ZF Private health

ZF Private Health. Andreea Minuţă, director executiv al Diviziei de abonamente, Regina Maria: România este o piaţă a abonamentelor medicale, avem peste 800.000 de abonamente, aproape dublu în cinci ani

28.07.2023, 00:06 Autor: Georgina Mihalache

Portofoliul de abonamente al reţelei Regina Maria a ajuns la peste 800.000 de abonamente medicale Şapte companii din top 10 cei mai buni angajatori din România, studiu realizat de platforma undelucram.ro, oferă angajaţilor servicii medicale de la Regina Maria  Nouă din top 10 cei mai mari angajatori din România din industria auto oferă servicii medicale de la Regina Maria, studiu realizat de Catalyst.

Creşterea veniturilor pacienţilor, dar şi accesul la informaţii sunt principalele motoare ale pieţei abonamentelor medicale, crede Andreea Minuţă, director executiv al Diviziei de abonamente, Regina Maria. De altfel, din totalul de circa două milioane de abonamente medicale la nivelul întregii pieţe, peste 800.000 sunt în portofoliul reţelei Regina Maria. Sunt însă puţini jucători care au mizat pe această nişă, în general operatorii de la vârful pieţei.

„Prevenţia este secundară în sănătate, sistemul nostru este orientat cu precădere spre tratament. Conform unui studiu realizat de EY anul trecut, în România sunt aproximativ două milioane de abonamente, deci noi suntem o piaţă a abonamentelor medicale“, a spus Andreea Minuţă în cadrul emisiunii ZF Private Health.

„Vedem o creştere accelerată în ultimii ani a numărului de abonamente, doar în portofoliul nostru spre exemplu în ultimii cinci ani aproape s-a dublat numărul abonamentelor“În ultimul an, creşterea numărului de abonamente medicale în cadrul reţelei Regina Maria a fost de peste 20%. Cei mai mulţi abonaţi vin din rândul companiilor care oferă acest beneficiu extra-salarial. Un total de 11.000 de companii numără portofoliul Regina Maria în prezent, cele mai multe din domenii precum IT&C, retail, producţie, FMCG, auto, finanţe-bănci.

„Pe lângă prevenţie, este foarte bine să avem şi un control asupra cheltuielilor. Pacienţii abonaţi au accesat în ultimele 12 luni peste 12 milioane de servicii medicale. În medie, un abonat a economisit pe am circa 3.500 de lei. Suntem pe un trend bun, vedem un interes din ce în ce mai mare din partea abonaţilor şi a companiilor“, a mai adăugat Andreea Minuţă.

De altfel, conform analizelor realizate intern de către reţeaua de sănătate, un abonat vine la medic de trei ori mai mult comparative cu un pacient care nu este abonat.

 

Ce servicii accesează abonaţii?

O creştere substanţială s-a văzut şi la rata de accesare a abonamentelor medicale oferite de reţeaua Regina Maria, de circa 40% în ultimii ani. În total, peste 12 milioane de servicii medicale au accesat în ultimul an pacienţii abonaţi la reţeaua Regina Maria.

„Cele mai accesate servicii pe abonament sunt consultaţiile, analize de laborator şi ecografiile. Ca specialităţi la consultaţii am observat în ultimii ani o creşteri a accesării unor specialităţi mai nişate precum cardiologia, endocrinologia sau dermatologia. Acestea sunt în general specialităţi care sunt asociate cu şi cu probleme de natură psiho-emoţională şi care pot fi generate de anxietate sau de stres. Observăm o creştere de peste 300% a serviciilor de psihoterapie faţă de perioada pre-pandemică“, a completat Andreea Minuţă.

 

Medicul, la parterul locului de muncă

Pentru angajaţii din producţie, reţeaua Regina Maria a mers cu mici cabinete medicale inclusiv în sediul unde lucrează, în fabrici, astfel că aceştia pot beneficia mult mai rapid de un consult la medic. Pentru mulţi dintre ei, acesta este modul în care ajung pentru prima dată în decurs de mulţi ani la medic.Circa 50% din abonaţii reţelei de sănătate Regina Maria vin din producţie, iar numărul de cabinete on-site, la locul de muncă al abonaţilor, a ajuns la 80, doar în ultimul an fiind deschise opt astfel de cabinete.


ZF Private Health, un proiect realizat de Ziarul Financiar cu sprijinul Băncii Transilvania şi al reţelei de sănătate Regina Maria, care include emisiuni săptămânale pe teme de sănătate. Emisiunile vor aduce la aceeaşi masă jucători din piaţa de sănătate privată de la nivel naţional.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria