în ţară, în 13 oraşe, având astfel cea mai extinsă prezenţă din piaţa de profil. În 2022, veniturile cumulate ale reţelei au fost de 132,4 mil. lei, în creştere cu 31% faţă de 2021.

Dezvoltarea stomatologiei în România nu s-a făcut la nivel integrat, în grupuri, spre deosebire de piaţa medicală generalistă. Doar în rândul companiilor cu vânzări mai mari s-a văzut o încercare de consolidare, iar operatorii au deschis mai multe clinici în oraşe importante din ţară.

În ultimii ani, piaţa stomatologică a atras atenţia şi investitorilor din fondurile de private equity, care au achiziţionat businessuri din acest sector pentru a le dezvolta. Cifra de afaceri realizată de cele peste 8.000 de companii care activează în domeniul asistemţei stomatologice (cod CAEN 8623) este de 3,4 miliarde de lei în 2021, cel mai recent an pentru care există date publice.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria