De la o piaţă extrem de rigidă, în care consumatorul era captiv spre bucuria furnizorului, energia începe să treacă prin schimbări profunde, comparate de oamenii din domeniu cu cele din sectorul telecom, în care de la lipsa de opţiuni s-a ajuns la o avalanşă de tipuri de abonamente, programe de fidelizare sau servicii conexe. Acelaşi lucru se va întâmpla şi cu piaţa energiei, crede Martin Zmelik, directorul general al CEZ România, compania care asigură distribuţia şi furnizarea de electricitate pentru 1,4 milioane de consumatori din regiunea Olteniei.
„Piaţa energiei trece acum prin ce a trecut piaţa telecom. Nevoile sunt mai complexe, iar tendinţa este de a avea totul dintr-o singură sursă. Liberalizarea este un factor care mişcă această piaţă, dar şi piaţa în sine se schimbă. Vedem migraţii şi la nivelul consumatorilor noştri. Unii pleacă, alţii se întorc pentru că la final nu doar preţul contează“, spune Martin Zemelik, cel care a preluat conducerea operaţiunilor CEZ România din vara anului trecut.
Tendinţa este deja vizibilă în piaţă, unde competitorii CEZ deja au lansat servicii de lăcătuşerie sau de inspecţie a instalaţiilor electrice.
„Ne vom concentra pe soluţiile de eficienţă energetică. Vrem să fim o parte din această piaţă pentru că avem astfel de soluţii şi în Cehia. Cred că este una dintre posibilităţile de a ne dezvolta în sectorul energetic. În 2015 vrem să ne extindem portofoliul, unul dintre segmente fiind partea de eficienţă energetică care înseamnă de la audit energetic până la mici unităţi de cogenerare. Este din nou un lucru pe care-l vedem şi în Cehia. Ne gândim la programe de beneficii pentru clienţii noştri prin care să le recompensăm loialitatea.“