La RCA cel mai reclamat aspect este cel legat de neplata sau plata parţială a despăgubirilor
Euroins, Astra şi Allianz-Ţiriac au cumulat în primele două luni din acest peste 1.200 de petiţii şi reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi, adică 65% din totalul plângerilor formulate împotriva celor mai mari zece companii de asigurări generale. Asigurătorii mari au consemnat în ianuarie şi februarie circa 1.800 de reclamaţii, potrivit datelor de pe site-urile proprii. Media lunară este însă în scădere cu 32% comparativ cu nivelul de anul trecut, arată calculele efectuate de ZF.
Cele mai multe petiţii au fost înregistrate de Astra, companie aflată în administrare specială, cu un total de 485 de plângeri în primele două luni. Media lunară este în scădere cu 15% faţă de 2014. Astra a luat astfel locul Euroins, deţinută de grupul bulgar Eurohold, care a fost compania cu cei mai mulţi clienţi nemulţumiţi anul trecut (o medie lunară de 451 de petiţii), dar care a reuşit o reducere a numărului plângerilor cu 56% anul acesta. Astra şi Euroins au şi cea mai mare pondere a petiţiilor întemeiate, de circa 70%.
Allianz-Ţiriac, cea mai mare companie locală de asigurări, se situa după primele două luni pe locul al treilea după numărul de reclamaţii, după o creştere cu 14% a numărului de clienţi nemulţumiţi comparativ cu media lunară din 2014. Compania a primit aproape 350 de reclamaţii în primele două luni, cu o rată de 39% a petiţiilor întemeiate.