ZF Meeting Office

ZF Meeting Office, un proiect ZF/Mobexpert. Cum reţinem oamenii în companii? Ce spun Vladimir Sterescu de la CGS România, cel mai mare furnizor de outsourcing, şi Adrian Mihai, CEO al Fan Courier

26.05.2023, 00:06 Autor: Mirabela Tiron

Concurenţa pentru forţa de muncă nu mai este doar între angajatorii dintr-un anumit oraş. Companiile recrutează de peste tot din ţară pentru munca remote.

Găsirea şi retenţia anga­jaţilor reprezintă două dintre preocupările marilor companii de pe piaţă, precum FAN Courier, lider în curierat, sau CGS, cel mai  mare furnizor de servicii de outsourcing. Forţa de muncă tânără îşi doreşte să înveţe, dar în acelaşi timp îşi doreşte să „guste“ din mai multe industrii.

„Pe noi ne preocupă cel mai mult retenţia oamenilor, în industria de outsourcing pro­blema nu se pune că nu suntem în stare să atragem  business de la companii din ţară sau străinătate, problema noastră este câţi oameni putem să atragem, să fim competitivi  în ochii actualei forţe de muncă“, a spus Vladimir Sterescu, CEO al CGS România, cel mai mare furnizor de outsourcing. Operatorul de centre de servicii CGS România Solutions furnizează servicii în 18 limbi străine în cele şapte centre de suport din Bucureşti, Braşov, Sibiu, Târgu-Jiu, Miercurea Ciuc, Galaţi şi Constanţa şi a ajuns la peste 4.500 de angajaţi.

El mai spune că în piaţă sunt mai multe oportunităţi faţă de acum cinci ani, de aceea focusul este pe măsuri pentru retenţia angajaţilor.

Compania a deschis la Constanţa cel mai recent birou, fix când a început pandemia. 200 de angajaţi lucrează remote aici, dar acum CGS face o campanie masivă pentru a angaja încă 300 de angajaţi care să lucreze de la birou.

„Companiile recrutează de peste tot din ţară. De exemplu dacă ai prezenţă în Braşov dar nu mai eşti doar tu cu companiile din Braşov, sunt companii din toată ţara care recrutează pentru munca remote“.

Salariul contează foarte mult, dar sunt şi alte beneficii pe care forţa de muncă tânără le doreşte, să muncească de acasă, pentru industrii de vârf, pe tehnologii inovative,  să fie un domeniu care se caută când îşi postează CV-ul pe Linkedin.

„La noi salariile de entry level sunt pe o paletă mai vastă, de la 520-530 euro net până la 1800 euro net. Depinde dacă ai abilităţi tehnice, de limbă străină pe care o cunoaşte. Dacă ştii germană salariul este 1300 -1500 euro, pentru o limbă nordică salariul este de peste 2000 de euro pe entry level. Ne dorim oameni care doresc să înveţe, nu te mai uiţi după oameni cu experienţă, vreau să avem colegi care vor să se dezvolte, cât ai această înclinaţie eşti binevenit. La salariu avem componenta fixă şI variabilă.“

Găsirea angajaţilor reprezintă o provocare şi în curierat, Adrian Mihai, CEO al FAN Courier, liderul pieţei de curierat, spune că se găsesc foarte greu manipulanţi în Capitală şi aduce acum din provincie, având costuri mari cu transportul angajaţilor.

„Nu mai găsim în Bucureşti manipulanţi şi doar cu adusul manipulanţilor din Buzău, Alexandria, Piteşti cheltuim 2 milioane de lei pe transport. Bucureşti generează 55-60% din volumele transportate, dacă aş lua volumele să le sortez lângă Buzău ar trebui să car acolo marfa, dar noi trebuie să fim aproape de client“. Anul trecut, FAN Courier a avut afaceri de 1,1 miliarde de lei, în creştere cu 10% faţă de anul anterior, când compania a trecut pentru orima dată pragul de 1 miliard de lei. Compania alocă anual un buget pentru pregătirea angajaţilor, de 2-3 milioane de lei anual. „Trebuie să ştie procedurile, avem program pentru învăţare. Curierii au salariu fix dar avem şi o componentă variabilă, în  funcţie de punctajul pe care îl are, poate să primească un bonus la salariu. (...) La fiecare nivel avem 3 sau 4 grile, un curier la început stă 3 luni pe prima grilă, dacă corespunde trece la următoarea şI tot aşa“.

Adrian Mihai, CEO al FAN Courier: Nu mai găsim în Bucureşti manipulanţi şi doar cu adusul manipulanţilor din Buzău, Alexandria, Piteşti cheltuim 2 mil. lei pe transport.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Mobexpert