ZF Private health

ZF Private Health. Georgiana Andrei, director de vânzări Divizia abonamente, Regina Maria: În România sunt mai mult de două milioane de oameni care au abonamente medicale. Peste 100.000 de angajaţi au primit acces la programe de wellbeing

29.09.2023, 00:06 Autor: Florentina Niţu

În România, peste două milioane de oameni beneficiază de abonamente me­dicale, o cifră ce reflectă preocu­parea tot mai crescută pentru pre­ven­ţie şi sănătate în rândul po­pu­la­ţiei. De asemenea, recent, în ecua­ţie au apă­rut şi starea de bine, echilibrul emo­ţional şi gestionarea stresului la locul de muncă, astfel că peste 100.000 de an­ga­jaţi din diverse do­menii au fost incluşi în programe com­plexe de wellbeing, oferite în com­pletarea abo­na­mentelor medi­cale ale reţelei Regina Maria de către anga­jatori, po­tri­vit Georgianei Andrei, director de vânzări Divizia abonamente la Regina Maria.

„Baza noastră sunt abona­men­tele cu focus pe zona de prevenţie. În România, în acest moment mai mult de două milioane de oameni beneficiază de abonamente.“

„Pe de cealaltă parte, zona de wellbeing ţine o bună bucată din conversaţiile pe care noi le avem cu companiile astăzi şi zona aceasta de wellbing vine în completarea a ceea ce fac abonamentele, care sunt un instrument de economisire pentru angajaţi“, a spus Georgiana Andrei în cadrul emisiunii ZF Private Health, un proiect susţinut de Regina Maria şi Banca Transilvania.

De asemenea, există o conştientizare din ce în ce mai profundă a faptului că sănătatea nu se limitează doar la aspectul fizic, ci include şi starea psihică şi emoţională a individului. Astfel, peste 100.000 de angajaţi au acces la programe de wellbeing, în completarea abonamentelor medicale oferite de Regina Maria. Aceste programe sunt adaptate pentru diverse industrii, cum ar fi IT şi finanţe, unde echilibrul mental şi gestionarea stresului sunt esenţiale din cauza ritmului rapid şi cerinţelor complexe, dar şi în sectoarele retail, FMGC şi producţie.

„Construim programe personalizate la nivel de companii, modulare, bazate pe cinci piloni: prevenţie, sănătate psiho-emoţională, somnologie, nutriţie şi ergonomie“, a precizat Georgiana Andrei, menţionând proiectul Corporate Sano al Regina Maria, cu componenta de wellbeing, destinat companiilor. „Ultimii ani ne-au arătat că sănătatea fizică a angajaţilor este doar o componentă a ecosistemului pe care cu toţii îl numim generic «loc de muncă».“

Ea a mai spus că oamenii vin mai des la medic după perioada pandemică, pe de o parte pentru că au conştientizat mult mai mult importanţa sănătăţii şi pe de altă parte pentru că sunt mai anxioşi. „Tot mai mulţi angajatorii vor să acopere şi zona psihologică şi acum peste 150.000 din abonamentele pe care noi le avem acoperă minimum de trei sesiuni de psihoterapie“, precizează reprezentanta reţelei Regina Maria.


Organizaţia Internaţională a Muncii defineşte wellbeing-ul ca fiind relaţia pe care angajatul o are cu munca, cu organizaţia, cu mediul de lucru, atât în zona de sănătate fizică, cât şi în zona de sănătate psiho-emoţională.

Un client care a decis anul trecut să dea abonamente angajaţilor dintr-o fabrică, care nu avuseseră niciodată până atunci, la discuţia de reînnoire a zis că i-a scăzut atriţia (reducere imprevizibilă şi incontrolabilă a forţei de muncă – n. red.) în companie.

85% din IMM-urile, companiile cu sub 50 de angajaţi, care oferă beneficii de sănătate, aflate în portofoliul nostru, aleg pachete complexe, merg pe varianta cea mai acoperitoare pentru angajaţii lor.

Studiile făcute în SUA arată că prezenteismul, adică faptul că un angajat este la muncă atunci când el nu se simte fizic sau emoţional bine, costă companiile de 10 ori mai mult decât costă absenteismul.

Un studiu din SUA arăta la începutul acestui an ca peste 60% din companii aveau implementate programe de wellbeing, cifră considerată încă mică.


Acum, spre exemplu, într-un abonament, în general, sunt incluse şedinţe de terapie, servicii de stomatologie, dar şi programe extra de wellbeing pentru angajaţi. „Înregistrăm o creştere de 300% pentru servicii psihoterapie faţă de perioada prepandemică, iar numărul abonaţilor Regina Maria, care beneficiază de şedinţe de psihoterapie acoperite de companie, s-a dublat faţă de anul trecut“, a mai afirmat ea.

În plus, ea subliniază că abonamentul pentru sănătate este cel mai mai dorit beneficiu non-cash de către angajaţi, mai ales de cei din birouri, şi a devenit un standard. „Dacă este să ne uităm ce s-a întâmplat în 27 de ani, de când au apărut abonamentele în România şi până astăzi, vedem o evoluţie fulminantă, acoperind din ce în ce mai mult din nevoile angajaţilor pe zona de sănătate“, întăreşte ea.

De altfel, Georgiana Andrei menţionează că orice angajator din România a avut măcar o iniţiativă pe zona de wellbeing şi mulţi vor să dezvolte programe pe termen lung, „vor ca wellbeing-ul să facă parte din strategia lor de HR“. Apoi, mai spune ea, „dacă în 2018, oamenii de HR ne cereau să demonstrăm eficienţa programelor de wellbeing, să le arătăm cum îmbunătăţesc protabilitatea firmei sau cum se întoarce investiţia, acum discuţia este despre a identifica nevoile reale ale firmei şi a testa ce funcţionează“.

Astfel, ea vede o evoluţie pe zona de wellbeing în continuare, pentru că răspunde unor nevoi actuale. „Sunt companii care aduc un terapeut într-o zi anume pentru angajaţi. Într-o fabrică, de exemplu, faptul că un angajat nu poate să se concentreze la ceea are de făcut este direct legat de siguranţa în muncă“, subliniază ea.

Totodată, Georgiana Andrei a spus că alaturi de companiile din portofoliu, de mai bine de 6 ani de zile, Regina Maria derulează programe de screening, in completarea abonamentelor medicale. În ultimii ani, au fost efectuate peste 25.000 de screening-uri pentru a depista cele mai frecvente tipuri de cancer. „În fabrici sau în retail, într-o campanie de screening, au fost femei care au zis că a fost pentru prima dată în viaţa lor când au făcut o ecografie“, a menţionat ea.

În acest context, ea consideră că ducerea programelor de wellbeing în fabrici este foarte importantă, pentru impactează întreaga societate. „Un om care învaţă să mănânce mai sănătos, o să se ducă cu acest obicei şi acasă.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria