ZF Private health

ZF Private Health. Florin Juravle, fondatorul Clinicii Statera: Investiţia în aparatură, amenajări a fost de peste 1 milion de euro. Peste 1.200 de pacienţi au trecut pragul clinicii Statera în primele şase luni din an. Fondatorul businessului aşteaptă 1,5 mil. euro afaceri în 2022

19.08.2022, 10:00 Autor: Georgiana Mihalache

Clinica Statera a apărut în urmă cu 11 ani, în Bucureşti, din iniţiativa medicului Florin Juravle, care a investit în total peste 1 mil. euro până în prezent în dezvoltarea brandului. Planurile antreprenorului urmăresc investiţii în aparatură, mai ales că domeniul chirurgiei plastice şi estetice evoluează rapid.

„Povestea începe acum 11 ani, în momentul în care am părăsit sistemul de stat. Am considerat că sunt suficient de pregătit din punct de vedere profesional încât să încep un business singur. Am început cu mic cabinet, de 50 de metri pătraţi, un singur angajat, investiţii minime. Am ajuns în prezent la 700 de metri pătraţi, la 15 angajaţi, la cinci medici colaboratori, investiţii“, a povestit medicul Florin Juravle.

Pacienţii care ajung în clinica Statera vin fie pentru serviciile medicale, care sunt cele de chirurgie plastică, estetică, servicii de dermatologie, de nutriţie, dar antreprenorul a dezvoltat şi zona de servicii de îngrijiri corporale, faciale.

„Anul trecut am avut în jur de 1.700 de pacienţi. Anul acesta, în primele şase luni, avem 1.200 deci probabil vom avea o creştere. Noi am fost unii dintre câştigătorii pandemiei pentru că foarte mulţi pacienţi şi-au convertit dorinţele de a pleca într-o vacanţă în nişte tratamente medicale, estetice, corporale. Am avut doi ani foarte buni“, a explicat Florin Juravle.

Una dintre principalele provocări pentru fondatorul Statera a fost să găsească personal calificat, mai ales din rândul asistenţilor şi tehnicienilor.

Motivul pentru care medicul Florin Juravle a ales Bucureşti pentru dezvoltare ţine şi de specificul afacerii, care atrage pacienţi cu venituri mai ridicate.

„Doar marile oraşe, în centre universitare au servicii de chirurgie estetică, de chirurgie plastică avansate. Nu prea poţi să faci într-un oraş oraş mic. Modelul nostru de modelul de business care este de clinică-butic, servicii extrem de personalizate, ne duce doar în acest segment de piaţă, în oraşe mari, cu oameni cu venituri şi pregătire peste medie“, a mai explicat Florin Juravle.

Atenţia la evoluţia pieţei şi dinamica în business sunt două dintre lecţiile învăţate de medicul Florin Juravle în peste un deceniu de business.

„Cred că trei sferturi din bani sunt investiţi în aparatură. Industria produce foarte rapid noi generaţii de echipamente, trebuie să fim tot timpul în contact cu noutăţile. Dacă am reuşi, în condiţiile de criză, de inflaţie de creştere a tuturor cheltuielilor, să ne menţinem măcar la nivelul anului trecut, să avem o mică creştere am fi foarte mulţumiţi. La nivel de grup ţintim 1,5 mil. euro cifră de afaceri în 2022“, a concluzionat Florin Juravle.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria