Compania Mediapost Hit Mail, controlată de Poşta Franceză, şi-a majorat cu 27% cifra de afaceri anul trecut, la 10,7 milioane euro, avans susţinut printre altele de lansarea de noi produse, a anunţat grupul specializat în marketing direct.
Poşta Franceză deţine 60% din acţiunile Mediapost Hit Mail, restul participaţiilor aparţinând lui Marian Şeitan, fondatorul şi preşedintele firmei cu birouri la Bucureşti, Sofia şi Cluj-Napoca.
Şeitan semna în 2009 una dintre cele mai surprinzătoare tranzacţii de pe piaţa locală, prin vânzarea afacerii Hit Mail, fondată de el în 1997, către o divizie a Poştei Franceze.
Francezii bifau astfel a doua achiziţie pe piaţa românească, după ce o altă subsidiară a lor, compania GeoPost, prelua în 2008 împreună cu grupul turc Yurtici Kargo 80% din curierul local Pegasus. Anul trecut, un sfert din veniturile Mediapost Hit Mail au provenit din exportul de servicii, în special în Franţa.
Pentru 2015, planurile Mediapost Hit Mail vizează zona bazelor de date, activitatea de e-commerce şi programele de fidelizare.
Un studiu citat anul trecut de compania Inbox Marketing, parte din grupul Mediapost Hit Mail, arăta că în cutiile poştale ale gospodăriilor din România ajung două pliante săptămânal, faţă de media europeană de 12 pliante.
În total, pe piaţa locală sunt distribuite 800 de milioane de pliante anual, România ocupând locul 20 în Europa. Cele mai mari volume de pliante distribuite se înregistrează în Germania (23,3 miliarde pliante), Franţa (21,1 miliarde pliante), Italia (12 miliarde de pliante) şi Olanda (11 miliarde de pliante).